Bukefalos 28 år!

Valp 2014 ?!

Idag har Filimon fått lära sig den hårda vägen att kaktusar inte är något man ska sniffa för närgånget på...
 
Vad bra att han lärde sig, när Helix gjorde samma sak blev han bara arg och började bita kaktusen och ju mer den bet tillbaka ju argare blev han. Kantusen är lite skalligare nu :rofl:

Men det var ett tag sen, numera får växterna hemma vara ifred.
Herregud, hade kunnat betala för att se det :rofl: :rofl: Som tur var så sniffade han bara på den och pickade sig i nosen, hade varit värre om han bitit i den och fått käften full med taggar...
 
S
Herregud, hade kunnat betala för att se det :rofl: :rofl: Som tur var så sniffade han bara på den och pickade sig i nosen, hade varit värre om han bitit i den och fått käften full med taggar...

Som tur var så var det ganska snälla taggar men kul åt honom hade vi när han skällde ut den och bet den.
 
Vi tränar också mest grunder till lydnad, bruks och agility samt försöker att spåra regelbundet förutom vanligt vardagshyffs såklart. Helix är 6,5 månader.

Exempel på några saker är fotgående, ingångar, kontakt, impulskontroll/stadga, apportering (massor av delmoment), fjärrdirgering, targets mm.

Några filmer.

Runda föremål och fotgående mindre bra tillfälle men sånna har vi alla tror jag.

Fjärrdirigering

Gripande/apportering
Hehe, jag kunde inte titta med ljud då jag fick uppfordrande blickar från hunden.. Men vad duktiga ni är!

Här tränar vi mest vardagshyfs (går väl sådär) :angel:, sitt, ligg, inkallning och har också börjat så smått med targets och fotgående. Valpis fyller 11 veckor i övermorgon.
 
Tror Filimon har gått in i en riktig växtspurt. Om 12 dagar är han 8 månader och gör inte mycket annat än ligger som ett lik på golvet och sover när vi inte är ute.

Ser med stor förtjusning hur pälsen börjar bli mer och mer vuxen-aktig och mindre valpig.
 
Här har vi precis passerat 7-månadersdagen!
10897109_10152623618103997_8138470073413495305_n.jpg


Elvis har nog blivit rumsren, vi har inte haft en olycka sedan innan jul. Han är jätteduktig på att koppla av hemma när inget händer men nu börjar jag märka att hans behov av aktivitet ökar. Kryper i honom och han blir lite smått olydig om han inte får sina promenader.

Är väldigt nöjd med honom! :love:
 
Elvis syster Pu blev också (rätt så uppenbart :D ! ) 7 månader igår. Hurra för våra små Kraftuttryck @MiniLi :love:!

1501091.jpg


Pu fick fira sin födelsedag med att få beställt sitt första egna icke-ärvda täcke (näää vaddå att det egentligen var jag som ville ha det :angel:?!) samt att träna ordförståelse på läggande. Jag har inte lärt henne ett enda "vettigt" kommando än (förutom Kom i vardagsinkallning, det sitter som en smäck i alla lägen :up:), så det kanske börjar bli dags nu :p!


Och precis som Elvis matte är jag VÄLDIGT nöjd med min lilla aussie :love:
 
Det blev bra nyheter idag, då Håkon verkar ha bägge nere nu! :D Nu får vi ju också hoppas att dom stannar där med, så vi kan få se framemot små Håkon-minisar. :banana:

Lite bilder på yrvädret!

h%C3%A5konny%C3%A5r2.jpg

Från nyår en liten dålig bild då det var rätt så mörkt i rummet, men han var så lugn och trygg under fyrverkerifirandet! Sprang t.om ute i trädgården när det smälldes och underhöll sig, hämtade och samlade små stenar till en hög osv. Var nog snarare jag som var rädd än honom. Några ungdomar smällde en smällare i närheten av oss och jag ryckte till, medan Håkon var helt "oj vad var det där? O_o jaha det var väl inget"

h%C3%A5konstaring.png

"Jaha och vad ska vi göra nu då?" Denna blicken får man ofta!
 
Första tillfället på valpkursen idag för Elsa snart 17 veckor. 3 timmar teori bara susade förbi! Sååå roligt och intressant! Kändes mycket bra då jag kände igen så gott som allt från min favoritböcker och att det är samma tänk som jag vill jobba med. Nu har vi massor av inspiration att jobba på hemläxan till nästa måndag:up:
 
Puttar upp den här tråden med bild på Elvis som nu är 8 månader gammal!
Han har blivit lite drygt 50 cm hög, alldeles lagom :up:

dsc_0041.jpg

dsc_0040.jpg


Vi har haft det ganska lugnt större delen av vintern men jag hoppas på ny energi (till matte alltså, hunden har så det räcker och blir över :D) och vår nu!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det här är mitt första hundköp och jag känner mig rätt förvirrad hur kontakten med uppfödare egentligen går till. Jag har inte...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 136
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 018
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 916
Senast: Dopy
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 057
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Hudvårdstråden 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp