Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill, vill, vill ha en valp! Min hanes mamma ska paras igen med en av mina favorithanar och jag vill så jävla mycket ha en tik från den kombinationen. Min hane är den bästa hunden jag haft och jag skulle vilja klona honom om det gick. :love:
Men sen har jag min äldre tik hemma, som nu åter igen flugit på en annan hund hemma hos uppfödaren (hon är där och har valpar). Och jag vet inte om jag vågar skaffa en till så länge jag har min tik.
Men det känns så jävla trist. Min tik är 5 år, hon skulle hinna bli nästan 6 år innan valpen föds. Sen tar det 2-3 år innan en valp är klar agilityhund så tiken skulle bli 8-9 och då skulle jag ha en ung hund redo att ta hennes plats. Så i det långa loppet är det en bra tid. Men jag orkar heller inte gå igenom sorgen om jag måste omplacera en till hund på grund av slagsmål hemma. Så det suger. Jag älskar min lilla hundtoka, men det är jobbigt när man kanske måste avstå från saker man vill pga henne. :(
 
Jag vill, vill, vill ha en valp! Min hanes mamma ska paras igen med en av mina favorithanar och jag vill så jävla mycket ha en tik från den kombinationen. Min hane är den bästa hunden jag haft och jag skulle vilja klona honom om det gick. :love:
Men sen har jag min äldre tik hemma, som nu åter igen flugit på en annan hund hemma hos uppfödaren (hon är där och har valpar). Och jag vet inte om jag vågar skaffa en till så länge jag har min tik.
Men det känns så jävla trist. Min tik är 5 år, hon skulle hinna bli nästan 6 år innan valpen föds. Sen tar det 2-3 år innan en valp är klar agilityhund så tiken skulle bli 8-9 och då skulle jag ha en ung hund redo att ta hennes plats. Så i det långa loppet är det en bra tid. Men jag orkar heller inte gå igenom sorgen om jag måste omplacera en till hund på grund av slagsmål hemma. Så det suger. Jag älskar min lilla hundtoka, men det är jobbigt när man kanske måste avstå från saker man vill pga henne. :(

Du har inte funderat på att omplacera henne så hon får vara ensamhund istället?
 
Nej. Hon är mig alldeles för kär för det. Hon och hanen fungerar jättebra ihop så i dagsläget är det inga problem.
Men det är trist när man själv vill ha en till. Men förhoppningsvis föds det spännande kombinationer även längre fram.

Det kommer alltid nya chanser. :)

Dessutom kanske det kan bli aktuellt med en tik som inte alls är släkt med din hane, men som kanske kan vara en möjlig kombination med honom? Vem vet?
 
Jag fortsätter 2015 år letande efter en dobbis,hade inte riktigt tiden pga nya husets renovering.
Men under 2016 ska väl tiden finnas,det jag sett hittils är inte det jag vill ha,så jag tar en titt utanför EU,med det negativa att hunden inte är valp när man får den.
Men jag har ju haft import hund sen karantänstiden och det fungerade ju.
Eller så köper jag en Vorsteh (är uppväxt med dom) från Ungern där jag har en vän som föder upp.
 
Jag fortsätter 2015 år letande efter en dobbis,hade inte riktigt tiden pga nya husets renovering.
Men under 2016 ska väl tiden finnas,det jag sett hittils är inte det jag vill ha,så jag tar en titt utanför EU,med det negativa att hunden inte är valp när man får den.
Men jag har ju haft import hund sen karantänstiden och det fungerade ju.
Om inte jag köper en Vorsteh (är uppväxt med dom)

Varför vill du inte ha en hund från Sverige? (Bara nyfiken)
 
Håller på för fullt att bearbeta "husse" och hund att de vill ha valp, en riktig :devil: tipsade mig om en superintressant kombination :mad:
 
Finns inget här jag vill ha på dobbis sidan.
Vad gäller alternativ rasen så gillar jag att ha det ingen annan har. Eller jag gillar alltid att ha det ingen annan har :D

Hehe - det kostar på att vilja vara unik. :D

Jag har själv gått över ån efter vatten. Det finns fina schnauzrar i Sverige, men jag ville ha en hund av linjer som inte finns här. Då blir det så. ;)
 
Hehe - det kostar på att vilja vara unik. :D

Jag har själv gått över ån efter vatten. Det finns fina schnauzrar i Sverige, men jag ville ha en hund av linjer som inte finns här. Då blir det så. ;)
Fast får du andra linjer än vad som finns här så är det ju inte riktigt att gå över ån för vatten. En annan sak är när folk envisas att importera hundar med exakt samma linjer som redan finns i Sverige. Ibland undrar jag.. :rofl:
 
Hehe - det kostar på att vilja vara unik. :D

Jag har själv gått över ån efter vatten. Det finns fina schnauzrar i Sverige, men jag ville ha en hund av linjer som inte finns här. Då blir det så. ;)
Faktum är att jag tittat på flera "snusrar" nere i Ungern och höll på att komma hem med en vit tik innan hösten,blev även erbjuden en svart junior vinnande hane,men jag blandar aldrig kön och Gissa är ju tik.
Nackdelen med dom är pälsen som jag inte vill sköta och så vitt jag vet finns det inget bra trim i min närhet.
 
Fast får du andra linjer än vad som finns här så är det ju inte riktigt att gå över ån för vatten. En annan sak är när folk envisas att importera hundar med exakt samma linjer som redan finns i Sverige. Ibland undrar jag.. :rofl:

HELT sant! Och jag när en liten dröm om att min hane kan vara intressant för aveln, men vi får se...

Tiken däremot, blev faktiskt lite över ån efter vatten. När hon äntligen blev till, så valde uppfödaren en annan hane än den som var tänkt ursprungligen. Men jag hade fattat tycke för uppfödaren och vi hade haft kontakt i över ett år (tiken gick tom vid första parningen med ursprungshanen).

Så - när valparna väl fanns och hanen visade sig vara en som hade någon avkomma i Sverige, så fick det bli så. Det var inte hela världen.
 
Faktum är att jag tittat på flera "snusrar" nere i Ungern och höll på att komma hem med en vit tik innan hösten,blev även erbjuden en svart junior vinnande hane,men jag blandar aldrig kön och Gissa är ju tik.
Nackdelen med dom är pälsen som jag inte vill sköta och så vitt jag vet finns det inget bra trim i min närhet.

Vit schnauzer? Standard-storlek??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 539
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 101
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 248
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp