Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.

Hittills har jag varit inne på Cava (för att det är så jäkla gott :angel:)
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.

Vet inte var mitt förra inlägg tog vägen. Cittra och Cava är jättefint.
Cassis
Cross
Cash
 
Bokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.

Hittills har jag varit inne på Cava (för att det är så jäkla gott :angel:)
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.
Cujo ;)
 
Haha. Trevliga assisioner :D

Vi hade ett namn ur förra kullen på en hund som gick till tjänst där myndigheten tyckte namnet hade för dålig klang och döpte om hunden :o
Vi får nog tänka oss för lite mer i fortsättningen:angel:
 
Bokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.

Hittills har jag varit inne på Cava (för att det är så jäkla gott :angel:)
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.
Cula var jättefint! Jag gillar även Criga. Chilla gillar jag också.. Annars är väl Chili fint. Cuba Libre tycker jag är fint, eller bara Cuba om man vill ha ett kort namn.
 
Cula var jättefint! Jag gillar även Criga. Chilla gillar jag också.. Annars är väl Chili fint. Cuba Libre tycker jag är fint, eller bara Cuba om man vill ha ett kort namn.
Cuba är en favorit. Tyvärr finns en tik i klubben och en kennel i samma ras med namnet. Men det är ett himla läckert namn:d
 
Äntligen! Jag har suktat över dessa valptrådar år efter år men äntligen är det min tur att vara med.

Jag har letat valp hur länge som helst och känt att inget är bra nog. Men nu, med lite tur flyttar det in en tollarunge i mars/april. Tiken är inte parad än men borde börja löpa inom en månad och jag håller tummarna så hårt så hårt.

Dock har jag ett problem. Kommer ha praktik i fem veckor på annan ort i anslutning till att valpen kommer. Min sambo kommer då vara hemma men jag vill ju vara med! Jag vill lägga grunden själv och fem veckor är enormt lång tid på en liten valp. Förhoppningsvis hinner jag i alla fall ha den hemma i några veckor innan jag måste lämna över ansvaret
 
@Monifa
Så roligt :bump: Fina små tjejer! Jag hoppas på ett lika trevligt besked om sisådär en vecka.

Nu blev det ändrade planer för min del. Ingen tik till mig i den kullen jag gått och väntat på. Tråkigt!
Men - jag blir nog med gårdshundsvalp ändå, och det betydligt tidigare än beräknat! Ska iväg och titta på en 10 veckor gammal tikvalp i nästa vecka. Hon har gått och väntat på rätt köpare - det blir kanske jag det :-)
Får väl flytta över till Valp 2015-tråden istället! Och planera om hela hösten...
.
 
Nu blev det ändrade planer för min del. Ingen tik till mig i den kullen jag gått och väntat på. Tråkigt!
Men - jag blir nog med gårdshundsvalp ändå, och det betydligt tidigare än beräknat! Ska iväg och titta på en 10 veckor gammal tikvalp i nästa vecka. Hon har gått och väntat på rätt köpare - det blir kanske jag det :-)
Får väl flytta över till Valp 2015-tråden istället! Och planera om hela hösten...
.
Ärsh då! Men vilken tur du hittade en! Snabba puckar verkligen ;) får följa dig i den tråden istället. Hoppas det under 2016 kommer in nån mer dsg :p
 
Funderar på valpnamn, de ska vara dubbelnamn på bokstaven b. Exempel från a kullen: Avsevärda April, Attraktiva Avery, Adekvata Alwar etc

Ord:
Busiga
Bestämda
Bortskämda
Bedårande

Namn:
Betty
Bonnie
Bibbi
Bianca
Beatrix

Adjektivet är fortfarande väldigt svårt att bestämma då det gärna ska passa hunden men några direkta personlighetsdrag märks inte än. Namnet ska vara kort och funka i vardagen, gillar Bibbi skarpt.
 
Funderar på valpnamn, de ska vara dubbelnamn på bokstaven b. Exempel från a kullen: Avsevärda April, Attraktiva Avery, Adekvata Alwar etc

Ord:
Busiga
Bestämda
Bortskämda
Bedårande

Namn:
Betty
Bonnie
Bibbi
Bianca
Beatrix

Adjektivet är fortfarande väldigt svårt att bestämma då det gärna ska passa hunden men några direkta personlighetsdrag märks inte än. Namnet ska vara kort och funka i vardagen, gillar Bibbi skarpt.

Är det bara tikar?
Annars gillar jag Busiga Bo (Bosse?) :)
 
Funderar på valpnamn, de ska vara dubbelnamn på bokstaven b. Exempel från a kullen: Avsevärda April, Attraktiva Avery, Adekvata Alwar etc

Ord:
Busiga
Bestämda
Bortskämda
Bedårande

Namn:
Betty
Bonnie
Bibbi
Bianca
Beatrix

Adjektivet är fortfarande väldigt svårt att bestämma då det gärna ska passa hunden men några direkta personlighetsdrag märks inte än. Namnet ska vara kort och funka i vardagen, gillar Bibbi skarpt.
Beatrix heter vår ena tik :D
 
Det är så himla svårt med namn ju!
Nuvarande hund har i stamtavlan ett dubbelnamn, alla kullsyskon heter det första namnet och sen har de ett eget. Vi fick bestämma det egna namnet själv så han heter Zeppelin efter Led Zeppelin, men vi insåg ju att Zeppelin egentligen är för långt att säga så oftast kallas han Zeppe. Frågan är ju om nästa ska få ett kortare namn direkt, eller om vi ska föreslå ett längre namn till stamtavlan och kalla honom för något kortare. Vill ju gärna att det passar ihop med musiktemat :p
Tror att namnet kommer att börja på U, eller kanske T.
 
Funderar på valpnamn, de ska vara dubbelnamn på bokstaven b. Exempel från a kullen: Avsevärda April, Attraktiva Avery, Adekvata Alwar etc

Ord:
Busiga
Bestämda
Bortskämda
Bedårande

Kunde inte sluta fundera på ord på b som skulle kunna funka som namn :p
Alla är kanske inte positivt laddade alltid, men kan vara talande ändå.

Begåvade
Berömda
Blyga
Blixtrande
Bossiga
Briljanta
Burdusa
Babbliga
Barska
 
Det är så himla svårt med namn ju!
Nuvarande hund har i stamtavlan ett dubbelnamn, alla kullsyskon heter det första namnet och sen har de ett eget. Vi fick bestämma det egna namnet själv så han heter Zeppelin efter Led Zeppelin, men vi insåg ju att Zeppelin egentligen är för långt att säga så oftast kallas han Zeppe. Frågan är ju om nästa ska få ett kortare namn direkt, eller om vi ska föreslå ett längre namn till stamtavlan och kalla honom för något kortare. Vill ju gärna att det passar ihop med musiktemat :p
Tror att namnet kommer att börja på U, eller kanske T.

Jag skulle försöka komma på ett kortare/enklare direkt, ni behöver ju inte avvika från musiktemat bara för det! Är väldigt förtjust i att kalla hundarna för stamtavlenamnet :p
 
Jag skulle försöka komma på ett kortare/enklare direkt, ni behöver ju inte avvika från musiktemat bara för det! Är väldigt förtjust i att kalla hundarna för stamtavlenamnet :p
Ja, jag är också det så blev lite besviken när jag insåg att vi oftare sa Zeppe än Zeppelin. Förra hette Ulay i stamtavlan och det kallade vi honom för, fast han hade iofs mängder med smeknamn ändå :angel:
Har svårt att komma på något band som vi gillar bara. Det ska gärna vara hårdrock :)
 
Kunde inte sluta fundera på ord på b som skulle kunna funka som namn :p
Alla är kanske inte positivt laddade alltid, men kan vara talande ändå.

Begåvade
Berömda
Blyga
Blixtrande
Bossiga
Briljanta
Burdusa
Babbliga
Barska

Tack! Skriver med de på listan, tyckte b var så himla svårt. De behöver egentligen inte vara sådär superpositiva bara de är beskrivande av hunden ;) hoppas att jag inte får en babblig vovve dock haha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 526
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 014
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 239
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp