Bukefalos 28 år!

Valpar 2011

D

DuploBit

Hittade ingen tråd om detta, bara en från förra året.

Men den vå så full, så tänkte börja med en ny! :D

Vilka har, väntar eller planerar valpar i å??

Jag väntar just nu en kull beaglevalpar, 2 veckor har gått och vi väntar med spänning! :D

:bow:
 
Sv: Valpar 2011

Jag har chihuahuavalpar som är 5 veckor gamla. Två sobelfärgade tikar som båda ser lovande ut än så länge.
 
Sv: Valpar 2011

Jag har valp i år :D
Hon är en dansk/svensk gårdshund som heter Aska, hon flyttade in hos mig och min sambo den 16/1 i år :)

En av de senaste bilderna på henne:
aksis-23.jpg
 
Sv: Valpar 2011

*knapplån*

Vi har också en valp som kom hem till oss strax före nyår - Rex Ventors Uzi

Han är idag 13 veckor gammal..bilderna tagna förra veckan.

167934_10150093197978225_690463224_6200858_2862547_n.jpg


180835_10150093198233225_690463224_6200859_3450375_n.jpg
 
Sv: Valpar 2011

Jag har 8 stycken

a-fin-3.jpg


Varav jag ska spara 1 + 1 :love:

EV. blir det en fauveparning längre fram i vår om tiken hinner löpa innan den inlånade franska "superhanen" som finns i norge åker tillbaka till frankrike.
 
Sv: Valpar 2011

Ja visst är han söt.;)

Det är vår andra ridgeback. När Uzi kom till oss hade vi även Troy som blev 12 år gammal i början på januari. Tyvärr fick han sluta sina dagar förra söndagen då han akut blev jättedålig efter att ha varit pigg och glad som en unghund bara dagarna innan.

Så vi är extra glada över vår lilla "tronföljare"
 
Sv: Valpar 2011

Min f.d vovve som valp, dock (4-5 mån på bilderna), nu detta året börjar han närma sig åring :)

32077112.jpg


32077116.jpg


:love:
 
Sv: Valpar 2011

Här håller vi tummarna för en kull eller - om vi har en sjudjäkla tur :D - två valpkullar om sex veckor!

En kull mallar och en kull DSG.

Lycka till alla ni som går i väntans tider!!

/Swat
 
Sv: Valpar 2011

Jag planerar en jaktgoldenkull, parning troligen i maj och valpning i juli - en kombination av linjer jag har velat göra i många år, så det ska bli väldigt spännande!
 
Sv: Valpar 2011

*kl* planerar en kull griffoner/brabanconer i augusti. de skulle EGENTLIGEN fötts förra veckan eller så, men min *censur* chef ville inte ge mig ledigt :) lite övertalning resulterade i godkänd ledighet för i sommar istället. planerar att behålla en hane och en tik, om de blir snygga (tiken till mig själv, hanen till mamma :D). valpsjuk så det skriker om det :)
 
Sv: Valpar 2011

Jag har en lancashire heeler-kille på nu *räknar* äh fyra-fem månader...!

Qito 8v


Hyfsat nytaget kort


Han har verkligen vuxit jättesnabbt. :) Vi går valpkurs nu och han börjar bli den hund jag hela tiden hoppats på, lyhörd, kvick, förig och otroligt rolig!
 
Sv: Valpar 2011

Jag får hem en kelpiehane i början på mars! De är 3½ vecka nu och tiden går såååå långsamt.
 
Sv: Valpar 2011

Jag hoppas på att kunna para en fodertik nästa helg och har då valpar som föds i april :)
 
Sv: Valpar 2011

Här har vi en kull frallor (6dagar gammal) och väntar en kull till i slutet på nästa vecka (röntgen visar 4st)

 
Sv: Valpar 2011

ack så söta :)
lagom ot: är det där valparna från tiken som enl röntgen hade 10-11st? vad hände med de andra? nyfiken, men vill du inte svara av något skäl så får jag helt enkelt fortsätta vara nyfiken :)
 
Sv: Valpar 2011

Japp det är det :) Hon födde 8st,en döfödd och en dog vid 3dygn.resten var troligen röntgenskuggor enligt vet.Fast jag klagar inte på antalet utan är nöjd med vad jag får (visste ju inte om jag skulle gråta eller slita mitt hår efter röntgen)
 
Sv: Valpar 2011

Låter som en väldigt rolig ras, som jag på nåt sätt totalt missat :) Kanskr för att jag inbillat mig det är mkt jakt i dem.. är det det?

Försökte läsa på på rasklubbens hemsida men nästan alla grejjer i menyn visar "file not found" så det blev jag inte mkt klokare av..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 388
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 314
Senast: ako
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 349
Senast: geting
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp