valparna i metro?

imported_gerbera

Trådstartare
läste någon dagens metro? Min haka var nere vid knäna när jag läst artikeln. Nu lyckas jag inte hitta den på deras hemsida men det var en hund som fått tolv valpar. Det var många och så hade de rosa rosetter på flickhundarna och blå på pojkarna. Och räknade med att tjäna 120000 kr på dem. Det var rottweiler/dobbermankorsningar. TIOTUSEN? som om de kommer få det. eller?
 
Sv: valparna i metro?

Tja, om det är "metrovalparna" nu så kanske de är speciella nog för någon att betala för.

(Min mosters rottiskorsning, räddad dräktig från skrotupplag, fick 13 valpar.)
 
Sv: valparna i metro?

What?! Och varför skrevs det om dem i metro?
Eller vänta.. jag har för mig att man kan läsa metro på nätet.. måste kolla.

--

Hittade.
Här, för er som inte sett. På sidan 6. http://www.metro.se/se/misc/pdf/2010/01/20/SESTO_2010_01_20.pdf

och så står det:
"Små hundraser får sällan
fler än åtta valpar men
för större hundar, som till
exempel rasen setter
, kan
16–18 valpar förekomma."
Ja, det är en liten detalj, men vafan, det finns ju mer än bara en setter-ras...
 
Senast ändrad:
Sv: valparna i metro?

15 valpar= 8000 per valp och tja, jag tycker inte det är mycket mer än vad man brukar se blandraser (även större) för på blocket.
 
Sv: valparna i metro?

Ja 10,000 för en korsning känns ganska vanlig i dagens läge.

Blandisaveln har ju helt plötsligt blivit jätteseriös! :grin:

Men aldrig att dom tjärnar in allt netto när vet, vac, chip o allt är betalt. Men dom kanske satsar på att sälja pupparna utan allt som de borde ha innan de lämnar sin mamma! :cool:
 
Sv: valparna i metro?

just. femton var de, jag råkade skriva tolv. Det verkade så dyrt bara...
men som sagt lär ju metro vara den bästa reklam de kunnat få.

mycket underlig "nyhet".
men helt i linje med metro.
 
Sv: valparna i metro?

Ja 10,000 för en korsning känns ganska vanlig i dagens läge.

Blandisaveln har ju helt plötsligt blivit jätteseriös! :grin:

Men aldrig att dom tjärnar in allt netto när vet, vac, chip o allt är betalt. Men dom kanske satsar på att sälja pupparna utan allt som de borde ha innan de lämnar sin mamma! :cool:

Fast det kostar inte direkt 10.000kr att vaccinera, chipmärka, avmaska och veterinärbesiktiga en valp.
Om man fixat det så att man kan ha dem utan att de tuggar sönder halva huset också, eller har snälla valpar, så behöver inte reparation av hemmet kosta direkt något.
Så är det bara sådana kostnader, visst fan går man på plus av att sälja en valp.

Det som brukar kosta är meritering och hälsoundersökningar av föräldradjur - något som knappast görs lika ofta på blandraser som på renraser.
 
Sv: valparna i metro?

Hoppas ägarna är medvetna om att Skatteverket ska ha sin beskärda del också :grin: om inte annat så finns det säkert kandidater till att upplysa SKV om inkomsten efter denna artikel :grin:
 
Sv: valparna i metro?

Fast det var också det jag menade, sånt skiter oseriösa personer i för att få det så billigt som möjligt! Och för att valparna ska vara korrekt hanterade när dom lämnar sin mamma skall allt sådant vara kollat!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 844
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Jag har hittat två passande valpkullar från en ras som jag har varit intresserad av ganska länge men som är väldigt ovanlig. Problemet...
Svar
17
· Visningar
2 267
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 619
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp