Bukefalos 28 år!

VALVAKAN 2014

Men det är ju självklart att man är mindre kunnig om man har mindre utbildning.
Annars så vore ju inte utbildning något värd.

Man lär sig av utbildning = blir mera kunnig.
Åja där har du helt fel. Jag möter dagligen människor som har univeritetsutbildning och många av dom pluggar bara för att klara tentorna. Om man sedan möter dom igen efter ett par månader så har dom glömt vad dom lärde sig. Alltså stämmer det inte att man blir mer kunnig med utbildning.

Sen finns det människor som är mer kunniga utan utbildning än dom som har utbildning. Praktisk erfarenhet kallas det.
 
Jag möter dagligen människor som har univeritetsutbildning och många av dom pluggar bara för att klara tentorna.
Så kan det kanske vara.
Men jag har mycket svårt att tro att man lyckas med att prestera att skriva en vetenskaplig rapport utan att lära sig att skriva en vetenskaplig rapport.
Om man lyckas med att utföra själva arbetet så gör man ju det.
 
Jag har läst 2 år matte och fysik på Universitetet samt ett års yrkesutbildning till programmerare.
Samt några ytterligare strökurser på Universitet.

Mina kollegor på de företag där jag arbetade var oftast civilingenjörer, systemvetare, matematiker eller datorvetare.
Jag var oftast den lägst utbildade i gruppen.



Nej man behöver inte någon högskoleutbildning för att kunna läsa och förstå en text.
Men när man inte förstår vad man läser så visar det på att man inte har fått utbildning i just att läsa och förstå.
Det är ganska så svårt att ta sig igenom en utbildning i något utan att lära sig det.
På Universitetet så får man lära sig att granska en text.

Varför har du ett sådant behov av att hävda hur avancerad din utbildning var?

Jag har inte skrivit ett dugg om hur avancerad min utbildning var, jag har skrivit vad jag jobbar med som industrielektriker eftersom du ansåg att de inte behövde vara speciellt utbildade eller särskilt smarta. Jag försökte få dig att förstå att det är skillnad på elektriker.

Jag skrev dessutom att på min utbildning så studerade vi ingen text öht och då är det en högskoleutb.
 
Jag har läst 2 år matte och fysik på Universitetet samt ett års yrkesutbildning till programmerare.
Samt några ytterligare strökurser på Universitet.

Mina kollegor på de företag där jag arbetade var oftast civilingenjörer, systemvetare, matematiker eller datorvetare.
Jag var oftast den lägst utbildade i gruppen.



Nej man behöver inte någon högskoleutbildning för att kunna läsa och förstå en text.
Men när man inte förstår vad man läser så visar det på att man inte har fått utbildning i just att läsa och förstå.
Det är ganska så svårt att ta sig igenom en utbildning i något utan att lära sig det.
På Universitetet så får man lära sig att granska en text.

Varför har du ett sådant behov av att hävda hur avancerad din utbildning var?

Jag har inte skrivit ett dugg om hur avancerad min utbildning var, jag har skrivit vad jag jobbar med som industrielektriker eftersom du ansåg att de inte behövde vara speciellt utbildade eller särskilt smarta. Jag försökte få dig att förstå att det är skillnad på elektriker.

Jag skrev dessutom att på min utbildning så studerade vi ingen text öht och då är det en högskoleutb.
 
Jag försökte få dig att förstå att det är skillnad på elektriker.

Jag skrev dessutom att på min utbildning så studerade vi ingen text öht och då är det en högskoleutb.
Jaha, men det förklarar ju varför du inte förstår texten.
Och att det har med utbildning att göra.

Du har inte studerat text och du förstår inte texten.
Så det hänger ju ihop med mitt påstående att man inte kan saker som man inte har fått lära sig.

Det övriga har jag inte påstått.
 
Jaha, men det förklarar ju varför du inte förstår texten.
Och att det har med utbildning att göra.

Du har inte studerat text och du förstår inte texten.
Så det hänger ju ihop med mitt påstående att man inte kan saker som man inte har fått lära sig.

Det övriga har jag inte påstått.


Appropå att ge folk tillräckligt med rep så hänger de sej själva ?

(och nej det va inte menat som en komplimang till dej Inte_ung, utan att du gör verkligen inte dej själv en tjänst med dina kommentarer ang högskoleutbildade)
 
Jaha, men det förklarar ju varför du inte förstår texten.
Och att det har med utbildning att göra.

Du har inte studerat text och du förstår inte texten.
Så det hänger ju ihop med mitt påstående att man inte kan saker som man inte har fått lära sig.

Det övriga har jag inte påstått.

Hahaha

Det var nog det roligaste jag läst på länge, tack för det skrattet....

:rofl:

Iof så undrar jag om jag skall bli riktigt förbannad eller om jag bara skall nonchalera detta urdumma inlägg! Fast det är ju väldigt svårt att bli arg eller ens svara en sådan person som ger sådana svar som detta ovan.

Men tack för skrattet även om du försökte förolämpa mig grovt genom ett ganska tarvligt påhopp och försök till att få mig vara lite mer sämre än typ alla!
 
Senast ändrad:
:rofl:

Iof så undrar jag om jag skall bli riktigt förbannad eller om jag bara skall nonchalera detta urdumma inlägg! Fast det är ju väldigt svårt att bli arg eller ens svara en sådan person som ger sådana svar som detta ovan.
Vad du väljer att göra är faktiskt helt egalt för min del.


(och nej det va inte menat som en komplimang till dej Inte_ung, utan att du gör verkligen inte dej själv en tjänst med dina kommentarer ang högskoleutbildade)
Vilken otjänst då?
Vad du anser om mig spelar mig faktiskt ingen roll.

Och det gäller er båda.
 
Alltså jag har en fråga. Något jag inte förstår.

Rödgröna blocket vann ju valet eftersom de fick fler röster än alliansen. Hur är det då möjligt att S, efter valet, bara kan nobba V i en regering? (Jag förstår att de inte kommer överens). Men om inte V räknas med i procenten så är ju alliansen större. Då har ju alliansen egentligen vunnit. Det är ju ologiskt, jag fattar inte. Man kan väl inte säga innan valet "vi är det rödgröna blocket" och räknas som en helhet, för att direkt efter valet splittras upp men ändå ses som vinnare?
 
Alltså jag har en fråga. Något jag inte förstår.

Rödgröna blocket vann ju valet eftersom de fick fler röster än alliansen. Hur är det då möjligt att S, efter valet, bara kan nobba V i en regering? (Jag förstår att de inte kommer överens). Men om inte V räknas med i procenten så är ju alliansen större. Då har ju alliansen egentligen vunnit. Det är ju ologiskt, jag fattar inte. Man kan väl inte säga innan valet "vi är det rödgröna blocket" och räknas som en helhet, för att direkt efter valet splittras upp men ändå ses som vinnare?
Jag tror det är så att ledaren för största partiet har första tjing att försöka bilda regering, misslyckas denne får näst största parti försöka.
 
Jag tror det är så att ledaren för största partiet har första tjing att försöka bilda regering, misslyckas denne får näst största parti försöka.

Största partiet inom det vinnande blocket då alltså? För både 2006 och 2010 var ju S största partiet också.
 
Största partiet inom det vinnande blocket då alltså? För både 2006 och 2010 var ju S största partiet också, men då vann ju alliansen ändå.
Då hade jag nog fel, eller så fick S frågan men avstod eftersom de ändå inte skulle lyckas få ihop en regering.
 
Ja, det tycker jag är en himla skillnad! Att öppna våra gränser helt eller öppna våra hjärtan för de som vi faktiskt tar in.
Tja, i det i media så upphaussade idéprogramsförslaget för Centerpartiet så fanns ju fri invandring med.
En övervägande majoritet av alla Centerpartister jag träffat (på alla nivåer) inser att det inte är någon skillnad på att komma hit och skaffa barn, verka och bidra till välstånd och samhälle - oavsett om man kommer från Finland, Syrien eller Japan.
 
Jag håller med -minns inte vem- som skrev före valet att hade något enda parti sagt: Vi har problem men vi måste hjälpa, vi vill hjälpa så många som möjligt men inte i det glömma av skola , vård och äldre- alla ska få likvärdig hjälp då hade SD inte haft i närheten av de % de fick.

Just exakt det var de flesta partiers program men det verkar som varken du elelr andra är läskunniga eller har öron att höra med?

Dessutom är invandrarnas "hjälp" inte ens i närheten av vad en svensk har.
 
Herrejösses - om vi höjer invandrarnas etableringsstöd och bidrag till svensk soc.bidrags nivå. DÅ blir det dyrt.

Vet du ens vad man får?
så fort någon får uppehållstillstånd så får han lika mycket som en svensk i samma situation + ev etableringsstöd + startbidrag (ett lån som inte är återbetalningspliktigt)
 
Det har dom väl inte. Här finns det många som kommer från bergen och som är analfabeter. Så fort dom sätter fötterna på svensk mark börjar dom kosta. Dom har väl ingen bostad samma dag som dom kommer som dom får betala ur egen ficka = staten får betala + allt annat i det dagliga livet.Dom som sen inte kommer i jobb kostar= div bidrag. Dom som inte får stanna kostar =gratis biljett ut ur landet. Staten får betala. Dom som gömmer sig kostar= Polisen får leta efter dom
ursäkta men nu kan jag inte vara tyst längre.

Tvi vilken äcklig människosyn du har.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp