Bukefalos 28 år!

vanligt träns till Hackamore?

Jossantt

Trådstartare
piiinsamt att fråga men började fundera...
det är väl inte så att man måste ha ett speciellt träns för attt kunna rida på hackamore? eller?
 
Du kan behöva ha speciella sidostycken och den behöver du väl inte ha någon nosgrimma.
 
Nej, oftast behöver man nog inte det och behöver man det antar jag att man får med det på köpet(?)...
 
Jag tog bara bort min nosgrimma på mitt vanliga träns när jag bytte till hackamore. :)
Tror inte att du behöver ngt special träns! :banana:
 
Ofta har ditt vanliga träns för långa sidostycken, alltså kan du behöva kortare sidostycken när du ska rida med Hackamore. Annars så använder man helt vanligt träns, bara lite mindre,
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 301
Senast: Badger
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 938
Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
4
· Visningar
488
Senast: MJLee
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 246
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp