Bukefalos 28 år!

Var går det kvarka?

vippan

Trådstartare
Är det någon som vet var i Stockholm och Södermanland det går kvarka? Bra att veta så man kan undvika... :eek:
 
Måste bara få säga,att jag tycker att det är en fullständigt urkass länk,det står ju inte vart smittorna går.kan ju bara nämna vårat län,Södermanland,det är rätt stort ändå,och vet ju t ex förra året då "grannbyns" ena privata större stall hade kvarka,och det stod endast som privatstall i södermanland..*ehhh*..Kan ju lika gärna varit i Nyköping som borta hos oss o Strängnäsområdet.
Och så vet jag att Strömsholmstävlingarna blev inställda pga misstänkt smitta,men inte står det nånstans..
Varför inte skriva ut ex. stallnamnet/gårdsnamnet? Är sånt sekretessbelagt?
 
Tyvärr så är inte alltid veterinärerna så noggranna med att uppge var någonstans eller ens med att anmäla all misstanke. Men jag tror man kan ringa rill Länsstyrelsen i sitt län för att få höra konstaterade fall, inte bara misstänkta, ryktesspridning blir det ju ändå.
 
Hörde i förra veckan på radion att det fanns misstänkt kvarka i Örkelljunga, skåne..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Flera hästar har den senaste veckan testats positivt för kvarka och hästinfluensa i Stockholms- och Uppsalatrakten.
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej, jag undrar hur många det är som har kommit igång med vaccinering mot Kvarka? Det verkar finnas ett nytt vaccin för hästar som...
2
Svar
35
· Visningar
2 328
  • Artikel
Hästnyheter Det är Länsstyrelsen Dalarnas län som i går offentliggjorde att det har konstaterats kvarka hos häst i Älvdalens kommun.
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp