Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Poni_Tail

Trådstartare
ca 3månader har gått sen vi hämtade hem vår älskade Siri! Vad tiden har gått och hon växer så det knakar! 6,7kg vägde hon när hon kom och idag ligger hon på 15kg! Allt går så rasande snabbt!

Vi letade och funderade på många raser innan valet föll på denna lilla dam. Hon är hittills allt vi kan önska. Väldigt följsam, lätt att lära, snäll mot katterna och hönsen i stallet, pigg och glad och älskar all aktivitet!

Så här kommer hon, världens bästa hund:laugh: , i en sammanfatning från 11veckor till 5månaders ålder, håll till godo! Och kommentera gärna!









 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

som sagt, mycket har hänt med vår lilla skrutta på denna tiden och jag överdrev ju inte när jag kallade det för bildbomb..:D Hoppas att någon orkar ta sig igenom alla kort. Man tycker ju själv att alla kort är otroligt intressanta på sin egen hund men orkar ni inte får ni trycka på bakåt-knappen!:laugh:
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Otroligt söt! Bilderna har verkligen fångat personlighet. Va duktig hon verkar vara brevid hästen också. Lycka till i framtiden. :)
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Vilken fin voffsing! Underbar bild när du rider och hon skuttar bakom! Vilket radarpar :D
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Jag är inget större fan av KH Collie, men din tjej var oerhört fin måste jag säga!!!:laugh:

Härliga bilder som precis som LillJessicah säger fångat hennes personlighet.

Lycka till med henne.:bump:
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Vilka härliga bilder! Jag, däremot, gillar den korthåriga collien mer än den långhåriga. Superfin hund :)
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Vilken sötnos! Jag tycker att korthårscollies är oerhört vackra! Och din ser ju inte dirket ut att bli ful om vi säger så. :d (Fast sobel smäller ju lite högre än blue merle förstås.. :angel:)
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Tack alla för era fina kommentarer! Vi är väldigt nöjda med vår "Siri the Slayer":D Hon är en härlig hund som är med på det mesta.

Vi har tränat hårt på att gå med hästen. Redan när hon var 3månader fick hon följa med på 10minuters tömkörningsturer. Hon är lagom rädd för honom. Tycker nog att det är ganska ballt att ha en biffig storebror på 800kg:p

Å visst är soblarna fina men jag har alltid velat ha en blue merle. Gillar det som är lite annorlunda, jag menar kolla bara på min kuse:)
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Jättefin! Jag var inne på KH collie en gång i tiden men svajjade över till jaktgolden istället. Det hade nog inte varit helt fel med en sån där istället tror jag. :)

Får hon egen tårta varje gång hon fyller månad? :D
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Åhh vad mysig hon ser ut!

Jag är väldigt inne på att skaffa kh collie när det blir dags för mig att skaffa hund, så det var jättekul att se henne och du fär heeeemskt gärna fortsätta att lägga ut bilder och att beretta om henne!
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Jättefin! Jag var inne på KH collie en gång i tiden men svajjade över till jaktgolden istället. Det hade nog inte varit helt fel med en sån där istället tror jag. :)

Får hon egen tårta varje gång hon fyller månad? :D

Vadfan det där ska jag börja med! Klockren ursäkt till att köpa tårta till sig själv :D

"Men..Grima fyller ju 4 år och fem månader...:D"...
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

+skogstrollet
Ha ha ha:D Jo visst är det bra med ursäkter.. Nej det var så att Siri fyllde 3månader på min 27års dag. Jag ville inte ha kalas men blev tvingad till det:crazy::devil: När jag skulle beställa tårtan så frågade bagarn vad jag skulle ha för text. "Annie 27år" kändes lite dumt så det blev Siri 3månader istället:grin: Då lyckades jag ju även med en liten tyst protest mot kalaset:p

vi var inne på jaktlabbe också faktiskt, men sen blev det en kh collie
 
Senast ändrad:
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

Jag har alltid varit den eviga hundvakten och detta är min första egne hund. Kunde inte vara mer nöjd med rasen. Det är, enligt mig, en perfekt första hund! Jag fick vänta i 27år men det var det värt!:love:
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

ja hon är en riktig tuffing. Häromdagen skulle hon återigen leka med tiken på bilden men det gick inget vidare. Siris "specialare" med att krypa under magen funkar inte längre då hon vuxit om den andra tiken:D
 
Sv: Vår ljuvliga korthårs collie Siri! BILDBOMB

:love: Herregud så söt!

Att det är favvorasen gör det ju inte bättre!
Vart kommer hon ifrån?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp