Bukefalos 28 år!

Var ute på verandan igår...

Sv: Var ute på verandan igår...

Vet du zebran, på denna skola finns ALLA smådjur man kan tänka sig, utom RÅTTOR!
Det är hemskt... Det finns möss, taggmöss, gerbiler, hamstrar, deguer, kaniner, chillor, marsvin men inga råttor :(

Men när vi får ha djur på internatet ska jag och en annan öppna svart marknad på råttor :devil:
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Modig_Korn skrev:
Vet du zebran, på denna skola finns ALLA smådjur man kan tänka sig, utom RÅTTOR!
Det är hemskt... Det finns möss, taggmöss, gerbiler, hamstrar, deguer, kaniner, chillor, marsvin men inga råttor :(

Men när vi får ha djur på internatet ska jag och en annan öppna svart marknad på råttor :devil:


:eek: Inga råttor?! Jäklar, de blir ju bara vanligare och vanliga så man tycker nästan att det borde finnas.. :crazy:

Haha svart marknad :rofl: Vad menar du med det förresten? :o
 
Sv: Var ute på verandan igår...

haha ja dom kommer bara jag lyckas ordna transport nånstans... :crazy:
verkar inte finnas allt för mkt råttfolk här uppe :(
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Mulles_matte skrev:
haha ja dom kommer bara jag lyckas ordna transport nånstans... :crazy:
verkar inte finnas allt för mkt råttfolk här uppe :(

Ja verkar så... :crazy: Har annonserat jag med men utan resultat. Och 700 blir lite väl mycket för att åka och hämta :crazy:

Men du, ska du ner mot stockholm nån gång? Skulle visst vara billigt att åka ner dit härifrån, så har du vägarna förbi där så kan jag ta mig dit iaf : )
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Mulles_matte skrev:
ja vi ska nog neråt sthlm snart igen.. så det löser sej... :)


Vore ju urbra om vi kunde mötas där isf :) När är det ni ska dit då?

Förresten, är en tjej här som haft råttor förut och vill ha igen nu... Hade fått för sig att jag föder upp men det gör jag ju inte. Så jag undrar om du har några kvar att sälja till henne också? Vet inte om hon vill ha honor eller hanar, men verkar inte som om det spelade någon roll : )
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Jag vet inte riktigt när vi ska ner... blir väl i månads skiftet nån gång kan jag tro. :)
Men nu kommer detta låta som en annons jue :crazy: hehe
men mjo.. jag har några kvar.. både hanar och honor. Har bestämt mej för å behålla Popcorn oxå.. :) (han på hemsidan).
:D
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Mulles_matte skrev:
Jag vet inte riktigt när vi ska ner... blir väl i månads skiftet nån gång kan jag tro. :)
Men nu kommer detta låta som en annons jue :crazy: hehe
men mjo.. jag har några kvar.. både hanar och honor. Har bestämt mej för å behålla Popcorn oxå.. :) (han på hemsidan).
:D

Ok. Får ju inte pengar förrän den sista sept nämnligen =)
Äh, då får man börja skicka pm istället :angel: :D
Ok : ) Men vad för färger/teckningar och kön på de olika har du kvar?
Och så måste man ju bara få höra om det finns några bilder på sötnosarna? *sugen på ögongodis* :d :D
 
Sv: Var ute på verandan igår...

hehe ja... det e hoodade och spew å några roan... ja bilder kan jag ordna nu om d skulle va så :D
 
Senast ändrad:
Sv: Var ute på verandan igår...

GOOOOS-feber..... :love:
Hade 110% dåligt samvete imorse när jag kom hem och råttisarna (modell lite mindre än dina) inte fått komma ut och springa igår kväll för att jag varit på kräftis....
så nu får jag sitta här i natt och vänta på att de vill gå och lägga sej... :D
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Mulles_matte skrev:
hehe ja... det e hoodade och spew å några roan... ja bilder kan jag ordna nu om d skulle va så :D

Ok : ) Antal an könen av varje då? Kan ju hända att hon kanske vill ha typ 50 pew-hanar men du har bara 49 pew-hanar och en hona typ. Grovt räknat :D Vad för färger på roan och hooded?
Åh ja bilder bilder bilder :banana:
 
Sv: Var ute på verandan igår...

haha totalt sett hade jag 10 honor och 13 hanar i olika färger.
på hoodade e det black hooded och agouti hooded, roanen får du se själv.. black striped e han iaf hehe :D
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Mulles_matte skrev:
haha totalt sett hade jag 10 honor och 13 hanar i olika färger.
på hoodade e det black hooded och agouti hooded, roanen får du se själv.. black striped e han iaf hehe :D

Men det sa inte så mycket ändå :p Men om jag säger såhär då, är det någon variant det inte finns två av samma kön av?

Ey nu får du förklara för mig här för jag fattar ingenting av roan och striped. Är det inte helt enkelt så att en striped har en rand och roan är som ambk? Eller hur är det? är ju så olika överallt :crazy:
 
Sv: Var ute på verandan igår...

haha
Det finns 2 st av samma kön och färg förutom black hooded.. där finns det bara en av varje... å så då min sbew, men hon ska jag ju behålla ändå så. :D
ehm... om jag säger så här...
ungarna va grå ambk, men nu när dom har ljusnat har dom "striped" randen.. :crazy: Äh du får se på bilderna sen :D
Dom har ljusnat olika mkt nu så :)

Nu gjorde du det krångligt för mej :crazy:
 
Sv: Var ute på verandan igår...

Mulles_matte skrev:
haha
Det finns 2 st av samma kön och färg förutom black hooded.. där finns det bara en av varje... å så då min sbew, men hon ska jag ju behålla ändå så. :D
ehm... om jag säger så här...
ungarna va grå ambk, men nu när dom har ljusnat har dom "striped" randen.. :crazy: Äh du får se på bilderna sen :D
Dom har ljusnat olika mkt nu så :)

Nu gjorde du det krångligt för mej :crazy:

Ok :)
Hehe ok... Roan då om jag nu gissar rätt :p Men jag vill se bilder nuuu *önsketänkande är min starka sida* :D

Mohaha ibland är man bra elak :devil: :D
 
Sv: Var ute på verandan igår...

haha ja bilderna kommer om 5 min.. ska bara slänga upp dom ¨på nätet först
 
Sv: zebran ville ha bilder...

så här får hon dom :P

imag0027_orig_SE.jpg

roan hane och gul_zebras agouti hane.


imag0037_orig_SE.jpg

hanar

en roan hane

hoodad och roan hane

imag0010_orig_SE.jpg

ahouti hooded hane.

nu orkar jag inte lägga upp fler.. bilderna kommer ´finnas på zoonen sen gul_zebra
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp