Bukefalos 28 år!

Vara medlem i två ridklubbar

G

Gisburne

Det får man inte, va? Eller? Får man det om man bestämmer vilken klubb man ska tävla för och sedan enbart tävlar för den klubben?

Har ett sånt dilemma... Vill vara medlem i en tävlingsklubb som inriktar sig på fälttävlan, men om jag flyttar dit det är tänkt i nuläget så kommer jag få så långt till den klubben. För mig hade det då varit optimaliskt att vara medlem där och åka på träningar kanske nån gång i månaden, samt träningsläger, men att träna "till vardags" på en ridklubb som ligger närmare, men som inte erbjuder samma tävlingsinriktade träningar. (Ej heller terräng.) Men någonting säger mig att man inte får göra så, alltså lösa medlemsskap i två separata ridklubbar samtidigt.

Nån som vet? Bättre tips mottages också tacksamt! :D
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

Man får vara medlemm på 2klubbar sammtidit det har jag själv varit i 3år. jag red på en klubb men så flyttade jag och började på en annan. och red på båda klubbarna men efter 3år så slutade jag på ena klubben eftersom det var ganska långt dit. och detta var för ca 1år sedan så man får vara medlemm på 2klubbar :D Det är inga problem ;)
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

Du får vara medlem i hur många klubbar du vill, men får bara lösa licens för en klubb.
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

Cool! Tack för svaren! Var inte säker, har hört olika. Men det låter ju jättebra för den framtida träningen! :)
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

Du får vara medlem i hur många klubbar du vill men bara lösa en typ av licens för varje.. (tror jag!) För tre år sedan var det iaf så att Man fick rida ponny för en klubb och storhäst för en annan...

En kompis har i alla fall gjort så för hon red allsvenskan på ponny i ett lag och på storhäst i ett annat..
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

japp alldeles rätt.. man får lösa hästlicens för en klubb och ponny för en annan!
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

Så man får alltså inte tävla t ex bara häst för två klubbar? Är trög, jag vet :D
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

Du får vara medlem i hur många klubbar du vill, men bara lösa tävlingslicens för en.
 
Sv: Vara medlem i två ridklubbar

Så gör jag, tävlar för en klubb, men har ridhuskort och är med lem i en annan klubb.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 090
Senast: giovanna
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 456
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 081
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 230
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp