Bukefalos 28 år!

varför är det så svårt att bli av med en sadel??

jag hade en hel drös begagnade sadlar som jag sålde för ett tag sedan för att kunna köpa mig sadeln som JAG ville ha (mamma min hade lekat sadelsamlare och jag hade häst-med-krångligt-sadelläge, så det var fem sadlar som tog plats!)

Första var såld på en-tre dagar, men det tog nog tre månader iallafall innan den sista sadeln var såld! och då hade jag annonser på bukefalos och på ridskolor/affärer etc.

Det var aldrig någon idé att lämna in den till försäljning i butik eftersom provisionen skulle sluka upp en hel del av priset då mina sadlar låg ganska lågt i prisklass.
 
Jag sålde min, ett halvår gamla HorseSaver Allround för 1000kr... :smirk:
 
Hade du tänkt köpa din nya sadel från en hästaffär/sadelmakare el dyligt är det ju mkt möjligt att de kan ta din nuvarande sadel i inbyte!

Så gjorde jag när jag skulle byta sadel
 
de kunde inte det för att affären har inte plats. Så nu har jag fortfarande sadeln kvar!.suck :bump:
 
Jag sålde min genom en ridsportbutik, den fick hänga där ute och han skulle ta 10%. Jag var lite dum, hade den till salu under sommaren då tydligen ingen köper sadel eller rider för den delen, tydligen bara jag. Så när den hade hängt där 2 månader tog jag hem den, då vardet tydligen en tjej som tittat på den så hon ringde mig och så fick jag den såld och gick inte miste om mina 10%.

Köpte sadeln jätte billigt 3 år innan för 5000kr en Albion Style och när jag sålde den så sa han i butiken att jag skulle minst ta 9000kr för den, jag fick 10500kr det är bra affär det. Köpa sadel av någon som inte vet vardet är för en sadel och sen sälja den och tjäna på det... :D
 
Jag sålde min nästan nya sadel i går, och jag fick gå rejält ned i pris för att bli av med den. Den var värderad av sadelmakare till 13.000, sålde den för tio... Den var endast anv. 1 mnd. :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 395
Senast: Oknytt
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
351
Senast: Tokyo
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
520
Senast: pajaztar
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
866
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp