Bukefalos 28 år!

varför är det så svårt att bli av med en sadel??

T

Tess82

har ni sålt en sadel?gick det lätt?för mig verkar det hopplöst!bara för att jag vill få loss pengar till en westernsadel. :( /Tess
 
Har sålt 4 sadlar på kort tid, det tog mellan 2 timmar och 4 veckor... Inte så långt tid alltså.

Har du rätt pris på varan? Är den unik? (ibland svårare om det är ett väldigt unikt objekt)
 
det är en syntetsadel 17,5",har bara provat den och inget mer. den finns på buke.inte så dyr tycker jag iallafall 2000:- /Tess
 
Har sålt sadlar som tagit mellan 30minuter var min passier, till att det har tagit upp till 3veckor.
(skickar pm om din sadel! :))
 
Får inte sålt min heller.... Tror det är lättare att sälja mellanprisklass sadlar kanske. Min är ganska dyr, men jag har sagt att jag vill ta bud, så kanske nypriset skrämmer? :confused:
Sadeln är ju bara anv. 1 mnd...
 
min sadel tog i princip ett år innan jag "blev av" med den... :crazy: och då var det en normalbegagnad äldre Kieffer i bra skick, dessutom omstoppad och "tillsnyggad". Men nu har jag fåt den såld tillslut *phu* :D
Har egentligen för många sadlar kvar nu också (5 st.) men de är såpass bra att jag vill vänta och se om någon av dem kan passa min unghäst senare. 2 st hör till "storpållan" så det är 3 st "över". :smirk:
 
Jag sålde nyligen en sadel på sisådär 30 minuter. Perfekt!
 
en normalbegagnad äldre Kieffer i bra skick, dessutom omstoppad och "tillsnyggad".

Det var "precis" en sådan sadel jag lyckades få iväg snabbt som ögat, jag måste haft tur!
 
Jag resonerar som så att

väldigt dyra sadlar köper jag inte via annons, om den inte nu finns i någorlunda närheten. Likaså är jag inte speciellt intresserad av att köpa en sadel som är så gott som ny. Där är prissänkningen så marginell att jag lika gärna köper en helt ny och har "mera uppbackning" från affären än från en privat säljare.
Sadlar i prisklasserna under samt äldre sadlar kan jag däremot köpa via annons. Söker fö sadel nu. 17/33 Appaloosa dressyrsadel.
 
Jag får inte sålt min heller :(
Men ska lämna in den till en liten ridsportaffär här i närheten så kan hon presentera den för kunder.
 
jag vart nästan nerringd och mailad när jag s¨ålde min gamla stübben flatback, men det var också i "mellanklass" i pris, så inom några dagar var den såld. Hon som tog den körde från örebro och tog den på direkten. :)
 
Har sålt flera sadlar rätt billigt, och dom har blivit sålda snabbt.(den snabbaste blev såld samma dag jag lämnade ut den till affären)

Har en lite dyrare till salu (och den är alldeles för billig mot vad den borde kosta enligt sadelmakaren men jag ville bli av med den snabbt) men den blir inte såld. Kanske blir folk misstänksamma för att den är rätt billig? Undrar om den blirsåld om man höjer priset? :p
 
Jag har en till salu, hoppas den inte blir svår såld....
Satte ut annons för tre dagar sen.
Fick hem en sadel idag, skulle vara en dressyrsadel och hit kommer en allround. Den måste också vara i storlek mindre, inte vuxen som den skulle vara i :crazy:
får väll ringa förra ägaren och prata....
 
För mej tog d ett tag, tillslut va jag så trött på oseriösa människor som hörde av sej, att jag gick och lämnade in den på en ridsports affär. Fick inte så mycket för den, som jag skulle ha velat, menmen...
 
Nej fy vad svårt det är! Köpte en ny Källqvists syntet sadel "Horse Saver", allround, för ca 6 månader sedan (sept-03). Kanonskön att rida i men ganska snabbt började pållen få lite muskler och sadeln passade inte så bra längre.
Köpte en ny och har nu försökt sälja den "gamla" på Buke och andra säljsidor + att jag satt upp lappar i vanliga affärer och i hästsportbutiker samt på två olika ridskolor.
Men icke!!! :( Inte en enda har ringt! En person har testat sadeln men det var en i stallet. Tyvärr passade den inte hennes häst. Jag betalade själv 2600 kr för den och begär 1500 kr för den nu. Jag tycker inte det är dyrt. Eller?
Ja trist är det i alla fall. Den är ju jättefin, man kan inte tro att den är använd. Får väl rama in den och sätta upp den på väggen eller nåt. :)
 
Min gamla Passier hoppsadel hamnade i Finland, den va inte ute för försäljning många timmar :)

Du får självklart mer pengar för sadeln om du säljer den privat, men om du gärna vill sälja sadeln NU så kan du ju alltid lämna in den på någon hästaffär eller dylikt som säljer sadeln åt dig. Du får kanske inte fullt så mkt pengar för den, men du får den iaf såld.
Lycka till
 
Jag får inte min sadel såld heller.. Den är i jättefint skick och billig, problemet med den är att det är smal bom. Det verkar som om alla är ute efter vid bom.
 
Det är helt hopplöst! Håller på att försöka sälja en äldre Stübben dressyr (dvs utan poppiga klossar, vulster och ingen djup sits) den har hängt på hästaffären i 6 månader innan jag tog hem den, har den nu utanonnserad här på Buke och ska sätta upp en lapp på ridskolorna. Jag måste bli av med den innan jag kan köpa en ny (om man jag inte snubblar över en jättebillig).
 
Håller verkligen med.
Har själv en sprillans ny Bates Caprilli dressyr som endast är sutten i, men det verkar ganska kört.
Suck säger jag bara.
M vH M
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 395
Senast: Oknytt
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
351
Senast: Tokyo
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
520
Senast: pajaztar
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
866
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp