Bukefalos 28 år!

Sälja fotoutrustning-var annonsera?

Mirre

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det är det jag har just nu som faktiskt kan ge lite pengar alla fall. Har sålt en barnvagn redan men sedan går det trögt. Men, det jag funderar på är var är det bäst att annonsera för just fotoutrustning? Känns inte som att man sas når rätt köpare på tex marketplace, som förstår vad sådana saker faktiskt kostar.
 
Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det är det jag har just nu som faktiskt kan ge lite pengar alla fall. Har sålt en barnvagn redan men sedan går det trögt. Men, det jag funderar på är var är det bäst att annonsera för just fotoutrustning? Känns inte som att man sas når rätt köpare på tex marketplace, som förstår vad sådana saker faktiskt kostar.

Har Fotosidan eller något annat dedikerat fotoforum någon annonseringstjänst?
 
Sålde det mesta av min fotoutrustning via Tradera. Fördelen är omdömessystemet som gör att man kan sälja på distans vilket ger fler möjliga köpare och lättare få ut ett bra pris.
 
Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det är det jag har just nu som faktiskt kan ge lite pengar alla fall. Har sålt en barnvagn redan men sedan går det trögt. Men, det jag funderar på är var är det bäst att annonsera för just fotoutrustning? Känns inte som att man sas når rätt köpare på tex marketplace, som förstår vad sådana saker faktiskt kostar.
Säger Tradera men det är för att det är enda stället jag skulle hitta det på.
 
Jag tycker Tradera känns smidigare än blocket, både för köp och sälj. Känns enkelt, tryggt och kontakten med köpare/säljare är minimal. Säljer du via tradera-auktion finns det ju också en möjlighet att objektivet säljs för en slant mer än du tänkt :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 313
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 621
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 557
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 295
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp