Bukefalos 28 år!

Varför bits han?

A

Aeternum

När jag har ridit så hoppar jag alltid av, tar av sadeln och lägger på ett täcke och knäpper upp nosgrimman.

När jag går framför honom så kan han nypa till mig eller bita mig i armen, varför?
Han har öronen framåt och ser glad ut och har även öronen framåt då han biter.

Är en 12årig valack.
 
Sv: Varför bits han?

Pockar på din uppmärksamhet för han kanske vill att du ska gå brevid honom?!
 
Sv: Varför bits han?

När jag går framför honom så kan han nypa till mig eller bita mig i armen, varför?
Han har öronen framåt och ser glad ut och har även öronen framåt då han biter.

hästar i naturen nafsar/biter vatrandra i mankamen för att visa att dom accepterar och tycker om varandra , han kan vissa att han tycker om dig .

eller om en häst får mkt godis i händerna kan dom bitas för att dm vet att de finns godis.

Jeenni
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 216
Senast: Mabuse
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 502
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 818
Senast: ildiko
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp