Bukefalos 28 år!

Varför fnyser hästar?

Sv: Varför fnyser hästar?

Okej, tack för tipset :) det är ju svårt att föröska hålla sig lugn när man nästan tror att det står en varg där, och ska föröska övertala honom att gå framåt :smirk:
 
Sv: Varför fnyser hästar?

Jag har hört att dom "rensar" näsan för att lättare känna lukt av det som kan vara farligt (vid drakfnyset då)
 
Är det också sant att det är något bra när hästar frustar på hoppbanan? :P Hörde att det är, om jag nu inte minns fel, för att mäta avstånde till hindren. Kan det stämma?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 049
Senast: mamman
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Nevermind
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
400
  • Artikel
Hästnyheter Förra året kom fem hästar lösa och skenade på Djurgården. Flera personer skadades varav en äldre man senare dog av sina skador. Nu har...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp