Bukefalos 28 år!

Varför gör inte folk rätt för sig?

break_a_leg

Trådstartare
Jag var inne på förbundets hemsida och läste disciplinnämndens beslut. På det senaste mötet avhandlades inte mindre än sex fall där "folk" anmält sig till tävlingar och sedan struntat i att betala anmälningsavgiften. Dock blev alla fall avskrivna eftersom ryttarna/målsmän betalat till slut och klubbarna dragit tillbaka sina anmälningar.

Varför ska man i princip behöva hota med disciplinnämnden för att folk ska betala?
 
Sv: Varför gör inte folk rätt för sig?

ja, jag förstår det inte...men å andra sidan brukar det ju vara så att anmälan inte är giltig om inte anmälningsavgift betalats in, så då kan man ju ta bort de anmälningarna direkt.

när vi har haft tävlingar har det hänt att folk efteranmält sig bara ngn dag före tävling, och sen inte dykt upp och således inte heller betalat, men om de betalat sen vet jag inte

ingen vinner ju på att folk struntar i att betala, för betala får de ju ändå göra till slut, det blir ju inte roligare att arrangera tävlingar när människor beter sig på det sättet, så är man smart och värnar om de arrangörer som finns är man ärlig och betalar
 
Sv: Varför gör inte folk rätt för sig?

PrinceFair skrev:
när vi har haft tävlingar har det hänt att folk efteranmält sig bara ngn dag före tävling, och sen inte dykt upp och således inte heller betalat, men om de betalat sen vet jag inte

Jag har jobbat i en skånsk förening som hade regionala tävlingar i Falsterboveckan. Efterhand som 6 och 7 åringar åkte ut där nere, samt de som hittat köpare som skulle testa hästen på tävling, efteranmäldes de till vår tävling. Det var några som anmälde på morgonen, och det var ryttare som alltså kom med 5-6 hästar, som inte kom. Där hade vi haft ett jäkla jobb med att pussla med startlistorna så de kunde starta alla hästar också kommer de inte, och ville inte heller betala.

Hur blåst är man om man efteranmäler kl 8 (via mobil från lastbilen som den ene gjorde) och sen inte dyker upp på tävlingen kl 9???
 
Sv: Varför gör inte folk rätt för sig?

Ja, jag har också funderat på det. precis före tävlingen måste man väl veta om man tänker rida eller ej :confused:
 
Sv: Varför gör inte folk rätt för sig?

Ja, har man gått upp och lastat 5 hästar + utrustning i lastbilen på morgonen och man är på väg så borde man väl ha bestämt sig??

Folk är märkliga.....
 
Sv: Varför gör inte folk rätt för sig?

Och särskilt sportchefen inom förbundet själv :smirk: Det är ju ett gott föredöme :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 323
Senast: monster1
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 172
Relationer Sambon och jag har varit tillsammans i snart 5 år och jag har väl mer eller mindre aldrig dragit helt jämt med hans pappa. Trots det här...
2
Svar
34
· Visningar
4 957
Senast: tanten
·
Z
Hästmänniskan Längesedan jag var inne här nu och mycket har hänt sedan dess. Mycket bland hästmänniskor överhuvudtaget... Sålde min fina lilla...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
17 303
Senast: Miloni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp