Bukefalos 28 år!

Varför hör inte företag av sig?

lillamy73

Trådstartare
Vi ska lägga om taket på vårt hus.

Tänker lägga plåttak och först ringde vi till tre olika plåtslagarfirmor för offerter.
Ingen av firmorna hörde av sig trots att de lovat ringa inom ett par dagar..

Ringde sedan ett byggföretag som kom ut och tittade på taket den skulle hem och räkna på det hela. Den kom fram till att det skulle kosta si och sedan skulle vi betala slitage på maskiner, betala för byggnadsställningar och färdersättning för dem. Man märkte att de inte ville göra arbetet utan la fram det som att det skulle bli för dyrt för oss...

Det andra byggföretagen kom med ut och kollade taket skulle hem och räkna på priset och höra av sig. Men idag fick jag ringa den och då lät det som om den inte skulle hinna nu innan semestern trots att den när den var här skulle komma inom två veckor. väntar gärna men vill ha ett datum. Han lovade höra av sig i morgon.. Om han nu gör det???

Ringde en återförsäljare förra veckan till plåt som lovade komma ut och mäta taket och skriva en offert på vad vi behövde. De skulle höra av sig inom ett par dagar och inte hörde vi något utan idag ringde jag igen. De bad om ursäkt och lovade att komma nu ikväll men återigen har de inte kommit eller hört av sig..

Vill inte företagen ha arbete? Eller vad händer?
 
Sv: Varför hör inte företag av sig?

Åtminstone här omkring närmar sig byggsemestern och vi har fullt upp med att avsluta pågående jobb och säkra upp de jobb som inte hinner avslutas så inget kan hända under semestern. Vi har inte en minut över för att besöka kunder för att lämna offerter innan semestern - det upplyser jag dock om redan vid första telefonkontakten så vet kunden direkt vad som gäller.

För oss är sommaren högkonjuktur och vi har fullt upp för samtliga anställda i ytterliggare 5 månader. Vi kan inte ta åt oss mer jobb och därmed är också intresset för att åka runt och lägga tid samt pengar på offerträknande för jobb som kanske inte ens blir av ganska minimalt. Just nu har vi mestadels jobb på löpande räkning vilket för oss är säkrare pengar (räkna fel på en offert eller få ett jobb på fast pris som strular och det kan bli kostsamt för oss) och vi prioriterar hellre löpande jobb än lämna offerter där man kanske ska slåss prismässigt med 3-4 andra företag.

Alldeles oavsett vad deras anledningar kan vara så är det dålig stil att inte informera dig om det redan från start. Det ger bättre rykte och kundkontakt att redan direkt säga 'jag går på semester imorgon, kan jag komma och kolla på ditt tak efter semestern?' eller 'vi har tyvärr fullbokat för X tid framöver och har inte möjlighet att hjälpa dig innan dess. Kan du vänta tills då?'. Att behöva gå och vänta på tomma löften kan ju driva en till vansinne! Jag hoppas det löser sig för dig!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Zacci
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 660
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp