Varför jag misslyckades med kbt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en skicklig terapeut tyckte jag som jag litade på. Men hon pushade väldigt hårt. Och jag pushade mig själv för jag ville klara av terapin. Efter ungefär 10 gånger så skulle jag titta på en film hemma som hemuppgift. Jag hade ju hemuppgifter hela tiden så det var inget konstigt. Men så här i efterhand inser jag att det begicks ett stort misstag denna gång. Jag förbereddes inte på vad som skulle ske i filmen, så jag var helt ensam när jag tittade på en helt okänd film. Det var det hemskaste jag varit med om och jag stöp i backen. Yr, hörseln försvann, jag kallsvettades mängder och mådde illa. Det är den hemskaste känslan jag vet. Att svimma eller vara en hårsmån från att svimma. Så hjälplös, ensam och med en känsla av att man ska dö i plågor. Ångesten är total.

Så det värsta som kunde hända, det hände. Jag blev återtraumatiserad. Fortsatt kbt kunde inte upplösa traumat. Jag fastnade helt och kom inte vidare.

Så jag misslyckades med kbt.

Och ingen av de andra terapierna jag gått har kunnat hjälpa mig heller. Hypnos. Emdr. Psykodynamisk terapi. Och jag har kämpat 120%. Jag vet inte vad mer jag kan göra för att få bukt med fobin.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 972
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp