Bukefalos 28 år!

Varför ljuger han?

Sv: Varför ljuger han?

Men sååå udda är hon väl inte ändå? Finns väl hur många somhelst som överanalyserar och tolkar varje ord? :)

Som yngre (ni vet, innan Internet ;) ) så minns jag tydligt ett stort antal samtal med kompisar i just sådana här ämnen. Vad och framförallt HUR han hade sagt/inte sagt, hur han hade tittat på fel eller ev. rätt sätt, vad det betydde att han hade de blå jeansen idag och inte de svarta, det övertydliga sättet han slevade upp potatismos i matsalen på när snyggJennie i 9a stod bakom osv i all oändlighet.
Och i ärlighetens namn har jag haft ett antal sådana konversationer även efter högstadieåldern... :o:D
 
Sv: Varför ljuger han?

Iom denna tråd och hur du repeterar "is i magen" tycker jag att det lutar åt att dina maniska tendenser finns kvar :( Försök att inte gå till försvar, det är ingen som vill vara elak mot dig!

Vidare på din fråga hade jag frågat rent ut, undrar jag något så frågar jag. Passar det inte personen i fråga så passar vi inte ihop, jag är rak och kan någon inte ta det så umgås vi inte :)

Fast jag skulle också ha gått i försvar om någon skrev att jag hade MANISKA tendenser!
 
Sv: Varför ljuger han?

Fast det kan ju vara så tott att du fortfarande har behovet att hänga på dejtingsidor för att du uppvisar det här beteendet? Även jag kommer ihåg tråden om kavajen som du skickade med en lapp i kartongen och den vart inte uthämtad osv .. Att vi som sitter på ett internetforum kan se en röd tråd i ditt beteende som du förmodligen visar IRL gör troligtvis att även killar drar sig undan. Du kanske tycker att du har förändrat ditt beteende och det är ju jättebra men tyvärr talar det mot dig att du ändå har startat en tråd om varför en kille som du ev. ska träffa ev. ljuger. Känns som att du famlar efter vad som helst.

Det är precis det här jag också reagerar på.
Googlandet tänker jag inte bry mig om, eftersom jag nyligen googlade rätt på en människa i min närhet - så tja, sådant har jag med gjort.

Men, jag tror att Engill har väldigt rätt i det hon skriver.

Och ja, Tott du har säkerligen förändrats och jobbar säkert jättemycket med det. Men när du startar tråd på tråd som innehåller ungefär samma sak så måste du ju förstå att folk faktiskt reagerar?

Ibland är det ju faktiskt så att män och kvinnor inte är intresserad av mer än ett engångsligg eller mer intresserade av någon annan - eller inte intresserade alls. Och då får man försöka köpa det.
 
Sv: Varför ljuger han?

Du försöker undvika min fråga. Meddelar du aktivt dem du googlar/kollar på fb att "nu har jag googlat/kollat dig och såg att du har studerat där och där", typ?
Bara för ATT du har snokat (som det heter i den här tråden).

Nej, å andra sidan har jag inte de problemen som du gång efter annan tar upp här. I det här fallet hade jag omgående frågat personen som jag tidigare meddelat, och där finns väl inget att dölja hur du vet att matchen spelas då den gör?

Jag har inget behov av att agera som jag hade någon form av underrättelseplikt, men vid tillfälle kommer det ju att komma upp i konversation.
 
Sv: Varför ljuger han?

Jo, faktiskt så är det precis så att i alla fall jag minns trådarna om snubben med paketet och tråden om ONSet som stannade och åt frukost(för det var väl du?) och det helt utan att snoka. Och minns jag fel så ber jag om ursäkt.

Och jag med.. Fast jag inte läser mycket här egentligen.
 
Sv: Varför ljuger han?

Jag har inget behov av att agera som jag hade någon form av underrättelseplikt, men vid tillfälle kommer det ju att komma upp i konversation.

...men du menar att jag har underrättelseplikt för en människa jag aldrig ens träffat?
Citerar dig: "Absolut inte, men var ärliga om det i alla fall. Till den det berör"

Du pratar dig själv i påsen ;)
 
Sv: Varför ljuger han?

Är det inte bättre att skriva det direkt till dem du syftar på? Känns ju lite tramsigt att skriva sådär.

KL

Alla ni som talar er varma för att snoka och googla: Tycker ni spontant sådär att det verkar vara en metod som skulle vara bra för TS att engagera sig? Tycker ni spontant att hon verkar oroa sig för lite? Analysera för lite?

Jag fattar inte hur ni tänker ärligt talat.


Jag kan ju bara tala för mig själv ..Ja, om jag ska inleda nåt åt det mera seriösa hållet så nog fan tar jag reda på vad det är för en typ, och OM jag av en händelse såg namnet på föreningen som grabben spelar för så nog skulle jag titta på på den och om jag såg att tiden inte stämmer så skulle jag undra..skulle inte du ?

Å andra sidan hade jag skitit i honom eller frågat för att slippa undra
 
Sv: Varför ljuger han?

Det här är så du i varenda tråd.

Mitt tips till dig, innan jag ger upp den här märkliga tråden, är: fortsätt som du gör! Du verkar jättenöjd med det så kör på bara. Och lycka till!

Hej då och lycka till , jag lämnar tråden ....det är ditt mantra
 
Sv: Varför ljuger han?

Jamen jag blir så trött på att ingen läser det jag skriver. Många läser IN en massa skit och så blir det deras (er) sanning.

Jag är nöjd med att jag reagerar på saker,jag är nöjd att jag känner, jag är nöjd att jag jobbar med mina brister och blir bättre och jag är nöjd med mig själv i stort. Jag tycker det är ganska bra :)

Jag håller med, så är det ofta, folk tolkar på sitt eget vis och dömmer.
Men det är svårt över internet, hur går det btw?
 
Sv: Varför ljuger han?

Jag skulle kunna googla någon, men jag tycker att reaktionen "han ljuger! Det är nog för att han har en dejt och ska jag ställa honom mot väggen? " är rent ut sagt skrämmande.

Jag hade nog kunnat komma på minst150 orsaker till varför tiden inte stämmer innan jag kom till en sådan slutsats...
 
Sv: Varför ljuger han?

Jag skulle kunna googla någon, men jag tycker att reaktionen "han ljuger! Det är nog för att han har en dejt och ska jag ställa honom mot väggen? " är rent ut sagt skrämmande.

Jag hade nog kunnat komma på minst150 orsaker till varför tiden inte stämmer innan jag kom till en sådan slutsats...

Där har vi igen en egen tolkning som blir en sanning. Jag skrev aldrig att jag skall ställa honom mot väggen. Läs om, läs rätt!

En del målar fan på väggen först och kommer till sans sen, och en del tar det för det mesta mer logiskt. Så funkar det i livet! Alla är vi olika och alla reagerar vi olika på olika saker. Bra det :)
 
Sv: Varför ljuger han?

Där har vi igen en egen tolkning som blir en sanning. Jag skrev aldrig att jag skall ställa honom mot väggen. Läs om, läs rätt!

En del målar fan på väggen först och kommer till sans sen, och en del tar det för det mesta mer logiskt. Så funkar det i livet! Alla är vi olika och alla reagerar vi olika på olika saker. Bra det :)

Du missade mitt frågetecken?

Chilla ned!
 
Sv: Varför ljuger han?

Fast det kan ju vara så tott att du fortfarande har behovet att hänga på dejtingsidor för att du uppvisar det här beteendet? Även jag kommer ihåg tråden om kavajen som du skickade med en lapp i kartongen och den vart inte uthämtad osv .. Att vi som sitter på ett internetforum kan se en röd tråd i ditt beteende som du förmodligen visar IRL gör troligtvis att även killar drar sig undan. Du kanske tycker att du har förändrat ditt beteende och det är ju jättebra men tyvärr talar det mot dig att du ändå har startat en tråd om varför en kille som du ev. ska träffa ev. ljuger. Känns som att du famlar efter vad som helst.

MEN om de drar sej undan så är det ju inte rätt :meh:

Jag är nog ganska lik Tott i dessa frågor (ingen aning om Totts ålder men själv 39) singel sen ett bra tag tillbaka... Jag ÄR intensiv, det vet jag om... Jag VILL mycket, gärna på en gång. Sen kan jag lika snabbt "släppa" intresset.
Jag överanalyserar, fast jag tar de inte här på internet ;) jag har en killkompis jag bollar med ;) Han skulle def säga att jag och Tott är lika...

Men iaf summan är. Funkar inte min personlighet i dejtingfasen med killen funkar det nog inte sen heller... avsett om killen är en toppenkille eller inte.
Personligheter kan ändras men inte sjutton ändrar jag min personlighet "bara för att andra tycker den e fel" NOPE. Jag är den jag är ...
Det är lika fel att säga att jag är "fel personlighet" som att säga att det är fel att va homosexuell.. Bägge "går att ändra på" , men hur mår man då ?

Antingen så finns det nån där ute som är "rätt" eller så gör det inte det... Men jag lever på hoppet att det faktiskt finns nån där ute som "står ut" och tom gillar mej (igen ;) ) SOM JAG ÄR !
 
Sv: Varför ljuger han?

Komiskt att de som klagar på att du är överanalyserande själva överanalyserar dig något det grövsta i denna tråd. :D

Exakt! ...och stressar upp sig, Många glömmer att se sig själv i spegeln ;) Buke är roligt :D
 
Sv: Varför ljuger han?

Vilken konstig inställning; du startar en tråd och ber om input och sedan när du får svar som inte passar från tiotalet olika personer så är det alla vi - som trots allt allihop oberoende av varandra ser ett mönster - som borde ägna oss åt självrannsakan?
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 807
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 229
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 900
Senast: Otter
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp