Bukefalos 28 år!

Varför måste man kissa oftare....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lill76

Trådstartare
i början av graviditeten. Jag är bara i v12 och jag behöver redan gå upp 2 gånger varje natt :crazy: Hur kommer det då att bli senare när magen växer och verkligen trycker på blåsan.......kommer jag inte att få sova något alls då....
 
Sv: Varför måste man kissa oftare....

I början så tar livmodern den plats som urinblåsan brukar ha i vanliga fall.
Och det säger ju sig själv att man måste kissa ofta då.
Sedan så kommer barnet upp ovanför blygdbenet och då så blir det bättre.
För att bli alldeles gräsligt sista tiden då barnet sjunker ned i bäckenet igen med huvudet före.
För då så har man ett hårt bebishuvud som trycker mot blåsan konstant.
 
Sv: Varför måste man kissa oftare....

Fast det måste inte vara så på slutet...jag hade tokpanik över att gå runt vara kissnödig hela tiden på slutet..typ som när man har urinvägsinfektion men så blev det inte...tack o lov.....
 
Sv: Varför måste man kissa oftare....

Det är njurarna som börjar arbeta på annat sätt så fort man blir gravid. Med mina barn har kissandet på natten varit mitt första gravtecken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 351
Senast: Madalitso
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 628
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp