Varför självdör flugor?

tott

Trådstartare
Sitter i soffan och ser en fluga ligga död på rygg på fönsterbrädet. Noterar i min söndagsfilosofi att jag ganska ofta ser självdöda flugor på rygg.
Varför dör de? Och varför dör de ofta på rygg?
 
Allt levande självdör ju förr eller senare. Gissar att medellivslängden på en fluga inte är speciellt hög. Varför de hamnar på rygg är väl en fråga om hur de är byggda, kanske är de plattare över vingarna och därmed rullar över på rygg lättare.
 
Jag tänker att dom kanske tar slut när dom försöker flyga ut genom fönstret. Att dom inte har förstånd att vila eller äta innan dom fortsätter kämpa.
 
Sitter i soffan och ser en fluga ligga död på rygg på fönsterbrädet. Noterar i min söndagsfilosofi att jag ganska ofta ser självdöda flugor på rygg.
Varför dör de? Och varför dör de ofta på rygg?
Kort medellivslängd, men en stor del inomhus beror säkert på att de dör av törst/torkar ut då det är en torr miljö där det är svårt att komma åt vatten som fluga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
981
Senast: tott
·
Hemmet Jag har en luftvärmepump som jag har påslagen denna vinter. Den låter illa. Ofta när jag sitter vid datorn som är precis under den, så...
Svar
12
· Visningar
481
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 505
Senast: Fetaost
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
853
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp