Varför-tråden

Är nog andra hjälpämnen i brustabletter som kan påverka. Eller så tar din kropp upp dem sämre än de vanliga.
Ja, något är det för jag brukar få ta om dosen en timme senare för att värken ska dämpas, och ändå har jag ont fast inte lika mycket tills jag tröttnar på brustabletterna och pallrar mig till affären och köper riktiga, och tar två sånna.
 
Ja, något är det för jag brukar få ta om dosen en timme senare för att värken ska dämpas, och ändå har jag ont fast inte lika mycket tills jag tröttnar på brustabletterna och pallrar mig till affären och köper riktiga, och tar två sånna.
men sluta köp brustabletter då :rage:



:D
 
Det är så störande, det här med att leva själv är inte alls min grej. (ok jag har barnen, så inte helt själv men ensam vuxen då)

Det där med att hålla ordning hemma är en gåta, man städar och sedan säger det POFF! Sedan är det lika stökigt igen
@RedHyuuga :love: I början var det skönt och vara själv, men nu är det bra trist.
Jag tänkte på det igår... Att om man ak ha ett städat hem så får man ju städa hela tiden typ varje dag. Igår städade jag ordentligt på fm. På em gjorde jag mätlådor och storkok. Ja då måste man städa igen.
Och så håller det på...

Men jag har hört vissa uttryck:
Ett ostädat hem visar att man har roligare saker att göra
Eller
En hästmänniska har ett städat stall men ostädat hem.

Det var ngt också att hästmänniskan brydde sig jättemkt om hästens mat men inte sin egen. :D
 
Kom gärna och tala om det för shettisen i vårt stall, han har en gigantisk virvel på halsen.
Fast det är ju inte så svårt, det är ju för att en tvåbening lagt sig i avelsarbetet och inte fokuserat på virvellöst. Kolla bara vad vi gjort med våra hundar "för skojs skull".
Vilket då blir min "varför".
Varför avlar man ett djur, i det här fallet hunden, så de får fysiska problem att till exempel andas och gå, bara för vårt eget höga nöjes skull?
Sen undrar jag varför man tillverkar hushållsmaskiner med så mycket veck och skrymslen i materialet att de är omöjliga att göra rent. Ta bara våffeljärnet.
 
men sluta köp brustabletter då :rage:



:D
:D Ja men det är nyligen jag kommit på det! Jag har bara köpt brustabletter när de vanliga är slut och jag inte haft ork att gå ner till centrum för att köpa andra utan bara gått till affären runt hörnet här. ;) Så en dag slog det mig att det här händer ju varje gång jag tar brustabletterna. I går testade jag igen, för att kolla, och det var samma igen. Så nu är det vetenskapsligt bevisat att Alvedon brustabletter inte funkar på mig! :down:
 
:D Ja men det är nyligen jag kommit på det! Jag har bara köpt brustabletter när de vanliga är slut och jag inte haft ork att gå ner till centrum för att köpa andra utan bara gått till affären runt hörnet här.
Menar du att värktabletter brukar ta slut hos dig :confused: Jag köper så jag har flera askar hemma, behöver då aldrig gå ut med t.ex. migrän och leta diklofenak. Nä, mitt problem är väl snarare tvärtom. Jag hamstrar. :angel: Har tre oöppnade askar Samarin nu, för jag hade glömt att jag hade hemma redan. :meh:
Samarin är iofs bra för muggar med missfärgning i, så det händer att jag diskar med Samarin. :idea:
 
Menar du att värktabletter brukar ta slut hos dig :confused: Jag köper så jag har flera askar hemma, behöver då aldrig gå ut med t.ex. migrän och leta diklofenak. Nä, mitt problem är väl snarare tvärtom. Jag hamstrar. :angel: Har tre oöppnade askar Samarin nu, för jag hade glömt att jag hade hemma redan. :meh:
Samarin är iofs bra för muggar med missfärgning i, så det händer att jag diskar med Samarin. :idea:
Oj! här försöker jag hamstra ibland, men faktum är att jag har alltså huvudvärk otroligt ofta så de liksom räcker inte så jättelänge. Men ibland är tabletterna slut i affären här nere så då får jag köpa brustabletter när det är kris. I kväll insåg jag hur korkad jag varit återigen. Har mått lite skumt i dag och inser nu att det är förkylning på G, och nu är det kväll och jag brukar bli sjukast på kvällen och natten- och jag har bara två Alvedon kvar....

Mög också!
 
Oj! här försöker jag hamstra ibland, men faktum är att jag har alltså huvudvärk otroligt ofta så de liksom räcker inte så jättelänge. Men ibland är tabletterna slut i affären här nere så då får jag köpa brustabletter när det är kris. I kväll insåg jag hur korkad jag varit återigen. Har mått lite skumt i dag och inser nu att det är förkylning på G, och nu är det kväll och jag brukar bli sjukast på kvällen och natten- och jag har bara två Alvedon kvar....

Mög också!
Ja huvudvärk är skit. Jag har det också typ alltid (varje dag). Paracetamol och/eller ibuprofen funkar knappt längre, vet inte varför. :confused: Tycker t.o.m. jag får mer ont i huvudet av paracetamol. :cautious:
Har du köpt via nätet nån gång? Jag brukar handla på apotea rätt ofta, några askar åt gången, kommer med posten/DHL/Schenker.
 
Ja huvudvärk är skit. Jag har det också typ alltid (varje dag). Paracetamol och/eller ibuprofen funkar knappt längre, vet inte varför. :confused:


Det var en varför-fråga. :) Men jag kan inte svara på det tyvärr. :(
Jag kombinerar de två, jag kan inte ta dem "en och en" om du förstår hur jag menar.
 
Varför har inte dygnet mer än 24 timmar? Och varför måste man sova? :mad::(
Solen och månen skulle bli irriterade om vi rubbade deras dygnsrytm! :D
Och vi måste sova för att hjärnan måste bearbeta allt den fått lära sig under dagen, såren måste läka, kroppen måste svalna (:P ) och vi måste "sova på saken" så att vi kan fatta mer nyktra beslut dagen efter :D
 
Varför är samhället uppbyggt så att man måste jobba heltid för att försörja sig?

Varför är det så svårt att bryta invanda mönster och vanor? Det borde ju bara gå att bestämma sig för att göra saker annorlunda från och med ett visst datum.
 
Varför är samhället uppbyggt så att man måste jobba heltid för att försörja sig?

Varför är det så svårt att bryta invanda mönster och vanor? Det borde ju bara gå att bestämma sig för att göra saker annorlunda från och med ett visst datum.
Det förstår inte jag heller. Jag tror många människor skulle behöva jobba kortare arbetsdagar.

Det svåra är att vanor och mönster är beroendeframkallande nästan. Dessutom vet du vad du har (gör) men inte vad du får (kommer att få) så då är det lättare att göra som man alltid gjort. Det är tryggt och människor vill vara trygga överlag.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
231
Senast: Badger
·
Hemmet Efter att vi råkat ut för att diskmaskinen inte funkat i vår lokal - och upptäckt att det berott på att föregående hyresgäst stängt...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 090
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
825
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 972
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp