Bra och snygg smartklocka

Wysiwyg

Trådstartare
Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha.

Har aldrig haft en smartklocka så vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Jag vill ha en klocka för träningshjälp och träningspepp. Kommer mest träna på gym och spinning från början men kommer nog också börja springa. Inte på någon hög eller avancerad nivå utan vill mest ha koll på distanser och puls ungefärligt.

Vill ha en snygg klocka. Viktigt också med Spotify utan att behöva ha med mig telefonen samt att notiser från telefonen går att stänga av, annars blir jag stressad. Helst också bra batteritid, annars kommer jag bli irriterad. Vill inte heller betala typ 5tkr för något jag kanske inte ens gillar?

Har kikat lite på Apple Watch SE 2nd gen men blir osäker.

Vad har ni för klocka och varför? Finns det några listiga funktioner man inte bör missa? Något du önskade men inte har? :)
 
Jag har en garmin venu 2 sq music.
Nöjd med den men har inte riktogt fattat hur musikfunktionen funkar faktiskt.
Ska vara någon specialgrej med spotify på den och att den kan ladda ned spellistor osv Men jag kommer inte överens med den riktigt hittills för jag blev bara irriterad och har i stort sett alltid telefonen med ändå men slipper gärna plocka upp den.😅
Har inte provat jättemycket heller, men det låter som det du söker.

Hade kanske trivts bättre med utgåvan som inte var speciell musikfunktion, vill bara kunna hoppa över en låt i klockan ungefär... Men fanns bara musikmodellen inne av denna då jag köpte.

Mycket bra batteritid. Upp till 10 dagar vid normal användning.
Tar oftast runt en vecka emellan mina laddningar.

Hade möjligen velat ha blodtrycksmätning men det är det typ bara billiga märken som verkar ha, antar att det finns en anledning till det. Typ att det inte funkar optimalt.
Så kallad smart väckning hade kanske varit kul att prova också men det har den inte.
 
Har Apple Watch SE. Den behöver ladda ungefär varannan dag. Annars verkar den ha de funktioner du söker.
Jag hade fitbit versa innan och kan sakna den lite. Den hade grym batteritid och i mitt tycke bättre träningsfunktioner. Apple Watch är mer en telefon på armen.
 
Jag har en Apple Watch serie 8. Det jag använder den till är
-klocka
-kolla dag och datum
-ta tiden på nudlarna
-få notiser från mobilen
Och framför allt:- leta efter min mobiltelefon genom att trycka på klockan

I övrigt använder jag knappt några funktioner då allt är så mycket smidigare på mobilen som jag ändå alltid bär med mig 🙈
 
Har en Fitbit versa 3, sjukt nöjd. Nu tränar jag inte så mycket mer än promenader men tidigare simmade jag en del och det var den också bra på att hålla koll på.

Lätt att använda, billiga tillbehör som nytt armband, bra batteritid
 
Jag har en garmin venu 2 sq music.
Nöjd med den men har inte riktogt fattat hur musikfunktionen funkar faktiskt.
Ska vara någon specialgrej med spotify på den och att den kan ladda ned spellistor osv Men jag kommer inte överens med den riktigt hittills för jag blev bara irriterad och har i stort sett alltid telefonen med ändå men slipper gärna plocka upp den.😅
Har inte provat jättemycket heller, men det låter som det du söker.

Hade kanske trivts bättre med utgåvan som inte var speciell musikfunktion, vill bara kunna hoppa över en låt i klockan ungefär... Men fanns bara musikmodellen inne av denna då jag köpte.

Mycket bra batteritid. Upp till 10 dagar vid normal användning.
Tar oftast runt en vecka emellan mina laddningar.

Hade möjligen velat ha blodtrycksmätning men det är det typ bara billiga märken som verkar ha, antar att det finns en anledning till det. Typ att det inte funkar optimalt.
Så kallad smart väckning hade kanske varit kul att prova också men det har den inte.

Garmin venu har jag kollat på! Tycker den verkar passa mig perfekt! Kan man stänga av notiser från telefonen till klockan?

Vad är skillnaden på musikversionen och de vanliga versionerna? Vad jag förstår har ju de Spotify också..?
 
Har en Fitbit versa 3, sjukt nöjd. Nu tränar jag inte så mycket mer än promenader men tidigare simmade jag en del och det var den också bra på att hålla koll på.

Lätt att använda, billiga tillbehör som nytt armband, bra batteritid

Har läst något om att man måste köpa något abonnemang till fitbit för att kunna använda alla funktioner? Det har avskräckt mig.
 
Jag har en Apple Watch serie 8. Det jag använder den till är
-klocka
-kolla dag och datum
-ta tiden på nudlarna
-få notiser från mobilen
Och framför allt:- leta efter min mobiltelefon genom att trycka på klockan

I övrigt använder jag knappt några funktioner då allt är så mycket smidigare på mobilen som jag ändå alltid bär med mig 🙈

Låter som en dyr nudeltimer! 😂
 
Är den dålig? 😩
Ja, varannan dag får man nog räkna med att ladda. Jag laddar min en stund varje morgon (den laddar snabbt). Jag tycker inte det stör alls, men det är ju olika. Älskar precis allt med den annars. (Just Spotify kan jag inte uttala mig om dock. Använder inte det.)
 
Har Apple Watch SE. Den behöver ladda ungefär varannan dag. Annars verkar den ha de funktioner du söker.
Jag hade fitbit versa innan och kan sakna den lite. Den hade grym batteritid och i mitt tycke bättre träningsfunktioner. Apple Watch är mer en telefon på armen.

Hmm kanske ska hoppa över Apple Watch i så fall.. Det är ju ändå lite träningspepp jag vill ha. Dock har jag dragit mig lite för fitbit då jag hört att man måste köpa till något typ abonnemang för att kunna använda alla funktioner?
 
Har läst något om att man måste köpa något abonnemang till fitbit för att kunna använda alla funktioner? Det har avskräckt mig.
Ja, det stämmer. Jag har haft en liten Fitbit Inspire HR i 3 år nu utan att köpa till något abonnemang. Jag använder min för att mäta steg, hålla koll på min sömn och som väckare. Då behöver man inget abonnemang. Det går säkert att kolla upp vad abonnemanget behövs för, tänker jag... :)
 
Garmin venu har jag kollat på! Tycker den verkar passa mig perfekt! Kan man stänga av notiser från telefonen till klockan?

Vad är skillnaden på musikversionen och de vanliga versionerna? Vad jag förstår har ju de Spotify också..?
Jag har en garmin venu 2s och är jättenöjd. Vad gäller notiserna så har jag inte blåtanden till telefon på som standard så jag får inga notiser av den anledningen. Men man kan sätta klockan i "stör ej" då får man inga notiser heller.
Jag laddar min 1 gång i veckan ungefär. Och då tränar jag ca 5 gånger i veckan och har klockan på.
 
Senast ändrad:
Hmm kanske ska hoppa över Apple Watch i så fall.. Det är ju ändå lite träningspepp jag vill ha. Dock har jag dragit mig lite för fitbit då jag hört att man måste köpa till något typ abonnemang för att kunna använda alla funktioner?
Jag är ingen hard-core-träningsmänniska, men jag gillar träningsfunktionerna på Apple Watchen… :D Blir definitivt peppad av klockan.
 
Jag har en garmin venu 2s och är jättenöjd. Vad gäller notiserna så har jag inte blåtanden till telefon på som standard så jag får inga notiser av den anledningen. Men man kan sätta klockan i "stör ej" då får man inga notiser heller.
Jag laddar min 1 gång i veckan ungefär. Och då tränar jag ca 5 gånger i veckan och har klockan på.
Sedan kan man ju även välja vilka notiser som ska skickas från telefonen till klockan
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 814
Senast: lundsbo
·
IT & mobiler Jag har i dryga året haft en Fitbit Inspire HR och varit rätt nöjd men känner nu att jag vill uppgradera. Hade egentligen velat...
2
Svar
20
· Visningar
1 331
Senast: Amha
·
IT & mobiler Hej! Jag börjar bli sugen på att införskaffa en smartklocka. Det är dock en djungel och jag har dålig koll. Jag har försökt surfa runt...
Svar
7
· Visningar
454
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 281
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp