Varför vill kaninen ligga i toalådan?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Har haft kaninen sedan början på april och ända sen början han har gjort sina behov i toalådan som står i det hörn han själv valde som toahörn.

Men den senaste månaden har han tagit för vana att ligga i lådan och vila, utsträck på sida. Har provat att gör ren lådan flera gånger per dag och att låta den bli riktigt smutsig men oavsett så ligger han där ändå.
Förra veckan plockade jag bort lådan helt men ÄNDÅ ligger han i samma hörn, och jodå, han gör sina behov där med.
Varför vill han ligga i sin egen avföring/urin?
Buren är större än jordbruksverkets minimikrav, har sitthylla och en ute och en inne del. Men kaninen envisas med att ligga i toahörnet...

Kan jag avskräcka honom på nåt vis? Ska jag låta honom fortsätta med det?
Den enda påverkan jag märkt på kaninen än så länge är att han får gula fläckar på hela sidan, han är kritvit annars så det syns väl...:grin:
 
Sv: Varför vill kaninen ligga i toalådan?

min kanin gör samma sak, sjukt irreterande :p
fast jag vet tyvärr inte vad man kan göra åt det

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: Varför vill kaninen ligga i toalådan?

Men det är ju det myyysigaste stället ;D
Mina har ju en kattlåda eftersom de går lösa. Såhär gör dom:
2a0krq8.jpg


Har du spån i? Du kan byta till toa-lätt i så fall (papperspellets) så blir nog inte kaninen gul i alla fall (Min viting blev aldrig det), förutsatt att du byter varje dag såklart.
 
Sv: Varför vill kaninen ligga i toalådan?

En kattlåda är vad min har med. Tänkte att det var just lådan som var trevlig att ligga i så därför tog jag bort den men som sagt, han ligger(och skiter)på samma ställe ändå...
Ställer tillbaka lådan och provar Toa-Lätt då, tack för tipset! För kaninen verkar ju inte bry sig.
 

Liknande trådar

Däggdjur Har nyligen tagit över en kanin som inte haft det särskilt bra. Han har bara fått sitta i sin smutsiga bur och det kan inte vara varje...
Svar
4
· Visningar
3 040
Senast: joanna55
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp