Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.

Amha

Trådstartare
Jag lägger in Micks senaste variant på BF-listan.

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet, en pojke
11:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka


Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
25:e Lewellyn, första barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Klockan: när var det du hade tid för bedömningssamtal? Är det sådär illa nu kanske de ska göra en bedömning typ.. Igår om det gick bra? Just för din hälsas skull.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Det är bedömning för igångsättning. 27 mars (!!!!). Jag bröt ihop totalt när jag fick datumet för jag trodde jag skulle bedömas typ 14 mars och sättas igång 27:e... :crazy: då är det v. 37
Men när jag pratade med läkaren häromdan var hon lite inne på att de kan dra igång det då den 27:e- beroende på hur mogen min kropp är och hur det ser ut på förlossningen i övrigt just den dan. Först blev jag tvärarg när hon sa så men hon förklarade att om det gick att styra så det inte var en dag då det var knökfullt så skulle det innebära bättre omsorg för mig och då lugnade jag mig (lite).
Hon sa också att det är aktuellt att göra en hinnsvepning då och att det kan sätta fart av sig själv dagarna efter det.......

Så jag hoppas........ Tydligen är det bra att jag fött barn så nyligt för man mognar tydligen fortare då och är mer mottaglig för igångsättning.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Kommer det att göras någon kontroll eller något för att avgöra om det är värt med vaginal förlossning med tanke på bäckenet? Det är ju en ganska rejäl påfrestning kan jag tänka mig, särskilt om du redan har såna problem...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

De bedömer att riskerna för komplikationer är betydligt större vid ett snitt eftersom jag är så orörlig. Dessutom som läkaren sa, så vill de helst inte att jag ska ha ett smärtsamt operationssår på magen när jag redan har så ont... För bäckenets del ska det tydligen inte vara någon fara att jag föder.

Vd gäller smärtan så finns det ju effektiv lindring .... jag vill helst inte ha en nål i ryggen men jag tror inte jag fixar det utan hjälp den är gången, jag är såå trött och slut .....
och att jag inte kan röra mig lovar de att ta hänsyn till, så att jag inte ska behöva ut och gå, gå på toa och kissa o sånt, utan de lovar att ta hand om mig... så jag känner mig trygg.

Att jag har noll kondis ska tydligen heller inte spela nån roll, så om era BM börjar jiddra om att ni ska motionera inför förlossningen kan ni nog peka finger åt dem.... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Okej, det låter ju som att de har vägt in alla för och nackdelar så det är ju jättebra :)

Min BM har faktiskt inte sagt något klantigt på sista tiden så nu börjar jag faktiskt gilla henne igen :p det är inte alls lika ångestladdat att gå dit men nu är jag ganska säker på att jag inte vill väga mig mer heller. Jag har hört att man minskar risken för jättebebisar om man undviker sött sista månaden och nu är det sista månaden så jag är försiktigare än någonsin med onyttigheter och därmed bör jag inte påverka vikten negativt vad det gäller mat. Går jag upp "för mycket" nu är det nog något jag inte ens kan påverka faktiskt, om jag nu inte ska svälta mig men kroppen har ställt in sig på att jag inte behöver jätteportioner nu när jag är ganska stilla så då vet jag inte om jag ens skulle få i mig allt jag behöver för att hålla huvudet ovanför ytan. Motion har hon inte sagt något om förutom det att jag ska försöka sitta stilla och ta det lugnt nu i minst 2 veckor så bebis inte får för sig att komma innan hon är färdigbakad.

Klockan, förresten, angående att göra #2, mitt ena ben börjar alltid sticka, känns som om det börjar i nedre delen av ryggen, vid sådana turer. Kan det finnas ett samband med fogarna? Är det något du känner igen? Inget som på något sätt är överjävligt men lite lätt obehagligt :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vet inte vad jag ska skriva. Att eländet aldrig kan ta slut för din del. Skickar en kram och hoppas att det kan bli lite bättre fram till slutet även om det inte låter troligt.

Kl
Ingen bebis här och inte minsta tillstymmelse till att vara på gång. :cool: Ska till svärmor i eftermiddag och hjälpa henne med hennes nya kök. Får väl skruva lite extra stommar och hoppas att det kan få igång det.


Solvind, härligt att det går så bra och att det går framåt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Fast jag har hört att jättebebisar antingen är ärftligt eller orsakat av diabetes...?
Sen mår man ju bättre om man inte äter så förbaskar med socker.. säger jag som precis klämt en kanelbulle. (nybakad - pluspoäng till Maken! :love: )

jaa du... jag vet inte. Mina ben sticker och blir blåa om jag sitter för länge (på toan) :o
Det är nog bara en gravidgreja...? att det typ trycker på nerver och stryper blod o så... jag ska få en handikapp-toa-grej på måndag, hoppas det hjälper lite. om inte annat slipper jag slita sönder elementet som sitter mittemot toan när jag ska resa mig... :angel:

MayDay: vad härligt att du kan åka och snickra kök! Hoppas bebis bestämmer sig för att komma snart... vad spännande!!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Haka inte upp dig för mycket på din vikt... jag gick ju upp 20 kg och hade ju egentligen sex veckor kvar på graviditeten, vilket alltså borde blivit way för mycket om man tittar på statistiken. Igår, 16 dagar efter FL så hade jag gått ner 15 kg, magen är snudd på helt borta (bara lös hud kvar) och jag kommer i mina gamla jeans, visserligen inte mina smal-jeans men ändå. Visst, det kanske är ovanligt att rasa så i vikt, så snabbt efter FL, men det jag vill ha sagt är att du som sagt inte ska haka upp dig för mycket på kilona nu innan, det viktiga är vad man gör med dem en tid efteråt kan jag tycka...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jo, storbebisar verkar inte vara ovanligt i min närmaste familj men Alex mamma som är fd barnmorska sa att om man dissar socker så KAN man undvika det och jag håller tummarna för att det hon säger är sant ;) Visserligen låg lillan bara på +6,1 när jag var på TUL men man vet ju inte om hon sticker iväg under de kvarvarande veckorna.

Bullar tänkte jag baka häromdagen men jag orkade inte dras med det. Degen är ju enkel (ner med allt i hushållsassistenten, vrid på, töm diskmaskinen, fyll diskmaskinen, kolla Buke, kolla FB, stäng av hushållsassistenten och lägg en jäsduk, färdigt!) men att kavla, lägga fyllning osv... Nä! :p

Apollo: Jag vet inte ens var jag ligger längre så nu är det ingen stress längre. I mitt huvud ligger jag kvar på 12kg viktökning men det kan jag ju lova inte stämmer nu längre. Trots det kommer jag ju i mina vanliga jeans, sitter med dem på nu faktiskt. De är inte på något sätt några "smaljeans" men inte heller jätteglappa. Däremot är de lite lösa i midjan men ändå inte så det är skärpkrav när de inte är nytvättade normalt sett medan de nu sitter som de borde göra jämt. Brukar dock få knäppa upp dem om jag ska sitta länge, annars blir det kämpigt för bebis.

Visst är jag lite slappare än vanligt i muskler och sånt så det hänger väl lite här och där i vissa rörelser. Säkert har fett% ökat medan muskel% minskat men det känns inte övermäktigt att rätta till när jag kan börja rida igen (vilket jag hoppas är snart, jag saknar mina lurvtussar!).
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Klockan, vad skönt att höra att du ändå känner dig trygg ang förlossningen, men jag förstår att det verkligen kändes tungt att samtalet blev två v senare än du trott. Lider så med dig att det har blivit ännu värre :/

Mayday, har folk börjat höra av sig för att kolla om något är på gång? Jag klarade mig bra från det förra gången. De som ringde hade liksom något ärende, men så gick jag inte över heller. Du bör ju dock inte köra några längre uppehåll här utan att meddela dig, det vore ju synd om vi tror att du föder och så ligger du bara hemma på soffan och käkar choklad ;)

DS, vad skönt att det inte verkade bli värre och att din BM känns bättre igen. Det är ju inte kul att ha ångest för att gå dit.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Kl

NU ser jag att jag visst har isofix i min bil. Är det säkrare på något sätt eller är det bara enklare?
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vet inte om det är så mycket säkrare, men lättare. Dock finns isofix bara i baksätet har jag för mig så då vill det till att bebis vill åka bak. Och så ska man fundera på om man någongång vill köra med stolen i annan bil och då vara säker på att det finns isofix, babyskydd går ju iof att bara ta med stolen och inte basen vid såna tillfällen så det gäller kanske främst nästa stol.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Klockan, förresten, angående att göra #2, mitt ena ben börjar alltid sticka, känns som om det börjar i nedre delen av ryggen, vid sådana turer. Kan det finnas ett samband med fogarna? Är det något du känner igen? Inget som på något sätt är överjävligt men lite lätt obehagligt :p

Haha, jag har något liknande problem - men jag får typ ischias-kramp! :o Sjukt obehagligt men släpper ganska snabbt som tur är :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hur är det med gravidskallen? :D
Svarade inte jag dig för ett par dagar sedan att det är säkrare eftersom stolen inte riskerar att vridas vid en ev krock!? :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Får väl uppdatera läget så jag hittar tillbaka till tråden :)

Lider med Klockan, kan man verkligen inte sätta igång dig tidigare?

Här rullar det på. Huvudvärken har jag märkt triggas av sol och blåst - perfekt de senaste dagarna :devil: Sover i snitt 4 timmar per natt. Kontakt med neurolog igen som verkar rätt rådlös... Jag börjar bli ganska uppgiven. Gråter nog 2-3 timmar varje natt. Skitkul.
Ringde VC angende konstant nästäppa, de tyckte jag skulle inhalera vattenånga... :grin: Då sover jag säkert JÄTTEBRA! Nasin storpack kanske..?
Mina fogar som varit bra någon månad eller så har brakat ihop igen. Tur jag bara jobbar en vecka till.

Barnrummet är färdigt. Äntligen! Nu ska det bara inredas - den roliga biten. Har ju köpt de flesta möbler så de ska bara monteras. Gardiner är sydda osv...

Var på "barnloppis" idag, som några på mitt jobb (kyrkan) anordnar. Sjuka mängder kläder till inga pengar alls. Skulle bara titta in, men kom ut därifrån med massa kläder i olika storlekar - 9 par byxor, 4 pyjamas, 5 bodys, 3-4 tröjor, någon overall, en kanonfin amningskudde (!) och en enkel babysitter - allt för 320 kronor :rofl: Var tveksam till begagnat först men det mesta ser nästan oanvänt ut.

Pyret i magen lever rövare HELA TIDEN. Det är alltså inte lugnt många minuter per dygn, är det verkligen helt normalt..?
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Fy din stackare med huvudvärken, :cry:

Men! Hurra för second hand! Visst blir man glad?
Kul också med barnrummet, har du bilder?

*KL*
Maken har börjat packa BB-väskan...! :bump: :D han kom just hem från Ica med tre liter blåbärssoppa. "Tror du det räcker, vilken väska ska vi ha..?" :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jo, huvudvärken är ganska tröttsam nu. Bläh. Hoppas bara att den verkligen är gravidrelaterad så den försvinner sen.

Ja, det var lite för lätt att bara plocka på sig allt möjligt när plaggen kostar mellan 5 och 15 kronor.. :rofl:

Inga bilder på färdiga rummet än, kanske får fixa nån dag, om inte annat blir det bilder när det är inrett, och det dröjer nog inte så länge :angel:

Duktig gubbe du har! Jag släpade med min på förlossningsföreläsning i veckan, han verkade behöva lite insikt i allt, och lite mer insatt blev han nog, men någon väska kommer han nog inte packa... :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Ja det är ju bara att hålla tummarna.... är det aktuellt med igångsättning för din del då?

Jag var så där jättemisstänksam mot second hand tills jag insåg vad mycket fina kläder man kan få för ingenting! :laugh:

Hihi, ja, vi väntar ju andra barnet och det J var mest förbannad på efteråt var att de inte kunde styra upp blåbärssoppa när min ork började tryta... :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 487
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 543
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 135
Senast: Heulwen
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
93 901
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp