Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016

Tackar för alla kort ni lägger in, och är avundsjuk på er med magar som är mer lagom att hantera. Men jag förstår att ni tycker att det är stort, det gjorde jag med när jag väntade min första. Att se magen växa är lika imponerande varje gång :love:

Om drygt 5 veckor blir det att mäta magen för första gången, och redan nu ser jag ju att den är större än med någon av mina pojkar innan. Funderar om man ska be om glukosbelastningen redan nu så den är avklarad? Jag vet ju att den ska göras :(
 
Ang avramlingsrisk så är ju bilkörning, cykla i trafik etc inte helt säkra aktiviteter heller. Min bm var oxå lite ojoj över både jobb och ridning men insåg nog att det inte var så mycket att säga.
Jag gillar inte att trilla av- brukar undvika det. Men sist slutade jag nån månad innan fb för att det gjorde ont och magen var ivägen. Inte så kul då.

Men om man själv inte rider ser det kanske våghalsigt ut så jag förstår omgivningens reaktioner.
 
Ang avramlingsrisk så är ju bilkörning, cykla i trafik etc inte helt säkra aktiviteter heller. Min bm var oxå lite ojoj över både jobb och ridning men insåg nog att det inte var så mycket att säga.
Jag gillar inte att trilla av- brukar undvika det. Men sist slutade jag nån månad innan fb för att det gjorde ont och magen var ivägen. Inte så kul då.

Men om man själv inte rider ser det kanske våghalsigt ut så jag förstår omgivningens reaktioner.
Ja, båda mina BM har varit väldigt lugna inför att jag rider och båda sagt att det är bra träning om man är van ryttare. Man kanske dock inte ska börja rida som gravid. De har sagt att jag själv avgör när det inte känns bra att rida längre.

Nu har jag ju valt att inte rida min unghäst själv längre, delvis pga risk för ofrivillig avsittning men framförallt för att jag inte känner mig bekväm med att ändra tyngdpunkt och balans på en redan innan obalanserad individ (för det blir onekligen så att jag får ändra sitsen i sadeln för att få plats med magen). Gammeltanten rider jag dock litegrann, men eftersom hon kan vara en riktig bockmaskin kör jag på mer fegis-ridning och skippar ridning de dagar hon är vibrerar av energi - då är det bättre någon annan som vågar gasa på och inte är rädd för bock-parader rider. Förra graviditeten var det dock fogarna som satte stopp innan magen gjorde det.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Ang avramlingsrisk så är ju bilkörning, cykla i trafik etc inte helt säkra aktiviteter heller. Min bm var oxå lite ojoj över både jobb och ridning men insåg nog att det inte var så mycket att säga.
Jag gillar inte att trilla av- brukar undvika det. Men sist slutade jag nån månad innan fb för att det gjorde ont och magen var ivägen. Inte så kul då.

Men om man själv inte rider ser det kanske våghalsigt ut så jag förstår omgivningens reaktioner.

Ja, jag har funderat på andra aktiviteter som jag brukar ägna mig åt, som skridskoåkning, längdåkning och slalom. När jag rider eller åker slalom så ramlar jag väldigt sällan för det är vana aktiviteter. När jag åker längd ramlar jag flera gånger varje pass (ovan) och när jag åker skridsko kanske 10ggr/säsong - i bra fart på hård is. Jag undrar om det är ok aktiviteter för BM? Eller får hon psykbryt om jag tar upp dem också?
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Ja, jag har funderat på andra aktiviteter som jag brukar ägna mig åt, som skridskoåkning, längdåkning och slalom. När jag rider eller åker slalom så ramlar jag väldigt sällan för det är vana aktiviteter. När jag åker längd ramlar jag flera gånger varje pass (ovan) och när jag åker skridsko kanske 10ggr/säsong - i bra fart på hård is. Jag undrar om det är ok aktiviteter för BM? Eller får hon psykbryt om jag tar upp dem också?
Handlar nog om höjd och fart så dina vurpor i längdspåret känns nog ganska har:pmlösa...
 
Handlar nog om höjd och fart så dina vurpor i längdspåret känns nog ganska har:pmlösa...
Maken muttrade om att det typ bara verkade vara spinning som var ok att ägna sig åt, för "där brukar du väl inte ramla?"
/ Hon som lyckats snava på stepbrädan en gång och fallit handlöst frammåt (klumpeduns!)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Ang bm och ridning, så förra gången konstaterade min bm bara att 'allt ska göras med förnuft', inte bara ridning och hästhantering.
Riskerna hon såg var när magen började synas och bebis inte längre var så inbäddad och skyddad ihop med avfallning eller om man blir trängd/klämd etc.
Jag red till sjunde månaden ungeför, främst på unghästen som har mjukare gång. Sen gjorde det alldeles för ont i magen att det verkligen inte var värt det. Egentligen gjorde det ont tidigare men lyckades visst förtränga det... Det kommer jag inte göra den här gången :p
 
I fredags krånglade allt, så illamåendet kom fram igen. Fick hoppa över högskoleprovet samt ta det riktigt lugnt. La mig vid 19 igår och vaknade vid 08 helt utvilad och pigg. Tills jag läste mig mail där lönekontoret berättade att min chef bara fyllt i att jag är 75% sjukskriven, dvs lön betalas ut imorgon. Lönekontoret kan inte stoppa utbetalningen utan hänvisar till chefen som är på möte till 13. Inte nog med det, såg i min arbetskalender att de inte fyllt i att jag är sjuk utan ligger minus 158 timmar på oktober månad.

Ligger man minst minus 50 vid årskiftet så är det avdrag på lönen då vi arbetar på årsarbetstid. Stressad som fan, och illamåendet kom tillbaka. Mina lergigan har dessutom bara 7 tabletter kvar och MVC ringer upp imorgon.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
22 562
Senast: sthu
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 836
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 467
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp