Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016

Funderar på att ringa in en fönsterputsare.. Min fönster sen för j*vliga ut efter böndernas körande o tröskande utanför huset (bor mitt på en åker) ;)
Har ungefär 20 dubbelfönster med spröjsar o orkar inte ta tag i det.. Eller så får jag ta några fönster varje dag i en vecka så är det färdigt sen.. Blä så tråkigt!

Jag har bara ungefär 5 fönster att putsa och har sagt sen tidigt i våras att de där måste putsas när det blir lite varmare ute :angel:
Ja, alltså.. Nu är det ju kallt ute och jag har ont i allt-vad-det-är såatteeeh.. Får bli nästa vår ;)

Jag/sambo borde dock ta tag i det, vi bor typ i en jäkla bunker, bottenplan och bara fönster åt ett håll(innergård), så det hade varit trevligt att kunna se ut när man väl rullar upp persiennerna. För att motverka den där känslan av att vara fast i en källare dygnet runt, lite. O_o
 
Tackar för uppmubtran @robl och @sicx .. festen var trevlig men kan inte sova nu.när jag fått sovmorgon... Typiskt!

Varför gör kroppen alltid så? Sjukt otacksamt när man erbjuder den mer sömn! :D
Jag hade också en konstig både natt och morgon. Vaknat jätteofta och haft konstiga drömmar och svårt att somna om. Tvingade dock mig att sova en stund till när jag vaknade vid halv 7, någon måtta får det minsann vara! Somnade ju inte förrän vid 2 inatt :p
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Brukar ha fönsterputsare en gång per år som gör ute och mellan rutorna på nedanplan så gör vi uppe och får hälften så många fönster.... har delade med fasta spröjsar och massa spindelnät mellan rutorna. Drömmer om att byta....
 
Hemma från dopet! Har varit jättetrevligt men nu är jag sååå trött.. & sugen på ostbågar. Orkar inte köra in till byn för det men skulle egentligen lätt va värt det! Fast har ätit redan ätit massa sött o onyttigt så kanske är lika bra o va utan ;)

Ikväll kommer sambon hem som varit borta sen i torsdags morse. Skönt o va själv men nu börjar jag sakna han :love:
 
V 13 idag, känns som lite av en milstolpe! Om allt ser bra ut på KUB på onsdag kanske jag vågar slå till på en magbild. :D

Annars mår jag väldigt bra nu! Behöver inte äta varannan timme längre eftersom illamåendet har gett med sig och tröttheten likaså. Idag har jag både varit ute på en härlig galopptur i höstsolen och kört ett träningspass. :bump:
 
Kram till mamma
Kram till bäbisen
Säger storasyster som redan ÄR storasyster i själ och hjärta:D

Omvärderar mål med min fina men ack så knäckande häst. Känns bra när man ändrar planen. Målet är mer en vision nu och vägen är inriktad på tid och målmedvetet grundligt jobb. Och proffsjockey får vi lägga till saker vi prövat!
Foglossning känns bättre. Sprang idag och gissar det blir trist imorgon. Men i övrigt har det känts betydligt bättre. Jobbigt för humöret när man har ont och jag lider med er som bråkar om sjukskrivning!
 
Jag bläddrade igenom boken "Pilates för gravida" idag och blev lite överraskad när de slog fast att man SKA låta bli ridning men bara BÖR undvika alkohol som gravid... Övningarna var bra men texten kändes inte helt aktuell!
 
Brukar ha fönsterputsare en gång per år som gör ute och mellan rutorna på nedanplan så gör vi uppe och får hälften så många fönster.... har delade med fasta spröjsar och massa spindelnät mellan rutorna. Drömmer om att byta....


Fönsterputsning är värd varenda krona!! Ska ringa och boka för våra fönster nu i veckan, betalar inte ens 1000:- för 13 delbara gamla fönster.

I förrgår kände jag bebisen för första gången:love: Efter det har jag känt den när jag gått och lagt mej för kvällen:heart
Längtar så otroligt till nästa UL!! Men det är 3hela veckor kvar. Vill så gärna kika på vår lille/lilla böna igen! När det är gjort ska jag börja göra i ordning barnrummet och beställa vagnen:)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Har hittat en jättefin tapet som jag vill ha i babyrummet :love:
Den är både vit, ljusblå o ljusrosa. Så den passar både till flick & pojkrum, utan att vara barnslig också.
O priset är som hittat! 149:-/rulle :) Nu ska min mamma få tapetsera :banana:
URL]
 
Jag bläddrade igenom boken "Pilates för gravida" idag och blev lite överraskad när de slog fast att man SKA låta bli ridning men bara BÖR undvika alkohol som gravid... Övningarna var bra men texten kändes inte helt aktuell!
Vojne vojne!
Var på inskrivning hos BM i fredags och hon höll på att smälla av när hon hörde att jag red. Hon propagerade så hårt mot ridning att min man till slut tog mig i försvar. Och då är han egentligen måttligt förtjust i att jag rider. Men han vet ju att jag inte brukar ramla av (med undantag för två veckor sedan då han satt på akuten med mig) och litar helt på de beslut jag tar och mitt omdöme. Och vill inte att någon annan försöker bestämma över mig.

Främst hoppas jag få göra KUB-testet snart, och att allt ser bra ut, så jag kan börja berätta att jag är gravid. Då får jag en godtagbar ursäkt att hålla mig till de stabilare hästarna i stallet (till skillnad från tidigare) ett tag. Det lustiga är att jag känner mig lite fånig när jag vill börja välja bort vissa hästar. Men mot bakgrund att vissa verkar tycka man ska sluta helt kanske det är ett vettigt mellanting ändå.
 
Ang ridningen så sa min BM att det enda som är farligt med ridning är just risken att ramla av. Utöver det så är finns ingen risk, Men om man får ont så bör man inte göra det, men det gäller ju all sport inte bara ridning.

Jag hade önskat att jag vågat rida längre, men hade tur att mamma vill motionera pållen åt mig :)
 
Ang ridningen så sa min BM att det enda som är farligt med ridning är just risken att ramla av. Utöver det så är finns ingen risk, Men om man får ont så bör man inte göra det, men det gäller ju all sport inte bara ridning.

Jag hade önskat att jag vågat rida längre, men hade tur att mamma vill motionera pållen åt mig :)
Vid min förra graviditet fick jag förklarat för mig att det finns två "faror" med att rida, den ena är att ramla av och så finns en nackdel med att rida den sista månaden innan förlossning och det skulle vara att några av musklerna man använder när man rider gör att förlossningen kan bli jobbigare, dvs det är bra om de musklerna fått vila och förslappas lite innan. Sista månaden tror jag nog att de flesta skippar ridningen av andra skäl... ;)
 
Ang ridningen så sa min BM att det enda som är farligt med ridning är just risken att ramla av. Utöver det så är finns ingen risk, Men om man får ont så bör man inte göra det, men det gäller ju all sport inte bara ridning.

Jag hade önskat att jag vågat rida längre, men hade tur att mamma vill motionera pållen åt mig :)

Jag tackar nej till att rida andras hästar som jag vet är "speciella", men min egen medryttarhäst rör sig inte i onödan och den största risken är att hon stannar så henne tänker jag rida tills jag känner mig osäker eller kroppen säger ifrån. Använder dock sunt förnuft!

Vad gäller träning i övrigt har jag tyckt att kroppen är fiffig nog att själv reglera hur mycket och vad som funkar. Men så läser jag inte på familjeliv heller ;)
 
en fråga direkt från morgonen. fick ju förra veckan medicin mot sköldkörteln och inledde på rätt hög dos. har dock mått bra och kan inte säga att jag kännt av några biverkningar

dock ställde jag mig på vågen och märkte att den visade två kg mindre än förra veckan. ätit som normalt och lite till. kan ju vara en tillfällighet så tänker avvakta. men kan de vara ohälsosamt om de visar sig att jag (äntligen) skulle börja gå ner NU. man läser ju överallt att viktnedgång under graviditet är illa. jag har 20 kg övervikt just nu, 30 till min drömvikt
 
en fråga direkt från morgonen. fick ju förra veckan medicin mot sköldkörteln och inledde på rätt hög dos. har dock mått bra och kan inte säga att jag kännt av några biverkningar

dock ställde jag mig på vågen och märkte att den visade två kg mindre än förra veckan. ätit som normalt och lite till. kan ju vara en tillfällighet så tänker avvakta. men kan de vara ohälsosamt om de visar sig att jag (äntligen) skulle börja gå ner NU. man läser ju överallt att viktnedgång under graviditet är illa. jag har 20 kg övervikt just nu, 30 till min drömvikt

Jag tror inte det är någon fara om du har en övervikt från början (har något vagt minne av att jag läst det), men om du är orolig hade jag frågat bm!
 
Vojne vojne!
Var på inskrivning hos BM i fredags och hon höll på att smälla av när hon hörde att jag red. Hon propagerade så hårt mot ridning att min man till slut tog mig i försvar. Och då är han egentligen måttligt förtjust i att jag rider. Men han vet ju att jag inte brukar ramla av (med undantag för två veckor sedan då han satt på akuten med mig) och litar helt på de beslut jag tar och mitt omdöme. Och vill inte att någon annan försöker bestämma över mig.

Främst hoppas jag få göra KUB-testet snart, och att allt ser bra ut, så jag kan börja berätta att jag är gravid. Då får jag en godtagbar ursäkt att hålla mig till de stabilare hästarna i stallet (till skillnad från tidigare) ett tag. Det lustiga är att jag känner mig lite fånig när jag vill börja välja bort vissa hästar. Men mot bakgrund att vissa verkar tycka man ska sluta helt kanske det är ett vettigt mellanting ändå.
Jag red hela in graviditet med min barnmorskas vetskap. Visst lät hon lite nervös ibland och frågade vid varje besök om jag verkligen fortfarande red men enligt henne var den "enda faran" avramling så hon lämnade det till mitt egna omdöme att avgöra om jag ville rida eller ej. Vid efterkontrollen berättade hon att den student som varit med vid ett tillfälle hade varit upprörd efter mitt besök och sagt att hon borde beordrat mig att sluta rida;), min BM var tack och lov inte lagd åt det hållet.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
22 562
Senast: sthu
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 836
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 467
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp