Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matlådor har vi till oss vuxna och svärmor har trillat i trappan annars hade hon varit här. Hon underhöll sonen via paddan så jag kunde koka lite korv till sonen.

Det är den här sömnbristen och konstanta oron ihop med hans vredesutbrott som knäcker ren fullständigt. Idag är mannen dessutom på möte till åtta ikväll.

Hoppas det vänder snart :heart
 
Hur gör ni nu när ni ska åka bil? O blir skållhet i babyskyddet i bilen så vill helst inte klä på honom för mycket men det är j7 svinkallt till och från bilen. Innan har vi kört med filt men det känns för kallt nu.
 
Hur gör ni nu när ni ska åka bil? O blir skållhet i babyskyddet i bilen så vill helst inte klä på honom för mycket men det är j7 svinkallt till och från bilen. Innan har vi kört med filt men det känns för kallt nu.

Det blir varmt i bilen och så kan man ju lägga filten över i bilen! :) vi har stickad kofta eller ev vår ulloverall, den är varm men inte tjock. Hellre något kall bebis än bebis som sitter med för tjocka kläder i bilen så att säkerheten riskeras. Kör själv aldrig med tjocka kläder så skulle inte utsätta C för det :)
 
Hur gör ni nu när ni ska åka bil? O blir skållhet i babyskyddet i bilen så vill helst inte klä på honom för mycket men det är j7 svinkallt till och från bilen. Innan har vi kört med filt men det känns för kallt nu.

Det är ju inte så långt till bilen för oss så jag tar på en mössa och så har han en varmare tröja eller overall (typ fleece, inte ytterkläder) som jag knäpper upp i bilen.

Hade han åkt babyskydd fortfarande hade jag lagt en rejäl filt över, de värmer ju fint tycker vi :) Tryckte ner ordentligt vid sidorna när han var liten.
 
Vi har mössa, tossor och bavywrap. Ibland även en kofta.

Ja just de! De finns ju, en sånn ska jag sy.

Det är ju inte så långt till bilen för oss så jag tar på en mössa och så har han en varmare tröja eller overall (typ fleece, inte ytterkläder) som jag knäpper upp i bilen.

Hade han åkt babyskydd fortfarande hade jag lagt en rejäl filt över, de värmer ju fint tycker vi :) Tryckte ner ordentligt vid sidorna när han var liten.

Vi får ibland gå ett par hundra meter och blåser det (som det typ alltid gör) så hinner O slänga av sig filten ett par gånger innan vi är vid bilen. Funkar när det inte är svinkallt ute.
 
Idag var vi på BUMM och kollade hans lymfkörtlar. Helt normalt enligt läkaren och inget vi behöver oroa oss för. Var skönt att höra. Det är ju mest bvc som varit oroliga men man vill ju ändå kolla upp det.

I morgon är det dags för 5-månadersvaccin. Hoppas han inte får lika ont denna gången.
 
Vi kör kofta, ullfilt och mössa om vi ska från inomhus till bil och sen inomhus igen. Ska vi vara utomhus (och inte åka långt) när vi kommer fram får hon åka i ullfleeceoverallen (uppknäppt i bilen). Den är inte så tjock så känns ändå okej
 
O sov 1.5 h själv i soffan nu på fm så jag hann sy färdigt mina kläder till medeltida jul. Nu ska jag bara sy vantar, tossor och huva till O så är jag färdig. Har påbörjat alla 3 som tur är. Längtar efter minisemester
Är ni med i nån medeltidsförening? Flera av mina vänner och släkt med för den delen rider tornerspel och åker på medeltidsevent.
 
Han sov typ en timme.
Hoppade vilan på Kyrkis idag och sov drygt tre timmar hemma istället :D

Nu ligger han och pratar med sina leksaker med rumpan i vädret medan jag hoppas att han inte är så kissnödig :angel:

Har klickat hem klämmis-påsar. Hoppas att jag verkligen orkar göra egna... Men köpta är verkligen galet dyrt.
 
Han sov typ en timme.
Hoppade vilan på Kyrkis idag och sov drygt tre timmar hemma istället :D

Nu ligger han och pratar med sina leksaker med rumpan i vädret medan jag hoppas att han inte är så kissnödig :angel:

Har klickat hem klämmis-påsar. Hoppas att jag verkligen orkar göra egna... Men köpta är verkligen galet dyrt.

Det är smidigt att göra egna :) mixa lite banan o jordgubb, ha i liiite citron/lime för färgen :) eller banan och avokado, eller äpple, banan, mango! Man kan ha i lite yoghurt också, eller gröt :) många har ju i frysen och tar upp på fm typ så är dom lagom tinade innan de ska äta :)
 
Är ni med i nån medeltidsförening? Flera av mina vänner och släkt med för den delen rider tornerspel och åker på medeltidsevent.

Typ men ändå inte :angel: Vi är ett gäng på ca 20 personer som åker på medeltidsveckan varje år. Där hjälper vi till i en förening men vi är ännu ej medlemmar. Det pratas om att eventuellt starta en filial här.


Va fin :love: Önskar jag hade tålamod att sticka.

Det är smidigt att göra egna :) mixa lite banan o jordgubb, ha i liiite citron/lime för färgen :) eller banan och avokado, eller äpple, banan, mango! Man kan ha i lite yoghurt också, eller gröt :) många har ju i frysen och tar upp på fm typ så är dom lagom tinade innan de ska äta :)

Hur tidigt började ni med sånna? Funderar lite på Os mat när vi åker till Gotland. Han blir skitsur om han inte får mat när vi äter. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 783
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 978
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 261
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 121
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp