Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår lugna söndag spenderades på jourcentralen/röntgen/akuten. 600 kg nordis på foten gör ONT. Som tur är, blev det bara en bruten tå. Jourcentralen var rädd att det var foten. O var go och glad genom allt, bröt bara ihop lite sista 10 min på akuten. Men somnade gott i bilen hem.
Aj :( Tur att det "bara" var tån iaf. Krya på dig :)
 
Vår lugna söndag spenderades på jourcentralen/röntgen/akuten. 600 kg nordis på foten gör ONT. Som tur är, blev det bara en bruten tå. Jourcentralen var rädd att det var foten. O var go och glad genom allt, bröt bara ihop lite sista 10 min på akuten. Men somnade gott i bilen hem.
Åh fy fasen! Ajj!! Krya på tån:heart
 
Lillmister har varit på roadtrip igen, hela helgen i Skåne. Fredagskvällen gosade han massor med mormor och morfar:heart Och 40års kalas i lördags med massa mys av hela tjocka släkten och fest till 01.30.
Sammy somnade efter att middagen serverats vid 20.30 sen sov han sej igen värsta discot och vaknade med ett stort leende 00.45:love:
Hem och slukade en flaska välling i mormors famn, bajsade och somnade och sov till 09. Märktes dock att han va riktigt bakis för han sov hela dagen igår i stort sett, visserligen rätt behändigt när vi skulle åka långt men jäkligt ryckig sömn inatt så idag tänker jag spendera dagen i soffan:angel:

Fick tillbaks mensen i fredags också, syndaflod precis som första mensen förra graviditeten. Men den verkar bli lika kort som vanligt (brukar blöda i 4dagar) Kändes nästan konstigt eftersom jag bara haft mens typ 2ggr på 2år:grin:
 
2 sjuka barn här :(
Sitter i telefon med 1177 för att se om det finns ngt vi kan göra för flisan. Hon har får medicin för ögoninflammationen men hostan är fruktansvärd och hon är otröstlig ganska frekvent. :(:heart
 
Här har vi haft katastrof sömn ett tag nu och jag börjar känna mig smått mör :meh: Ska idag flytta ut hennes spjällsäng i vardagsrummet för att se om hon sover bättre om hon får sova själv och vi inte råkar väcka henne under nätterna.
 
O har börjat bitas, det gör vansinnigt ont. Han gör det när han är dödstrött/sover så det är skitsvårt att tillrättavisa det. :crazy::down:
 
Här har vi sedan sist jobbat stenhårt med sovandet de sista veckorna (det lät hårt men inte så hemskt som det lät :))

Från o amma varannan timme minst till ett uppvaket/natt där mamman vyssar på henne tio minuter :) Går jag upp o tar henne blir det mer oro i lägret (läs komma o ligga i vår säng och leta upp tutten för o sedan sova med den i munnen :angel:)... Mannen har också envisats med att hon ska sova på sitt rum eftersom mamman (enligt hans utsago ;) snarkar och väcker barnet när hon ligger i spjälsängen hos oss och vill krypa ner under täcket för o hitta tutten....). Det känns som hon är gladare och jag är piggare så det är klart värt det även om jag tvingas inse att den sista lilla bebisen i detta hus börjar bli stor :love: Det känns rätt okej, var lite inne på en fyra ganska tätt inpå nu men jag tror inte det, det känns lite vemodigt färdigt liksom. Vi är fem i familjen varav tre underbara ungar och det känns bra så helt enkelt även om man aldrig ska säga aldrig. Men en graviditet till med all oro den för med sig och sen ska någonstans tiden räcka till alla med, vilket den säkert gör men nja.. Inget som lockar just nu :)
 
Cornelis fick feber och diarre igår em... Första gången han är ordentligt sjuk och vi har bara flytande alvedon hemma, men den spyr han upp. Aldrig behövt ge tidigare så inte hft koll på att vi behöver suppar... 39,3 hade han vid fem imorse.
Jag har ju sovit i hans rum ensam senaste nätterna men inatt sov jag med dom så han fick amma när han behövde!
 
Cornelis fick feber och diarre igår em... Första gången han är ordentligt sjuk och vi har bara flytande alvedon hemma, men den spyr han upp. Aldrig behövt ge tidigare så inte hft koll på att vi behöver suppar... 39,3 hade han vid fem imorse.
Jag har ju sovit i hans rum ensam senaste nätterna men inatt sov jag med dom så han fick amma när han behövde!
Hur gammal är han?
När jag pratade med 1177 igår sa de att vid 39 graders feber skulle jag åka in med Flisan.
 
Här är det skit just nu.
Vi har stressat som dårar för att få klart matrummet senast torsdag då vi ska ha kalas för sonen fredag och lördag (stor släkt).
Igår upptäcktes det att vi har ett flertal vattenläckor :arghh: och att bli klara med matrummet är nu uteslutet.

Är så jäkla trött på vatten nu :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Funderar på om vi någonsin kommer bli klara med vårt hus, om våra barn någonsin ska kunna få en normal uppväxt. :( Vi får liksom inte plats så som vi bor nu. :(
 
Hur gammal är han?
När jag pratade med 1177 igår sa de att vid 39 graders feber skulle jag åka in med Flisan.

Han är 8,5 månad. Jag sitter i telefonkö till barnmottagningen nu, dom öppnade inte förrän 08 och han känns inte loj så kändes inte akut att åka inatt (hoppas jag inte får skäll av barnmottagningen)!
 
Här är det skit just nu.
Vi har stressat som dårar för att få klart matrummet senast torsdag då vi ska ha kalas för sonen fredag och lördag (stor släkt).
Igår upptäcktes det att vi har ett flertal vattenläckor :arghh: och att bli klara med matrummet är nu uteslutet.

Är så jäkla trött på vatten nu :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Funderar på om vi någonsin kommer bli klara med vårt hus, om våra barn någonsin ska kunna få en normal uppväxt. :( Vi får liksom inte plats så som vi bor nu. :(

Fy vad surt, har ni nån plan B? :(
 
Cornelis fick feber och diarre igår em... Första gången han är ordentligt sjuk och vi har bara flytande alvedon hemma, men den spyr han upp. Aldrig behövt ge tidigare så inte hft koll på att vi behöver suppar... 39,3 hade han vid fem imorse.
Jag har ju sovit i hans rum ensam senaste nätterna men inatt sov jag med dom så han fick amma när han behövde!

Usch stackars liten :heart

Här är det skit just nu.
Vi har stressat som dårar för att få klart matrummet senast torsdag då vi ska ha kalas för sonen fredag och lördag (stor släkt).
Igår upptäcktes det att vi har ett flertal vattenläckor :arghh: och att bli klara med matrummet är nu uteslutet.

Är så jäkla trött på vatten nu :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Funderar på om vi någonsin kommer bli klara med vårt hus, om våra barn någonsin ska kunna få en normal uppväxt. :( Vi får liksom inte plats så som vi bor nu. :(

:heart

Jag är uppvuxen i ett renoveringskaos. Fick eget rum när jag var 14. Vi hade inte ens toa inne. Men jag tycker ändå att jag hade en lycklig barndom.
 
Jag är på konferens i två dagar och det är en välbehövlig paus från vår lilla mammiga sötnos. Det är lite påfrestande när det bara är jag som duger om hon ser eller hör mig. Är jag utom syn och hörhåll är hon nöjd med den som finns i hennes närhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 876
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 059
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 483
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 424
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp