Vårföräldrar 2015 #7

Ls kusiner är födda i juli respektive december. Den senare är avsevärt större än den förra, så det går alldeles utmärkt att ärva kläder från storasyrran. :D

Ja man får väl hoppas på att denna bebis kommer vara lite mer normal i storleken. S är ju en liten plutt så då kanske det kommer funka fint :p
 
Jag har ju insett det opraktiska med att ha ett barn fött i april och ett som kommer i oktober. Det där med att ärva vinterkläder är ju frågan hur det kommer funka :P Iaf första åren.

Men vinterkläder är iaf lättare! Vi var jättenöjda med det vi hade förra året så det blir samma denna gång. Eller ja samma modeller, lär behövas större storlekar. Även om overallen från förra året kanske funkar i början av vintern.

Ur den aspekten är det ju sjukt smidigt att ha fött båda barnen på samma dag med 2 år mellan :D dom är dessutom rätt lika i storlek.
 
Vi har haft tur och ärvt en mängd kläder från Es kusiner. De är födda på våren och hösten, vilket våra pojkar också är. Vi har därför en uppsättning kläder i de flesta storlekar :).
 
Vi har haft tur och ärvt en mängd kläder från Es kusiner. De är födda på våren och hösten, vilket våra pojkar också är. Vi har därför en uppsättning kläder i de flesta storlekar :).

Skulle ha planerat bättre helt klart! :p Här är typ hela närmsta släkten födda inom en månad på våren. Förutom denna stackars bebisen då :p Eller ja farmor fyller iofs år dagen efter BF men oklart hur mycket som kan ärvas där ;)
 
Och vi får kläder från den två år äldre kusinen född i juni, kompletterade med någon littn overall, men annars har det funkat bra.

Köpte första nya skorna till H för ett par veckor sen, två par Kavat: ett par tygskor för tidig höst och ett par vattentäta i skinn för sen höst. Har även flera andra begagnade skor som vi växlar mellan. I vinter blir det kängor/vinterstövlar från Kavat och Viking.
 
Jag tycker oftast att L är en rätt skön typ, men emellanåt så blir jag extra glad (och tacksam!) över hennes bekymmersfria och enormt glädjefyllda person. Hon är glad ungefär jämt, hon skrattar så himla mycket och är så rolig att göra saker med!

Nu i helgen som var så var vi till huvudstaden med svärföräldrarna. Natten mellan torsdag och fredag sov L hos svärföräldrarna, natten efter sov hon och jag där tillsammans och mellan lördag och söndag sov hon sin första natt i husvagn. På lördagen åkte vi till Stockholm. Det var en allmänt stökig avresedag där inte minst den arma modern av olika anledningar var enormt stressad, vi åt lunch på ett helt vansinnigt befolkat Ikea (fick väcka L som somnat i bilen), vi uträttade ett annat ärende på väg till Stockholm (källan till den nämnda stressen), åkte till campingen, fixade med husvagn och gjorde i ordning. Sen åkte vi direkt iväg, åt middag på ett annat ställe, gick i konstiga affärer och hon somnade mycket senare än vanligt.

Upp dagen efter och full rulle hela dagen med bland annat högvaktsbyte (Ls pappa tjänstgör där några dagar, och vi fick även den dagen väcka henne mitt i den ljuva lunchvilan), specialgjord pizza (hon tittade på när pizzan gjordes och fick ett berg med räkor på sin halva för "Jag äääälskar räkor!"), tågresa hem och sen kvällsmat och i säng. Idag var det förskola igen (ovanligt lång dag, så mycket som 7,5 timme har hon nog aldrig varit där), vi handlade efteråt, käkade på Max, cyklade totalt åtta kilometer i regnet och hem kom vi inte förrän vid sjusnåret. Nu sitter hon i soffan med lite lätt slagsida och äter kvällsmat.

Hon är alltid glad som en lärka, skrattar sig igenom allt, har förstås åsikter men går alltid att snacka med, snackar och flirtar med kreti och pleti och sprider så mycket glädje.

Hela hennes liv är verkligen en fest - och jag är bjuden. :love:
 
Sonen fick en lillebror i förra veckan och än så länge har han reagerat väldigt bra på omställningen. Han har testat gränserna lite mer än vanligt, men han visar ingen direkt avundsjuka utan klappar gärna på lillebror och blir ledsen när lillebror skriker.

Dock var han lite ledsen igår på dagis och längtade efter sin pappa. Det berodde antagligen på att han höll på att bli sjuk för han fick feber på kvällen och har hostat under natten. I morse kräkte han ner halva vardagsrummet, stackaren. Nu sitter han och läser bok i soffan och verkar väsentligt mycket piggare.
 
Sonen fick en lillebror i förra veckan och än så länge har han reagerat väldigt bra på omställningen. Han har testat gränserna lite mer än vanligt, men han visar ingen direkt avundsjuka utan klappar gärna på lillebror och blir ledsen när lillebror skriker.

Dock var han lite ledsen igår på dagis och längtade efter sin pappa. Det berodde antagligen på att han höll på att bli sjuk för han fick feber på kvällen och har hostat under natten. I morse kräkte han ner halva vardagsrummet, stackaren. Nu sitter han och läser bok i soffan och verkar väsentligt mycket piggare.

Hoppas att han piggnar på sig snabbt och att det fortsätter gå bra med lillebror. Jag följer det med spänning vi har ju samma sak att vänta om ett par veckor. Och våra söner har ju reagerat liknande på det mesta hittills ;)
 
Hoppas att han piggnar på sig snabbt och att det fortsätter gå bra med lillebror. Jag följer det med spänning vi har ju samma sak att vänta om ett par veckor. Och våra söner har ju reagerat liknande på det mesta hittills ;)
Ja, de har ju det :). Just nu är lillebror inte särskilt krävande och maken är hemma så än så länge har allt gått himla smidigt här hemma. Kan bli annorlunda när maken börjar jobba igen och om lillebror blir mer krävande framöver. :)
 
Sonen fick en lillebror i förra veckan och än så länge har han reagerat väldigt bra på omställningen. Han har testat gränserna lite mer än vanligt, men han visar ingen direkt avundsjuka utan klappar gärna på lillebror och blir ledsen när lillebror skriker.

Dock var han lite ledsen igår på dagis och längtade efter sin pappa. Det berodde antagligen på att han höll på att bli sjuk för han fick feber på kvällen och har hostat under natten. I morse kräkte han ner halva vardagsrummet, stackaren. Nu sitter han och läser bok i soffan och verkar väsentligt mycket piggare.

Grattis :love:
 
I söndags bytte vi bort Es juniorsäng mot en vanlig 90 säng :D Åh va stor och stolt hon var! Pappan i huset tycker det är jättebra också för de nätter hon kommer till oss och ligger och knör på honom kan han fly dit och sova gott :p
 
Sonen fick en lillebror i förra veckan och än så länge har han reagerat väldigt bra på omställningen. Han har testat gränserna lite mer än vanligt, men han visar ingen direkt avundsjuka utan klappar gärna på lillebror och blir ledsen när lillebror skriker.

Dock var han lite ledsen igår på dagis och längtade efter sin pappa. Det berodde antagligen på att han höll på att bli sjuk för han fick feber på kvällen och har hostat under natten. I morse kräkte han ner halva vardagsrummet, stackaren. Nu sitter han och läser bok i soffan och verkar väsentligt mycket piggare.
Grattis till gossen !! :love:
 
Efter förskolestarten har Alice börjat uppskatta böcker :) så mysigt! Och väldigt skönt att ha något som funkar att göra inne så hon inte bara river runt bland grejer. Pussla tillsammans är också en favorit.

När jag hämtade på förskolan idag erbjöd dom att hon kan få gå 9- 14 istället för 8:30-13:30 som alla 15-timmarsbarn egentligen gör. Detta för att Alice alltid ligger och sover fortfarande när vi hämtar, alla andra barnen är vakna :p Hon gillar att sova vår tjej. Men himla gulligt av dom i alla fall så vi ska testa nästa vecka, kan ju hända att hon tycker det är mysigt att vi kommer och väcker henne så kanske inte alls blir bra. Eller så sover hon till 14 också så det inte blir nån skillnad mer än längre sovtid.

Hon har bett om att få gå till vår kompis som är frisör och klippa sig så i morgon blir första klippningen någonsin, har inte rört hennes hår sen hon föddes :angel: vi ska mamma-Alice-förmiddag med frisör, fika och shoppa lite kläder till henne. Första gången vi gör nåt mer ordentligt bara hon och jag sen lillebror kom för 5 månader sen :heart
 
Vi klippte oss förra veckan, han var så långhårig gossen så himla busig o söt. Men Mja, lite för långt..
Så kompisen klippte och vips fick vi en annan gosse! Jisses vad olik sej han blev! Och så stoor!!
 
Vi klippte oss förra veckan, han var så långhårig gossen så himla busig o söt. Men Mja, lite för långt..
Så kompisen klippte och vips fick vi en annan gosse! Jisses vad olik sej han blev! Och så stoor!!
Vi har klippt sonen några gånger eftersom det växer så himla fort, och jag blir lika fascinerad varje gång över vilken förändring det är. Det är nästan som att man bytt ut honom mot ett annat barn.
 
Här är sonen fortfarande oklippt. Men nu börjar det bli rätt långt, och svårkontrollerat. Han har inte riktigt lika lockig som @Tassetass L men inte långt därifrån :D Framför allt i pannan och över öronen börjar det blir för långt så borde nog bli klippning snart.
 
E har långt hår och lite lockigt. Luggen klipper maken på henne när det behövs men hon har inte varit hos riktigt frisör än. Men hon har gått med på att göra det snart så maken och hon ska boka in tid samtidigt så får vi se vad hon tycker om det. Långt får det gärna vara men det är risigt och behöver fräschas upp lite så det inte tovar sig lika lätt :)
 
Sonen har heller inte varit hos frisören utan vi har placerat honom framför paddan och laddat med traktorfilmer samtidigt som vi har kört järnet med hårtrimmern. Resultatet blir sämre och sämre ju äldre han blir för han gillar inte alls trimmern. Vi fick lite dåligt samvete sist eftersom han efteråt sa att han inte ville ha kort hår, så nästa gång ska vi fråga honom om han vill bli klippt. Problemet är bara att håret tovar sig så lätt, håret är så tjockt, så det är praktiskt att hålla det hyfsat kort.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp