Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

Sundbro

Trådstartare
Som rubriken låter. Någon som vet om några riktigt varma och goa vinterridkängor eller stövlar för barn, även tips om vantar? Betydligt lättare att få barnen att rida ute i vinter om de kan hålla fötter och händer varma.
Har kalla vintrar blir ofta neråt -18 och kallare.

Finns det eluppvärmda sulor till små fötter? Elhandskar?
Någon som har koll när det kommer ut mer sådana här grejor, kattalogerna syns det inget i vad jag sett, kan vara i ridsportbutikerna/postorder.

Tips tack!
 
Senast ändrad:
Sv: Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

När det är som kallast så söker jag mig utanför hästmärkena och har UNDERBARA Ecco-kängor i något slags vintermaterial som håller vinter efter vinter. Under detta en tunn ullstrumpa och ett par raggisar. Har inte frusit om fötterna sedan dessa skor införskaffades... Och Ecco finns ju även för barn.
På händerna har jag underställshandskar köpta på sportbutik, de är jättetunna i funktionsmaterial, och termoridvantar över. Sorten med tre fingrar är bättre än de med enskilda fingrar. Är det riktigt, riktigt kallt tar jag vanliga tumvantar från sportbutik och har helhandsgrepp om tygeln istället. Ett barn håller ju inte på att finlira och sådär ändå så helhandsgrepp duger bra de veckorna på vintern när det är olidligt med "löst" lillfinger.
 
Sv: Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

Köpte mina muckboots i vintras, älskar dem, visst fryser jag fortfarande om jag bara skrittar i flera timmar, men med lite blandad ridning frös jag inte ens i -23. Finns barnstövlar om jag minns rätt.

Till händerna kör jag engångs "värmare" att ha i handskarna.
 
Sv: Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

Jag köpte vinterkängor från mountain horse förra vintern och har riktiga ullstrumpor i. Frös inte en enda gång. Ändå var det rejäl vinter hos oss.
Vet inte om de finns i barnstorlek men går ju kolla med en ridbutik.
Om händerna har jag också ett par tunna vantar under och termovantar över. Blir ju lite klumpigt om man ska rida dressyr men ut i skogen funkar det kanon.
 
Sv: Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

Ett barn håller ju inte på att finlira och sådär ändå så helhandsgrepp duger bra de veckorna på vintern när det är olidligt med "löst" lillfinger.

Gör de inte? Det var nytt, tala om det för mina barn ;) ska man hoppa måste man kunna dressyr punkt slut!

Hursomhelst så går det inte att använda öppna vantar i någon form då förfryser de fingrarna. Är uteridning som gäller. Är mer inne på en rejäl tre finger vante med ullfingervante under eller vad de nu kallas och ev elhandske. Blåsten är värst ihop med kylan, men hästarna kan inte stå hur mycket som helst under vintern heller tror alla mår bra med motionspass även om det blir kortare pass än under barmarksperioden.
 
Sv: Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

Varmaste jag vet till fötterna är Dojjankängor. :) Underbara på vintern. Vantar som håller fingrarna varma letar jag efter fortfarande.:(
 
Sv: Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

Jag rider vintertid i graninge kängor, kanske inte de bästa att rida dressyr i, men jag vägrar frysa om fötterna. Och på händerna har jag de senaste två åren haft läderhandskar, de har varit oväntat varma. Fryser ganska lätt.
 
Sv: Varma vinterridkängor/stövlar och vantar till barn?

Jag personligen tycker inte om tre-fingervantar. Men det är nog en smaksak.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har nåt bra tips? Det behöver ju inte vara "riktiga" stallkläder då jag tänkt använda dem när jag grejar i stallet samt på...
Svar
11
· Visningar
2 824
Senast: -moa-
·
C
Utrustning Ja hösten, vintern och de kalla dagarna är ju på ingång och då till samma problem som många lider av varje år... Hur ska man göra för...
Svar
9
· Visningar
3 659
Senast: arrak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp