Bukefalos 28 år!

vart är alla användare???

Gnist

Trådstartare
Spelar ingen roll vilket forum jag går in på i buke nu, så syns Inte vilka som är inne på just det forumet.. Vad har hänt???
 
Sv: vart är alla användare???

Jag har plockat bort det.
Enligt upgift skulle detta kunna snabba upp forumet en aning, och eftersom folk haft problem provar jag med detta och en del annat.

Bland annat har jag ändrat tiden mellan sökningar till 60 sekunder i stället för 30.
 
Sv: vart är alla användare???

Det som är så bra att se vilka som är inne!
Jag har förövrigt inte haft nåt problem med buke!
 
Sv: vart är alla användare???

Jag har haft stora problem, sp jag välkommnar detta. Sitter också med bredband, men inte har det hjälpt. Tack Gunnar för att du försöker underlätta för oss. :bow:
 
Sv: vart är alla användare???

shady skrev:
Jag har haft stora problem, sp jag välkommnar detta. Sitter också med bredband, men inte har det hjälpt. Tack Gunnar för att du försöker underlätta för oss. :bow:
Håller med! Jag är väldigt tacksam för att Gunnar försöker underlätta för oss användare!!! :bow:
 
Sv: vart är alla användare???

Jag sällar mig till de som tackar Gunnar för att han försöker förbättra :bow: Jag känner mig dock väldigt ensam när jag inte kan se vilka andra som är inne... Det var himla bra, så synd att det skulle "sega upp" forumet. :(
 
Sv: vart är alla användare???

Om du går in under snabblänkar så finns det längst ner, där kan du kolla vilka som är inloggade.
 
Sv: vart är alla användare???

Men det är inte riktigt samma sak.....

Jag har heller aldrig haft några problem med hastigheten pga att man kunde se vilka som var inne i det forumet man själv besökte....

Däremot har grannen fortfarande samma problem att h*n inte kan skriva svar eller inlägg.....
 
Sv: vart är alla användare???

Jag har nästan aldrig haft några problem med hastigheten när jag gjort något speciellt utan det drabbar rakt över oavsett vad man håller på med.

Dock finns det vissa saker som slöar ner servern när de utförs exempelvis sökningar i databasen. Sökningar görs inte bara när ni har klickat på sök utan på i princip alla sidor här på Bukefalos.
Enligt expertis skall just funktionen att söka rätt på vilka som är inne på ett visst forum eller tråd ta en hel del kraft av servern, vilket kan vara droppen för servern som gör att den segar, eller stannar helt.

Eftersom det varit helt hopplöst de senaste tre dagarna har jag försökt hitta olika lösningar.
Nu verkar det som om det kanske fungerar, utan att servern segar ihop totalt.
Jag kommer att fortsätta titta på detta och förhoppningsvis kan jag slå på lite av det jag stängt av allt eftersom.

Ledsen för detta strul, men det känns som den bästa lösningen för tillfället.
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
2 251
Senast: Daff
·
Kultur Ooh allvetande buke-orakel, vars hänger de seriösa banden? Varken jag eller sambon vill använda Facebook, men vi kanske måste i det här...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter ”Bilen övertar hästens roll – något vi bara använder för nöjes skull. I städerna finns bara allmänna transportmedel. Och bilen tvingas...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har iofs inget att komma med i frågan ... men är JÄTTEförvånad över att ett forum som Buke inte tagit upp händelserna alls?? How...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 870
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergifoder

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp