Vart har ni era hästar uppstallade?

Ponnydressyr

Trådstartare
Precis som rubriken lyder, vart har ni era hästar uppstallade? Vad ingår i hyran?

Jag har en maxad D-ponny (jag är väldigt kort) på 10 år, tränas och tävlas på MSV nivå av min medryttare.
Har även en valack på 165 cm, tävlas och tränas på 130-140.

Vi står uppstallade i ett hoppstall där det finns totalt 20 boxar samt en stor och modern lösdrift.
Vi har 2 belysta ridbanor med bra underlag, varav en av dom har fint hindermaterial näst intill. Ett stort och ljust ridhus på 20x60.
Hagarna är på gräs, finns även små sjukhagar på grus och sand.
Isolerad sadelkammare och stort foderrum med bra förvaring av foder.
De i stallet sköter morgon- och kvällsfodringar och utsläpp på vardagar. Jag tar en helg från var- till varannan månad.
Duktiga tränare finns på gården.

I hyran ingår det havre, betfor, hö, ensilage, halm och strö. Hyran ligger på 2800:- per månad :)
 
Har har en valack f-02, 174 cm.
Han är efter i utbildningen på grund av storleken men tränas regelbundet i dressyr och hoppas på 110-120 cm.

Jag har honom uppstallad i ett stall som inte ligger allt för långt bort.
I hyran ingår alla fordringar och in- och utsläpp vardagar.
Hösilage, havre och betfor ingår.
Uppvärmd sadelkammare och spolspilta med varmvatten.
Belyst ridbana på 20x60. Finns ett flertal ridhus man kan hyra med 5 minuters bilfärd.
Uppvärmd sadelkammare och spolspilta med varmvatten.
Boxarna är mycket rymliga och stallet är modernt.

Hyran ligger på 2050:-
Är supernöjd med mitt stall! :D
 
Jag står ett par mil söder om Stockholm.

Mitt stall är ett kollektiv där hyresgästerna delar på alla pass. Hyresvärden står för att ta hem foder och strö, underhåll av byggnader och staket och en del annat som soptömning, harvning av ridbanan och skötsel av gödselstack.

Vi har ett väl fungerande stall med egen ridbana och ridavstånd till ridhus, hyfsade ridvägar och inte minst fungerade kollektivtrafik i närheten som går OFTA! :)

För detta betalar vi 2100 kr i kallhyra.
 
På landet i Norrbotten, 8km hemifrån. Fullservice på lösdrift på en liten ridskola (lektioner sö-on kvällar).

Varm sadelkammare med toa och klädrum, upplyst fin ridbana med lite hindermaterial. Mysiga ridvägar i lugn by.

Hö och utfodringar, spån, halm, mockning ligghall, hagreparationer etc etc allt arbete ingår.

2000kr/mån.
 
En till lantis som har sin häst i Västernorrland. Uppstallad i litet privat stall som enda inackordering. Betalar 1000:-, vitt. Ingår 4-5 fodringar, ut och insläpp, eventuella täckesbyten och markservice vad gäller hagmaterial och skötsel av detta. Ingen ridbana eller anläggning i närheten.
 
Mitt stall ligger på bussavstånd från Uppsala med bra förbindelser med kollektivtrafik, 2500.- i månaden.
Litet privatstall med 4 boxar och just nu tre hästar. Stora hagar, egen belyst ridbana med lite hinder, spolspilta med varmvatten, uppvärmd sadelkammare, torkrum för täcken. Hö, betfor & havre ingår om man så vill, alla ut/insläpp, täckesbyte, mockning, halm, fodringar..
Ridavstånd till två ridhus samt en anlagd galoppslinga.

Det bästa med stallet är dock att hästarna jag haft där har trivts och att jag trivs med stallägaren!
 
Hemma i lösdrift belägen i Norrbotten. Jag har inte räknat ut någon månadskostnad men det "ingår" hö/ensilage, spån, lucern, en ridbana med halvbra belysning samt fina ridvägar. Fri tillgång på fodret samt vatten i Thermobar.
 
Har en nittonårig islandsvalack och en b-ponnykorsning på 27 år på foder sedan två år. Står på lösdrift i ett litet stall ca två kilometer hemifrån. Kallhyra 700kr/månaden för båda. Plus löshö som stallägaren skördar själv för 1:50kr/kg. Ok hagar och uppvärmd sadelkammare, tre andra ponnyer i stallet med en ägare. Morgonfodring ingår de flesta vardagmorgnar, annars gör jag allt själv. Köper till strö m.m. själv. Finns fin belyst ridbana precis intill, på granngården. Ingår inte men kostar knappt något. Är rätt så nöjd även om det inte är något lyxställe!
 
Har en yngre "dressyrhäst-to-be", startad ett par gånger i lätta klasser men planen är högre.

Står i ett stall med 15 boxar i "innestallet" och så finns det lösdrift för islandshästar.
Stora hagar, min går ihop med 5 andra valacker.
Finns ridhus och paddock.
In- och utsläpp samt fodringar ingår.
Täckesbyte ingår inte, men stallet hålls kallt och ventilerat (precis så inte vattnet fryser) på vintern.
Uppvärmd sadelkammare (enbart sadel och träns där) + uppvärmt utrymme med ett skåp/person för andra saker + ytterligare förvaringsplats på logen.

1500kr i kallhyra, köper strö och foder själv (grovfodret köps av stallägaren, betalar för det man tar).
Den enda jouren man har är ett utsläpp på helgen och det blir ungefär var 7ehelg.
 
Jag har en swb valack född 2000, MSV dressyr och 130 hoppning.

Står uppstallad 2 km hemifrån, bor i en mindre stad på slätten, ligger fleratalet städer inom 30 minuters radie.

Stora fina uteboxar, spolspilta, uppställningsplatser inomhus, uppvärmd sadelkammare, stora hagar, upplyst ridbana med riktigt bra underlag och bra ridvägar. Flertalet ridhus inom en mil, dit jag åker är det 4 km och det kostar 50:- per gång eller 200:- per månad.

Betalar 1700:- per månad under vinterhalvåret och då ingår allting utom mockning. Inga jourer, inga pass, köper vitamintillskott vid sidan av.
 
Har min quarter uppstallad på min mammas gård. 3 hästar bor på gården och dom tillhör mig och min mor. Ridbana på gården och 5 km till ridhus (där vi har manegekort året runt)

Jag sköter all mockning och de lite "tyngre" stallsysslorna, mammas sambo fixar underhåll av hagar, spånhämtning, diverse ombyggnationer och underhåll av ridbana och vi delar på in och utsläpp och fodringar. Funkar jättebra, älskar att ha hästarna nära till :)
 
Står utanför Västerås med min islandshäst sto. allt ingår
In och utsläpp, täckesbyten 365 dagar om året.
Fri tillgång på Hö/halm havre, korn, betfor, foderjäst, kraft grund, mineraler samt kalk
Vi har en gräspaddock men grannstallarna har varsin paddock som vi får rida på gratis sjukt bra ridvägar=)
för detta betalar jag 2000 kr
 
Jag har ett 8 årigt sto, tränar/tävlar på 120-130 nivå.

Det i stall med 5 boxar, varav 1 är ledig och 3 stycken är de jag hyr av.
Hästarna är ute ca 8-16 beroende på väder
All skötsel så som fodringar, ut/insläpp, mockning ingår
även halm och hö/hösilage

Vi har en ridbana på 20x40 m och mycket fina ridvägar

10-15 minuter till större stad
Betalar 1500kr/månad
 
Har två hästar, 5årigt fullblod och 27årig arab, båda är valacker.
Fullblodet tränas i hoppning och western med tävling som mål, men mycket ut i skogen oxå! Araben tränar jag lite western på mest för skojs skull och annars lullar vi i skogen:)
Vi står i ett kollektivstall, ca 2mil norr om Sthlm, 2min hemifrån!
Det finns 23hästar i stallet och stallen är indelade i stall med 2-4boxar i varje, uteboxar och en liten lösdrift med 2 islandshästar. Alla innestall har varmvatten.
Jag sköter utsläpp och lunchningar av alla hästar på vardagar, sen är resten av passen uppdelade på alla.
Vi har belyst ridbana med hindermaterial, spolspilta, torkrum för täcken och fina ridvägar! Har 30min skrittavstånd till ett ridhus där jag får rida gratis, 20-25min till ett där jag betalar 100kr/gång.
Betalat endast kallhyra som är beräknad på boxens storlek, mina boxar är 12kvm resp 9kvm och jag betalar 2580kr/mån.
Vi köper in hö, spån och kraftfoder gemensamt, har världens bästa leverantör som har allt! :D
 
Står i södra Halland.

Ponny, 135 cm, 3 år och har gått treårs samt varit på massa utställningar detta året. Är meningen att han ska bli en fin hobbyhäst och eventuellt komma ut på tävlingar om jag har en ponnypilot till honom.

Står i ett tävlingsstall, hoppning. Det är även ett stuteri i mindre skala.
Ägaren har även en foderbutik på gården och är ombud för ett försäkringsbolag. Turligt nog det min häst är försäkrad i.

Det som ingår är fri tillgång på hösilage, 1 spånbal i veckan alt. fri tillgång till halm, alla fodringar 4 st om dagen, och in/utsläpp på vardagarna. Har 4 pass i månaden på helgerna, 2 ut och 2 in, inga fodringar.
Stort ridhus på gården, tränare som kommer så gott som varje vecka, jättebra hindermaterial och underbart underlag i ridhuset, spolspilta inne i stallet med varmvatten, mindre vinterhagar men möjlighet att ha egen hage som är ett plus för mig, större sommarhage. Jättefina ridvägar!

Betalar 2400 kr i månaden.

Trivs super i stallet. Bra service, bra stallägare och dom andra som står i stallet. Finns separat sadelkammare och fikarum med toa och dusch. Har en städvecka uppdelat på ett schema mellan oss i stallet. Stort plus är att vi bara är 5 inackorderade. Kommer en till i slutet på månaden men sen är stallet fullt. Finns plats för 15 hästar i stallet och sedan har stallägaren en del av sina hästar i gamla stallet. Tror det är 4 boxar. Eller 6. Har aldrig varit där inne.
 
Jag har min häst inhyrd på lösdrift på en stor anläggning 30 min söder om Sthlm, med motorväg hela vägen utom de sista kilometerna.

Betalar 1700:- vinterpris, 1000:- sommartid. Ingår Hösilage, kraftfoder, halm till ligghall, all service i form av fodringar, mockning osv. Stoor vinterhage som är lätt kuperad och helt lerfri, stor flock. Superfina ridvägar, stor sandstrand sep-maj, fin ridbana med hinder. Jättenöjd!
 
Har en 6-årig valack och ett stoföl, valacken tränas regelbundet och ska tävlas framöver.

Stallet ligger 10 minuter utanför Norrköpings Flygplats.
Det finns totalt 10 boxar i stallet. Fint och modernt stall. Stora grå boxar med en öppning i boxgallret.
Fina hagar där hästarna går ensamma, förutom stofölet som går med ett annat 2-årigt lugnt och fint sto.
Finns belyst ridbana med hindermaterial och ridhus. Dressyrtränare finns, dock ej hopptränare.
Ingår hösilage, halm och kutterspån. Betalar 1500:- för valacken och 800:- för fölet.
Supernöjd! :up:
 

Liknande trådar

Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 820
Senast: Lona
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: Zamira
·
Anläggning Vilket stall ska jag välja? Idag står jag på en anläggning nära en stor stad. Vilket gör att ridvägarna är rätt så trista, finns en...
Svar
9
· Visningar
1 385
Senast: Magica
·
Hästmänniskan Så här är läget: jag, hästtjej sen långt tillbaka med tre döttrar 6-12 år gamla som alla gillar hästar och rider. Vi har idagsläget en...
Svar
11
· Visningar
1 731
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp