vart köper man en vettig sele?

PrittePuff

Trådstartare
usch, sitter å letar efter vettig sele, ville inte riktigt betala 6000-10000 för en vettig sele med baksele och två olika gjordar, men hittar inget annat...

Det ska vara till shettis, letade lite på börjes hemsida, men den billiga saknar baksele, och dom bra va lite dyra för min smak.

Har hööks vettiga selar? Det hade dom inte när jag letade sele innan (för över 10år sen :P )
 
Köp till en baksele om du hittar en sele som är ok. Börjes, DO och andra ställen har lösa bakselar. Vad för sele vill du ha? Det går ju att köpa begagnade grejor på annons.
 
Köp till en baksele om du hittar en sele som är ok. Börjes, DO och andra ställen har lösa bakselar. Vad för sele vill du ha? Det går ju att köpa begagnade grejor på annons.

Jag vill ha en bröstsele, med lös brösta, ingen svanskoppa, men med baksele och draglinor, ska jag köpa en bröstsele med fast brösta, bygga om den, och köpa till allt, så kan jag lika gärna vänta och spara ihop 7000kr :)
 
Jag tänkte inte fullt så billig som fast brösta =). Jag skrev ju att "Köp till en baksele om du hittar en sele som är ok".

Vet du någon bröstsele som är utan svanskappa utan att "bygga" det själv? Den enda jag har hittat ett köpa är Tärnsjös loksele (så jag har gjort en liten specialare på min loksele, maratonselen har jag original svanskappa+baksele).

/AA
 
Finns massor av billiga selar, selar.se , driveout har bla selar för strax under 1400 i syntet och strax under 2000 i läder.
Jag hade den i läder och helt okej sele för hemmabruk och till och med lättare tävling.
Men visst är de skillnad på den och den sele jag har nu som kostar 6500 ny men jag fick ge 4500 fick då med bett och körtäcke
 
Jag har nu beställt en från washap, får se vad jag tycker om den när den kommit hem, den ser okej ut på bilderna. Den är uppbyggd på den sättet jag vill ha :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letade ihjäl mig förra året och överlevde men inte mer. Jag har en brukshund på 16 månader vilket gör att jag måste ha flexibla handskar...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: Pilot
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 652
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 384
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp