Bukefalos 28 år!

Vart tog alla som klagade på Kinapaketen

Vad menar du? Jag var en som klagade? Om det var det du menade? :) antalen har dock minskat med enorma mängder efter höjda avgifter, vilket är bra!
 
Vi håller till på Postnords facebooksida, och vi gnäller verkligen inte bara över Kinapaket. Jag beställer relativt ofta saker från små företag i USA, och jag var initialt glad över att avgiften skulle sänkas för mig - tidigare betalade jag 125 kr i hanteringsavgift per paket, nu är det 75. Dock har hanteringen blivit fullkomligt katastrofal, och det tar nu månader för paketen att komma igenom tullhanteringen, om de ens kommer fram över huvud taget. Flera paket har försvunnit på väg från Arlanda till mig, och givetvis betalas då avgiften inte tillbaka. Det senaste paketet jag väntade på returnerade Postnord när jag betalade avgiften, och sedan tog det en månad att få dem att erkänna det, trots att jag hela tiden kunde visa att paketet scannades i USA.

Sen kan jag tycka att det är märkligt att vi ska behöva betala avgift för småpaket när EU generellt har ett undantag för försändelser med värde under 20 euro. Sverige är mig veterligen det enda EU-land som tar ut avgifter från första öret, men det är väl en annan fråga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
340
Senast: EmmaBovary
·
Mat Med tanke på andra tråden om fikabesvikelser, vad hade ni blivit riktigt glada över om någon tog fram som bjöd på fika? :) Vad är det...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 210
Senast: MCP
·
Skola & Jobb Hade ett stormöte på jobbet. Man klagade främst på att det är för hög sjukfrånvaro. Covid-19 är ju säkert bakom de höga siffrorna tänker...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 677
  • Artikel
Hästnyheter Evelin Lavén tog inte bara en utan två hästar till pallplats i de sexåriga hopphästarnas Breeders Trophy-final. Bratz dot com TL tog hem...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp