Bukefalos 28 år!

Vart tog alla som klagade på Kinapaketen

Vad menar du? Jag var en som klagade? Om det var det du menade? :) antalen har dock minskat med enorma mängder efter höjda avgifter, vilket är bra!
 
Vi håller till på Postnords facebooksida, och vi gnäller verkligen inte bara över Kinapaket. Jag beställer relativt ofta saker från små företag i USA, och jag var initialt glad över att avgiften skulle sänkas för mig - tidigare betalade jag 125 kr i hanteringsavgift per paket, nu är det 75. Dock har hanteringen blivit fullkomligt katastrofal, och det tar nu månader för paketen att komma igenom tullhanteringen, om de ens kommer fram över huvud taget. Flera paket har försvunnit på väg från Arlanda till mig, och givetvis betalas då avgiften inte tillbaka. Det senaste paketet jag väntade på returnerade Postnord när jag betalade avgiften, och sedan tog det en månad att få dem att erkänna det, trots att jag hela tiden kunde visa att paketet scannades i USA.

Sen kan jag tycka att det är märkligt att vi ska behöva betala avgift för småpaket när EU generellt har ett undantag för försändelser med värde under 20 euro. Sverige är mig veterligen det enda EU-land som tar ut avgifter från första öret, men det är väl en annan fråga.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag tog mig tid att upptäcka vår skog igår och blev helt förälskad. Så nu vill jag ta med barnen ut, men vi har ingen bärstol ännu och...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Amha
·
Mat Någon som har tips om en bra helglunch runt Borås? Är en söndag och vi åker förbi Borgstena mot Borås längs väg 183 och sen väg 42...
Svar
1
· Visningar
257
  • Artikel
Hästnyheter Idao de Tillard var den första hästen att bjudas in till Elitloppet 2024. Under lördagen tog han nionde raka segern. Men segern satt...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridskolan i Folkatorp i Kumla kommun är på god väg att få en ny ridanläggning. På tisdagen togs det första spadtaget för bygget, som...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp