Bukefalos 28 år!

Vart tog min tråd vägen...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Black

Trådstartare
La in en tråd tidigare i dag men nu är den borta...
Kanske jag la in den på fel, eller...?
Vore kul att veta... :eek:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det är väl Kvasthilda som har härjat med kvasten igen, det händer då och då.. inte lönt att fråga efter vettiga förklaringar.. dock kan det vara tämligen underhållande att läsa de eventuella förklaringarna.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Jag tycker att det verkar som om reglerna här på Buke tolkas olika, eller så går man olika "hårt" efter dom. Bland annat så tillåts det ju en hel del annat på andra forum (på islandshäst så finns det nästan alltid minst 2-3 trådar om aktuella tävlingar och vem som ska hit eller dit) och på Barock så diskuteras olika tränare (namngivna sådana) livligt. Men här på Western tillåts ingenting? Jag vet vad det står i reglerna och det här är i-n-g-e-n kritik mot moderatorn för Western (jag förstår att ni gör det här ideellt, och det tycker jag att ni är värda applåder för!). Men hur vore det om alla forum började modereras ungefär lika? Jag tycker att reglerna idag är lite för hårda, till slut kommer det ju inte att finnas några trådar kvar här, på Western, utan allt flyttas till Gnägg osv. Trådar om westerntävlingar borde väl alltså ligga här? (och ja, jag vet vad reglerna säger! ;) )

Jag PM:ade moderatorn för islandshäst om hur det kan komma sig att det på islandshästforumet tillåts trådar som inte tillåts här, och det här svaret fick jag tillbaka:

Lobelia skrev:
"Jag känner inte till detaljerna om hur andra än mina egna forum modereras och kan bra hänvisa till aktuell moderators svar. På islandhäst kommer det vara tillåtet att diskutera stora tävlingar så länge folk sköter sig och det inte missbrukas. Den dag det dagligen startas nya trådar om småtävlingar eller tävlingar det readn existerar trådar om kommer jag förmodligen omvärdera mitt ställningstagande."

Kanske kan reglerna här på Western lättas upp lite också, så länge folk sköter sig någorlunda? Att man inte kan tillåta diskussioner om namngivna personer, det kan jag förstå - men kanske kunde trådar om tävlingar osv få ligga kvar? :)
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Ber man om länkar får man skylla sig själv.

Tråden ligger i papperskorgen där den ska vara.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Huntress skrev:
Kanske kan reglerna här på Western lättas upp lite också, så länge folk sköter sig någorlunda? Att man inte kan tillåta diskussioner om namngivna personer, det kan jag förstå - men kanske kunde trådar om tävlingar osv få ligga kvar? :)

Jag skärpte reglerna för att jag får plocka bort ett antal trådar varje dag.

Det är inte tillåtet att fråga efter länkar till företag, tränare osv.

Det är heller inte meningen att det ska vara trettioelva trådar i samma ämne.

Trådar där man bara vill visa upp sin häst eller ha andras bilder ska ligga på GNÄGG.

Även jag tillåter trådar om större tävlingar (typ riks, SM osv.) så länge det är EN tråd, startas det en massa nya varje dag hamnar de på GNÄGG. Det är ni själva som sätter gränserna genom att inte följa de regler som faktiskt finns.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
Har ni klagomål på mig och hur jag modererar så skriv till GUNNAR o klaga, sitt inte här o gnäll över mig!!!
Men kom sen inte å gnäll om ni får en moderator som är mycket hårdare än vad jag är.

Tänk på att vi moderatorer modererar ideellt för att Bukefalos ska fungera.

Barsebäcks Z'Ore, nä jag är ingen Kvasthilda jag är en RAGATA :cool:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Ok, och var står informationen om vad man får och inte får skriva här?
Jag skulle uppskatta att få reda på det.
Innan jag skrev tråden så tittade jag faktiskt runt just för att se på vad man får och inte får skriva om men jag hittade ingenting om länkar...
Antingen så är jag blind eller....
:confused:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Med tanke på att western är så litet jämfört med andra grenar så torde man väl få prata om allt som rör denna ridgren. Dessutom så skall ett diskusionsforum vara intressant och så fort det hettar till så försvinner det. Det är tråkigt att man dödar denna gren genom att göra den helt ointressant och tråkig. Släpp fram vad folk vill prata om, det är vär för bövelen inte statshemligteter vi avhandlar här, eller???
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Nar man skaffar sig ett användarkonto godkänner man de forumregler som det dessutom finns en länk till längst ned på forumsidorna.

http://www.bukefalos.com/cmps_index.php?p=forumregler

Så här står det om länkar:
"För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar."

Allt finns inte med i forumreglerna, jag tillsammans med moderatorerna diskuterar med jämna mellanrum kniviga fall för att komma fram till en lämplig nivå.

Viktigast är dock att varje moderator har en så konsekvent linje som möjligt. Moderatorerna är olika och bedömmer kanske ibland saker olika. Viss olikhet är ok anser jag, men skulle det bli för olika får ni gärna påtala detta för moderatorn och gärna höra av er till mig om det, så tittar jag närmare på det.

Efter vad A_K_N beskrivit om vilka trådar som tagit bort härifrån verkar det stämma precis med hur jag anser att det skall vara.

Detta med större tävlingar är lite svårt, jag skulle kanske tillåta trådar om ett större antal tävlingar, endast en tråd om varje då, helst.
Men var skall gränsen dras. De stora tävlingarna bör kunna få vara med, men vilka kan anses stora?
Jag tror att det kan handla om de dit det kommer tävlande från hela landet, vilka det är vet inte jag och jag har full förståelse för om moderatorn för respektive gren inte heller känner till detta.
Jag kommer ta upp detta med tävlingar med moderatorerna igen då det är något vi tidigare diskuterat för att försöka komma fram till en rimlig gränsdragning.

Helt klart är dock att om det handlar om att göra reklam för ett evenemang så skall man använda Kalendern om vad som är På Gång i hästsverige.

Jag flyttar in den här tråden under Bukefalos-hjälp där jag nu tycker att den passar bättre.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det finns regler som jag satt upp för att göra detta till en trevlig plats för så många som möjligt. Desutom finns det lagar och regler som man inte bör bryta mot.
Jag vill att alla olika grenar/inriktnigar inom hästeriet skall ha ungefär lika regler här på forumet. Dock är det så att redan nu tillåter jag lite mer på hos alla de mindre inriktningarna dvs i princip alla utom dressyr och hoppning.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Att moderatorerna ibland får utstå spått och spe är något de får ta med i beräkningen när det utan ersättning tar detta uppdrag.
Men om det går över gränsen kan det leda till att jag stänger av den som beter sig illa.

Har ni klagomål på moderatorerna får ni gärna höra av er, gärna med länk till eller beskrivningar om vad exakt moderatorn gjort.

Moderatorna gör ett mycket bra jobb, utan dem skulle jag inte ha möjlighet att driva detta forum. Jag är väldigt tacksam för allt arbete som de lägger ned.

Men om mer än ett fåtal användare är missnöjda med deras eller mitt arbete måste detta kollas upp.
Utan nöjda användare blir det inget forum.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Jag skall på ett seriöst sätt berätta varför jag tycker ni har fel. Westernridningen är en såpass liten intressegrupp i Sverige så det är otroligt viktigt att folk får komma till tals. Om man som westernryttare vill diskutera någonting, hur banalt det än är så är det skitbra om det finns en sida man kan gå in på direkt istället för att leta sig fram genom den stora allmänna djungeln. Jag är själv westerryttare och jag är mindre och mindre på den här sidan för allt av intresse tas bort. Om man rensar denna sida på allt som inte får stå, ja då finns det bara kvar att diskutera vadå??? Allt går ju in under alla andra grupper så varför ha en westernsida överhuvudtaget?
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Nu vet jag inte riktigt vad du syftar på. Vad är det som flyttas?

Det jag syftade på i mitt förra svar var framförallt sådant som inte skall få förekomma på forumet alls.
Skitsnack, personangrepp, reklam och annat otillåtet tas bort helt även om det helt klart kan leda till heta diskussioner.

Trådar av typen, titta vilken söt häst jag har, tror jag inte gör så mycket för western-ridingen i Sverige, och kan därför flyttas till Gnägg.

Återkom gärna med exempel på vad det är du eller andra anser att ni inte får diskutera som ni skulle vilja diskutera.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det är konstigt att de upplever att massa trådar flyttas/tas bort, då de enda trådar jag egentligen flyttar är de om småtävlingar (eller de tävlingar där det startas otaliga trådar istället för att fortsätta i den som finns) och rena bildtrådar.

Efterlysningstrådar hamnar i papperskorgen och hingstfrågor på Avel (där de som kan ge adekvata svar finns).



Jag tror att mycket beror på att det är sommar så det finns inte så mycket tid för de flesta att starta upp vettiga diskussioner och då gnälls det istället. Samma fenomen märks ju på flera andra forum :angel: (med trådar typ »Vad trist det är här«, »Var är alla roliga trådar!!«).
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det låter som om det vore dags att starta ett mer "easy going" westernforum, allt i enlighet med livsstilen.. återkommer..
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Jag tycker att det är idiotiskt att lägga t.ex. efterlysningar i papperskorgen!!
Det skulle inte få finnas en papperskorg!
Gör en tråd där man kan få efterlysa sin gamla sköthästm.m.
Det är väl inte mer än rätt??
Dessutom så tycker jag att det borde stå mer detaljerat vart man ska lägga sina frågar någonstans, på så sätt så blir det mer nöjda. För det räcker inte att bara skriva det i reglerna man måste godkänna, för det glömmer folk av sedan!!

Om det dessutom finns så många trådar i en och samma fråga så kan ni väl ändra lite på sidan så att man kan söka på ord/fraser i hela westerforumet, så att man kan lägga in sin fråga eller läsa på något liknande som redan taigts upp???
Vore inte det bra??
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Bubben91 skrev:
Om det dessutom finns så många trådar i en och samma fråga så kan ni väl ändra lite på sidan så att man kan söka på ord/fraser i hela westerforumet, så att man kan lägga in sin fråga eller läsa på något liknande som redan taigts upp???
Vore inte det bra??


Det kan man redan.. :smirk:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Bubben91 skrev:
Jag tycker att det är idiotiskt att lägga t.ex. efterlysningar i papperskorgen!!
Det skulle inte få finnas en papperskorg!
Gör en tråd där man kan få efterlysa sin gamla sköthästm.m.
Det är väl inte mer än rätt??

Det finns redan en sådan sida på radannonser!!!!


Bubben91 skrev:
Dessutom så tycker jag att det borde stå mer detaljerat vart man ska lägga sina frågar någonstans, på så sätt så blir det mer nöjda. För det räcker inte att bara skriva det i reglerna man måste godkänna, för det glömmer folk av sedan!!

Det finns redan!
Längst upp på varje sida finns en länk till FORUM under denna länk finns länkar till Generella, Inriktningar och Övriga. Klickar du på dessa länkar får du upp en kortfattad beskrivning av de olika forumen under den rubriken.

Bubben91 skrev:
Om det dessutom finns så många trådar i en och samma fråga så kan ni väl ändra lite på sidan så att man kan söka på ord/fraser i hela westerforumet, så att man kan lägga in sin fråga eller läsa på något liknande som redan taigts upp???
Vore inte det bra??

Det går redan.

Det är faktiskt upp till dig som användare att sätta dig in i hur forumet används!
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det hade jag väl redan gjort om det varit lite lättare!!!????
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Gunnar skrev:
Jag vill att alla olika grenar/inriktnigar inom hästeriet skall ha ungefär lika regler här på forumet. Dock är det så att redan nu tillåter jag lite mer på hos alla de mindre inriktningarna dvs i princip alla utom dressyr och hoppning.

Men detta stämmer verkligen inte. AKN skriver:

A_K_N skrev:
Det är heller inte meningen att det ska vara trettioelva trådar i samma ämne.

Då vill jag veta varför det är möjligt med 500 elva trådar i samma ämne på "Foder". På det forumet gör moderatorn ingenting, möjligen gör en enstaka moderering per månad om ens det. Nej, jag skickar inga PM ang detta men om moderatorn och du själv gick in och läste där så skulle ni själva kunna upptäcka detta. Forumet är enbart tråkigt och bjuder inte in till några intressanta diskussioner man blir bara trött av att läsa rubrikerna och de två första meningarna, -för de är ju samma varannan vecka ut och varannan vecka in- sedan stänger man ner sidan. Märks ju även på antal svar och visningar, med vissa enstaka undantag. Om jag däremot, -om nån mot förmodan lyckas kittla mig lite under hakan- skriver ett svar så plötsligt åker antal visningar rätt upp i skyn, vilket torde betyda att här fanns nåt intressant att läsa OCH att här vill man följa med ett tag framöver ifall att Gammeln kommer med fler desänger, vilket man inte får missa :D .
 
Senast ändrad:
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Är det så svårt att klicka på länkarna som finns på varenda sida???

Matar din mamma dig fortfarande, för du orkar väl inte hålla i besticken???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: Rosett
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 066
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i...
2
Svar
28
· Visningar
2 154
Senast: MiaMia
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
647
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp