Bukefalos 28 år!

Vart tog min tråd vägen...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför?

Snuffsan skrev:
Jag har funderat en stund, och jag vill nog gärna veta varför du svarar mig på detta sättet? Vad är det som gör att jag förtjänar den kommentaren?
Därför att du själv brukar vara otrevlig mot andra och det händer att du gör personliga påhopp och avstängd har du ju varit av dessa anledningar, så det borde väl inte vara så svårt att räkna ut.......när du frågar A_K_N varför så otrevlig och svaret fick du ju :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Varför?

Ja, jag har varit avstängd. Varför är något du faktiskt inte har med att göra. Jag är inte längre avstängd, det var länge sedan. Så varför drar du upp det så ofta du kan? Ni som är så noga att följa forumreglerna, Gunnar säger alltid att när man varit avstängd och insläppt igen är det över och den avstängningen ska inte ligga användaren till last i fortsättningen.

Jag var knappast avstängd för att jag varit otrevlig mot dig, så vad ger dig rätt att sitta och straffa mig för det år ut och år in? Du får sluta med de här dumheterna nu, en gång för alla. Lämna mig i fred!
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Visst kan man få bli förbannad på en moderator och ha åsikter. Men jag tycker det är djäkligt viktigt att man försöker vara konstruktiv i sin kritik.

Jag tänker inte sitta här och försvara, men vi får inte glömma att detta görs ideellt.

Att inte alla saker är täckta av regler, so what? Då lär man sig ju till nästa gång vad som är gångbart.

Jag tycker du är taskig som hänger ut en moderator såhär öppet, och sen ironiskt ifrågasätter gunnar och tycker han ignorerar... Ideellt är detta, kanske de oxå förtjänar lite semester?

Nä, tänk själva på hur ni formulerar er.. It goes both ways....
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

ankans skrev:
Jag tänker inte sitta här och försvara, men vi får inte glömma att detta görs ideellt.

Jag tycker du är taskig som hänger ut en moderator såhär öppet, och sen ironiskt ifrågasätter gunnar och tycker han ignorerar... Ideellt är detta, kanske de oxå förtjänar lite semester?

Ideelt..?. Har du sett reklamlänkarna som finns överallt på Bukes..?. tror inte att de finns där bara för att det är roligt..

Moderatorerna jobbar ideelt, JA! All heder åt dem men det är ingen biljett som berättigar en moderator att bete sig på ett otrevligt sätt, tvärtom. När man ikläder sig rollen som moderator tar man också på sig ett ansvar att bete sig på ett korrekt sätt gentemot den enskilde användaren, oavsett vad som händer!!

Jag bevakade Gunnars aktivitet på forumet innan jag beslutade mig för att föra ut mitt budskap i ljuset, jag trodde att det uteblivna svaret berodde på semesterledighet och respekterade det. Men när jag upptäckte att han var aktiv på forumet och trots detta undanlät sig att besvara mitt PM surnade jag till.

Du tycker att jag är taskig..?.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Barsebäcks Z'Ore skrev:
Ideelt..?. Har du sett reklamlänkarna som finns överallt på Bukes..?. tror inte att de finns där bara för att det är roligt..

Moderatorerna jobbar ideelt, JA! All heder åt dem men det är ingen biljett som berättigar en moderator att bete sig på ett otrevligt sätt, tvärtom. När man ikläder sig rollen som moderator tar man också på sig ett ansvar att bete sig på ett korrekt sätt gentemot den enskilde användaren, oavsett vad som händer!!

Jag bevakade Gunnars aktivitet på forumet innan jag beslutade mig för att föra ut mitt budskap i ljuset, jag trodde att det uteblivna svaret berodde på semesterledighet och respekterade det. Men när jag upptäckte att han var aktiv på forumet och trots detta undanlät sig att besvara mitt PM surnade jag till.

Du tycker att jag är taskig..?.
Ja, man kan formulera sig annorlunda, han kanske var tvungen att prioritera annat än ditt pm, det kan finnas hundra förklaringar till varför, och vill man ha svar på varför, vilket jag antar att du vill, så tycker jag att man kan formulera sig trevligare, är någon ironisk och sur mot mig så vänder jag alla taggarna ut, det är en ganska normal reaktion.

Du sitter själv och klagar på en moderators sätt att uttrycka sig, då borde man väl föregå med gott exempel? Sen är det inte lätt alla gånger, jag har fallit i den fällan många gånger själv, men jag försöker bemöta andra såsom jag själv vill bli bemött, blir så mycket trevligare då....
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Svar till alla grinollar:

Om man inte kan ta ett virtuellt forum med en klackspark och garva åt alla uppkomna galenskaper så har man nog ganska stora problem IRL också, och inga vänner kvar av den anledningen. Det är ju bara att låta bli att svara den som börjar häckla om man inte kan ta diskussionen och det är ju inte längre från Buke än det var till Buke.

SKÄRPNING alla barn i trotsåldern !
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

action-smiley-047.gif
aj aj aj

Ja lilla pappa vi lyder genast
sad-smiley-044.gif
flåt
love-smiley-029.gif
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

I mitt inlägg, som du har hängt upp dig på, finns inte ett uns av ironi, sura toner, ej heller någon "taskig" ton.. enbart kalla fakta.

Tyvärr tycker jag (efter min korta tid på forumet) mig märka en betydande respektlöshet på forumet, iofs inget ovanligt.. men det som skiljer Bukefalos från de andra forum där jag är medlem är att det inte bara är användarna som är respektlösa.. det är unikt i min värld.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Nja, jag håller inte med, jag tänkte på denna mening :

Gunnar har inte ens bemödat sig med att besvara mitt PM och det speglar kanske sorgligt nog hela attityden.. ledsamt när folk inte tar en på allvar.
'

Du förutsätter att han ignorerat dig... det vet du ju inte..

Men skit samma, jag håller med dig om att man har större ansvar som moderator än användare, för som sagt, moderatorn torde vara en förebild, vill man som moderator slippa det ansvaret så kan man ju ha ett alternativt nick oxå...
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Då jag var moderator skilde jag noga på vad jag skrev som Snuffsan och som moderator. Undertecknade som "/Snuffsan, moderator", då det var aktuellt. Jag har sett att flera av moderatorerna gör så. Då slipper man ha två nick. Tydligt och bekvämt.

När man skriver på detta forumet och uttalar sig så som AKN gör så gör man det som moderator. Då får man hålla sig från personangrapp tycker jag.
 
Sv: Varför?

Bara en undran....

Svarar du numera bara i trådar där du antingen kan hugga på Snuffsan eller lovprisa en annan användare?
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Fast det förutsätter att användarna uppfattar det så oxå, jag har faktiskt aldrig tänkt så, ser jag t ex Mysko så är hon moderator för mig, oavsett vad hon skriver under med.....

Sen tycker jag nog att man som moderator får "hålla sig" i vissa lägen, ungefär som en skolfröken eller förälder...

Jag gillar heller inte den ton som har använts här i denna tråd av moderatorn, och jag har påpekat det förut i en gammal tråd faktiskt..

Den hånar och förlöjligar, och jag är ingen "fan" av sådant beteende alls, det vet nog de flesta...
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

ankans skrev:
Du förutsätter att han ignorerat dig... det vet du ju inte..

Gunnar har haft 10 dagar på sig att besvara mitt brev.. inte ens Utrikesdepartementet tar så lång tid på sig att besvara brev, därför tolkar jag det som ointresse från hans sida.. under tiden har han haft tid att lägga in en massa nya trådar på förstasidan samt svara i bl.a. Halleluja-tråden där massor av folk lägger sig för hans fötter..

Kritik är förmodligen illa hörd.. tragiskt..

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0... nu raderas med all säkerhet denna tråd inom ett par timmar..
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Snuffsan skrev:
När man skriver på detta forumet och uttalar sig så som AKN gör så gör man det som moderator. Då får man hålla sig från personangrapp tycker jag.
Jaha, men annars är det okej då med personangrepp,,,,,,,,,,,,, ;)

OBS * Påhopp * OBS
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

äh, det tror jag faktiskt inte att den gör... Jag tror dessutom inte att Gunnar väljer att ignorera heller.... men det bästa vore att fråga honom själv! :bump:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Barsebäcks Z'Ore skrev:
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0... nu raderas med all säkerhet denna tråd inom ett par timmar..
Å så fan heller, dom skulle bara våga. Nä här ska vi slåss så stickor och strån ryker, och pajerna haglar,,,,,,,,,,,,,,
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Letar man lite så är dte mycket lätt att hitta information om hur reglerna är på detta forum. Men som med allt annat i världen får man räkna med att ta reda på saker själv.

2 trådar finns överst på forumet om vad som gäller om diskussione rom tränare, liksom tävlingar. Jättelätt. Sen tittar du högst upp i högra hörnet, där står det "Om bukefalos". Klicka på den och välj sen forumregler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
3 595
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
339
Senast: Rosett
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 130
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i...
2
Svar
28
· Visningar
2 233
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp