Vart vill jag åka med min mamma (dagstur) i Skåne/Småland/Blekinge?

Så....det kommer att bli något åt Höganäs-Ängelholm-hållet imorgon :) . Inte helt klart exakt vad vi gör, men säkerligen hamnar vi på något café och på någon/några loppisar. Mamma pratade också om några outlet-affärer i Höganäs som hon verkade lite intresserad av.
 
Bra val! :love: Kanske inte blir kalasväder men å andra sidan inte 30 grader varmt heller. Skulle ni sakna besöksställen på temat trädgård/slott/fika så finns ju utöver tidigare nämnda också Krapperups slott med park och café i området. Ha en riktigt fin dag!
 
Huseby Bruk där Florence Stephens höll till tyckte jag var ett trevligt ställe att besöka och det ligger nog inte långt från Älmhult, men det var förstås några år sedan jag var där.
 
Kanske är lite för långt, men Limmared kanske? Precis utanför smålandsgränsen, i Västra Götaland. Där finns både glasbruk (alla Absolut Vodkas flaskor tillverkas där) samt en hel gata med loppisar, antikvariat och ett auktionshus :)

Lite sen på bollen såg jag nu :p
 
Tack för alla tips :) !

Det blev först en tur till Klippan, för mamma ville kika på Yllefabriken där. De har en outlet butik och hon köpte sig en fin yllefilt till ett jättebra pris :) !

Sedan kryssade vi runt lite och hamnade till slut på Sjöholms bageri i Ängelholm. Mycket god mat och fika där :d !

Vi avslutade på en riktigt trevlig loppis (stor och med BRA priser!) i Ängelholm - Fyndet, hette den.
 
Vad kul att det blev lyckat! Det finns fler bra fikaställen än jag kan komma ihåg, men Sjöholms var ett bra val en sådan dag som man inte "måste" sitta ute. Tänkte tipsat om Fyndet och Fyndhuset men hade för mig att båda hade stängt onsdagar, tur att jag inte avstyrde det med felaktig info ju.

Och nu finns här ju tips till en massa kommande utflykter dessutom!
:)
 

Liknande trådar

Äldre Förslag på roliga/bra loppisar i området Småland/Skåne/Blekinge? Vi som ska åka är intresserade av lite äldre/antika saker i första...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: smedsussie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp