Vårta eller liktorn?

Milosari

Trådstartare
Har fått något i fotsulan som liknar ett mellanting. Svart prick i mitten, inte upphöjt, ömmar något vid tryck. Var på vippen att köpa sån där frysbehandling men läste att det inte får användas om det är en liktorn.

Det känns så fånigt att fråga en läkare, så finns det ett bra sätt att bli säker eller är det bara att behandla och se om det hjälper? Kommer det göra väldigt ont om jag fryser den och det är en liktorn?
 
Verkar osannolikt med liktorn under foten? Liktornar brukar väl komma på tårna uvansida, på lederna.
Så jag tror benhårt på fotvård.
(Som är ett jäkla elände att bli av med)
 
Tycker också att det låter som en fotvårta, tror iaf att det är det @tanten menar. Har aldrig fryst någon vårta, hade fotvårtor som liten men det växte bort och har aldrig återkommit.
 
Är det någon form av prick i brukar det vara vårtor, säger min fotvårdare. Jag brukar få ett pärlband av små förhårdnader som lätt blir liktornar längs "vecket" på trampdynan, och försöker numera aldrig göra något efter eget huvud när det gäller saker som dyker upp på fötterna. Rätt ofta verkar det som att man ställer till det värre om man börjar peta utan att veta vad det är och hur man blir av med det.
 
Tackar för svaren, då beställer jag en fryspenna och ser om det hjälper. Jag trodde först att det var något som hade fastnat i foten, typ ett litet gruskorn eller något. För den är så liten och ser inte alls ut som vårtor som barn brukar få.
 
Tackar för svaren, då beställer jag en fryspenna och ser om det hjälper. Jag trodde först att det var något som hade fastnat i foten, typ ett litet gruskorn eller något. För den är så liten och ser inte alls ut som vårtor som barn brukar få.
Låter som de fotvårtor jag hade som barn.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 613
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 566
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Hejsan! Ikväll hände en konstig grej med mitt ena knä som också hänt förut, blir lite svårt att förklara men ska försöka, hoppas ni...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: GotAsecret
·
Kropp & Själ Tillbaka till Buke efter flera års bortavaro ser jag en intressant tråd. För att inte kapa den skapar jag en egen. Jag har problem med...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp