Bukefalos 28 år!

Vasaloppsveckan 2017

Lycka till nu alla som ska åka! @rutans redan imorgon.

Körde långpass på 4 mil idag. Sista milen blev tung men ligger på betydligt högre snitthastighet i år än förra året vilket ju ger mig lite mer marginal till maxtiden än jag hade förra året.
Nu blir det bara några lätta, korta pass på sön o tis innan jag åker till Mora på fredag. :nailbiting:
Tack! Har brottats med en förkylning under veckan, men kom till start och det gick över förväntan efter den veckan :). Fin dag och fina spår. Bra stavfäste.

Tror att du klarar ditt mål galant! Lycka till!
 
Tack! Har brottats med en förkylning under veckan, men kom till start och det gick över förväntan efter den veckan :). Fin dag och fina spår. Bra stavfäste.

Tror att du klarar ditt mål galant! Lycka till!

Ni hade ju verkligen fantastiska förhållanden idag!
Skönt att du kände dig ok nog för att köra och bra att det kändes bra. :)
 
Ska inte åka något i år, men får alltid abstinens så här års! Abstinensen är inte lika svår när det är mörkt och slaskigt i januari :D

Har åkt två öppet spår, 2013 och 2014. Hemska år vädermässigt. Måste bli av snart igen. Jag vill prova riktiga Vasan också. Men då måste jag ha seedat mig iaf till led 9 innan. Annars känns det ovärt.
 
@Breaktown Vi var tre som åkte förra året. De två övriga åkte seedningslopp varav en seedade till nionde och stod typ längst fram där. Vi andra två stod längst bak i tionde. I mål skiljde det typ 10 min mellan de två. (Jag gick ju då aldrig i mål)
Så vettetusan om det gör så mycket att "bara" seeda till nionde. Spåren var dock helt obefintliga efter typ de 1000 första åkarna enligt de funktionärer jag pratade med. Kanske håller de lite bättre "normalt" sett.

Om inte annat känns det kanske iaf bättre med nio än tio. :D
 
@Breaktown Vi var tre som åkte förra året. De två övriga åkte seedningslopp varav en seedade till nionde och stod typ längst fram där. Vi andra två stod längst bak i tionde. I mål skiljde det typ 10 min mellan de två. (Jag gick ju då aldrig i mål)
Så vettetusan om det gör så mycket att "bara" seeda till nionde. Spåren var dock helt obefintliga efter typ de 1000 första åkarna enligt de funktionärer jag pratade med. Kanske håller de lite bättre "normalt" sett.

Om inte annat känns det kanske iaf bättre med nio än tio. :D

Fast då har ju den från led 10 åkt enormt mycket bättre än den i led 9. Ca 1/3 av startfältet står ju i led 10 så den i 10 har ju passerat typ 7000 åkare för att komma ikapp den i led 9. Riktigt imponerande!

Vad hade du för tid till Smågan från längst bak i 10?
 
Fast då har ju den från led 10 åkt enormt mycket bättre än den i led 9. Ca 1/3 av startfältet står ju i led 10 så den i 10 har ju passerat typ 7000 åkare för att komma ikapp den i led 9. Riktigt imponerande!

Vad hade du för tid till Smågan från längst bak i 10?
Vi två låg faktiskt rätt jämnt fram till evertsberg där hon var 10 min före mig. Hon klarade sig precis i Oxberg och jag "gav upp" och tog det lugnt dit och var 30 min efter där.
I Smågan passerade vi gemensamt på 2.08.
 
Vi två låg faktiskt rätt jämnt fram till evertsberg där hon var 10 min före mig. Hon klarade sig precis i Oxberg och jag "gav upp" och tog det lugnt dit och var 30 min efter där.
I Smågan passerade vi gemensamt på 2.08.

Okej! Men det låter inte som att den i led 9 hade en särskilt bra dag alls om ni hängde på snöret i Oxberg och ändå åkte ikapp en som startade först i led 9.

2:08 till Smågan låter verkligen som att jag måste seeda mig innan. Och träna :D :p
 
Okej! Men det låter inte som att den i led 9 hade en särskilt bra dag alls om ni hängde på snöret i Oxberg och ändå åkte ikapp en som startade först i led 9.

2:08 till Smågan låter verkligen som att jag måste seeda mig innan. Och träna :D :p

Nja, min tid är nog inget att gå efter. :angel: Jag är ju inte så snabb. Kollade nian och hon var i Smågan på 1.45 så inte jättestor skillnad.

Kollade måltiderna också och jag tog visst i lite, det skiljde 20 min i mål. Så i princip åkte de jämnt sånär som på första backen upp då som som sig bör nian var en bit tidigare i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla =) Är det någon mer här som ska åka Tjejvasan? Eller kanske något annat av loppen? Eller som kanske kommer att befinna sig i...
Svar
11
· Visningar
688
Senast: wippi
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 893
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
888
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
25 252
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp