Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Riley

Trådstartare
Finns det några andra utformningar på vattenflaskor till gnagare än sådana här?

vattenflaska-150-ml%5B1%5D.jpg


Jag har en bestämd liten chinchilladam som sitter och biter, rycker och sliter i pipen för att hon tycker att vattnet rinner för långsamt :devil:, och jag tycker ju inte att det känns helt fantastiskt med omtanke om hennes tänder.
Det är inte fel på flaskan, hon gör likadant med alla sådana här vanliga flaskor jag testat.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Kanske en foderautomat till fågel skulle funka bättre, typ en sån här?
imagesCAQB7X5T.jpg


Eller en vanlig tung porslinsskål? Chillor ska väl ha stora höga burar med våningsplan och grejer, så då hamnar det väl inte strö i vattnet. :)
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Vattenskål är nog ingen bra idé eftersom pälsen absolut inte får bli blöt, därför är jag också är tveksam till sådana där automater där de antingen kan bli blöta runt haka/bröst och stoppa i ben och dylikt, tyvärr.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Vad är det för konstiga djur som inte tål vatten? Hur gör de när det regnar?
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Hoppar du över i att ge dina eventuella hästar grovfoder och tillgång till vatten på vintern? Det borde väl gå jättebra eftersom så många älgar och rådjur i det vilda överlever vintrarna? Annars kan man ju fråga sig vad det är för konstiga djur du har?
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Ah, sorry. Jag trodde det var civiliserade människor som skrev här, som kunde svara på frågor och backa upp sina uttalanden.

En googling visar att de inte gillar att bada, men knappast varken förvandlas till gremlins eller krymper om de blir lite våta i pälsen.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Vilket tråkigt svar, dessutom inte jämförelsebart.

Jag blev också förvånad över påståendet, har då aldrig hört något sådant.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Stormkast och jag har meningskiljaktligheter i en annan tråd också, misstänker att det är därifrån gallan kommer.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Ja, du som garanterat har en av Bukes största besserwisserattityder och särskilt i förhållande till din ålder är definitivt rätt person att uttala dig om civiliserat beteende.

Du verkar för övrigt googla förbaskat dåligt om din enda slutsats är att de inte gillar att bada och inte förvandlas till gremlins.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Stormkast och jag har meningskiljaktligheter i en annan tråd också, misstänker att det är därifrån gallan kommer.

:rofl:

Ja, det har ju knappast något att göra med din fantastiska ton i dina otroligt nödvändiga frågor här ovan.
Men fortsätt gärna tro att någon form av personligt agg är det enda skälet till att någon kan reagera på den överlägsna attityd jag sett att du brukat i alla möjliga frågor under alla år, om det får dig att känna dig lite bättre. Jisses.
 
Senast ändrad:
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Stormkast och jag har meningskiljaktligheter i en annan tråd också, misstänker att det är därifrån gallan kommer.
Jaha, men hyfs kan man väl visa ändå, tycker jag.



Stormkast; Kan du berätta varför de inte får bli blöta, jag är uppriktigt nyfiken! Har aldrig haft en Chinchilla.


Svarar mig själv: Minns visst något om eventuell svamp om de blir blöta, men chansen är ju inte så stor bara för att de får lite fukt på sig.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Jag tycker inte att det är något märkligt med Migos frågor, klart man undrar när en gnagare plötsligt påstås inte tåla vatten (och det förde även mina tankar till Gremlins:p)
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Intressant att ålder spelar in i förhållande till sk besserwisserattityd. Vid vilken ålder är det okej att bli mer besserwisser? Har jag passerat den gränsen eller inte nått dit än?

/Migo
inte tillräckligt ung för att veta allt.
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Skaffa en automat med nippel istället, det ger bättre rinn än när dom måste arbeta med en kula. Finns bl a hos gnagarboden.

Water_L_2_24.jpg
 
Sv: Vattenflaskor med bättre... "rinn"?

Skaffa en automat med nippel istället, det ger bättre rinn än när dom måste arbeta med en kula. Finns bl a hos gnagarboden.

Jag har en sådan typ av vattenautomat. Tyvärr fattade mina kaniner hur de skulle göra, men det verkar smart.

TS. vill du prova kan du låna min.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
835
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 274
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 196
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 189
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp