Bukefalos 28 år!

Vattenfontän - Hur få katterna intresserade?

nilie

Trådstartare
Jag har köpt en vattenfontän. Hur ska jag få katterna att dricka ur den? Jag har bara haft den på i några timmar, men mina två katter har hittills inte visat något intresse för den.

Har ni fontänen på hela dygnet? Hur lockar ni katterna till fontänen?
Det är en Drinkwell 360.
 
Jag har mina på kontinuerligt och det kan ta nån vecka eller två innan de intresserar sig. Placeringen kan säkert spela roll. Bäst att ha lite is i magen och inte försöka locka dit dem.
 
Om du kommer på ett sätt, hojta gärna till. Jag har gett up fontäner eftersom Nikita skyr dem som pesten och dricker ur golvbrunn och mitt dricksglas istället :meh:
 

Liknande trådar

Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
624
Senast: tott
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 932
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
934
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp