Bukefalos 28 år!

Vattkoppor?

Sv: Vattkoppor?

Jaja, min dotter blev iaf smittad av sin pappa som fick bältros det är jag iaf 100 på :angel:

Hon kan ju ha träffat någon som hade vattkoppor utan att ni visste om det.

Edit: Fast det står ju på den där sidan "Den som inte tidigare haft vattkoppor kan få denna sjukdom genom att smittas av virus från en person med bältros."
 
Senast ändrad:
Sv: Vattkoppor?

Ja det är ju inget konstigt. Det är åt andra hållet det är väldigt sällsynt.

Fast enligt BVC så var det tvärtom vattkoppor --> bältros och inte bältros --> vattkoppor så hon fick ändra sig efter att jag hade läst på internet om vattkoppor och blev mycket förvånad över att man fick vattkoppor av någon som hade bältros.
Sedan så tror jag att vårdguiden.se hade info om att vattkoppor ger bältros men de uppdaterade sin sida nu i mars om vattkoppor (dottern sjuk i januari) för jag vet att jag har läst vattkoppor --> bältros. Så det är nog därför jag var så envis igår :)
 
Sv: Vattkoppor?

Haha jaaaa, det är tom lite lockigt! :love:

Ja usch måste verkligen ses snart! Ska jobba en v till sen semester! :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Kloka Bukemammor och pappor, behöver nu er erfarenhet. Är hemma med dottern sen i onsdags ( är 2 år i jan). Hämtade henne på dagis i...
Svar
11
· Visningar
3 803
Senast: Melynda
·
Övr. Barn Alexander har fått 2 små vätskefyllda blåsor på ryggen, och några röda prickar på mage och rygg. Kan det vara vattkoppor tro?? Läste att...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: jemaha
·
Övr. Barn Igår vaknade Hampus med 40 graders feber och små utslag över hela kroppen, hundratals små icke upphöjda prickar över hela kroppen. Idag...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp