Bukefalos 28 år!

Vem kan man ta?

L

Lindis

om jag skulle betäcka ett sto efter robin z mamman tror jag var efter Roderik om jag inte är helt fel ute. Vem skulle passa? :bump:
 
tjenare... det beror på vad du hade tänkt haft fölet till, hopp.dressyr eller allround... du har inte heller beskrivit stoet så det är lite svårt att ge råd om en möjlig hingst....
 
stoet är ganska nät ingen grov häst alls lätt riden runt 165 går idag LA/LA. Vill nog ha ett litet allround föl.
 
jag gillar Corrado WL som är e. cortez ... cortez lämnar ju både dressyr och hopphästar så det kanske inte vore så dumt,jag såg corrado wl i globen och han var jättesnygg!!!
lite info om hingsten:

Gångarter: 9 9 10 10 (8 9 10 9)
Exteriörpoäng: 9 9 8 8 9 = 43 poäng

Härstammnig!!!!
Fadern, Cortez, Elit-premierad toppförvärvare både i hoppning och dressyr.
Modern, Yaki Lee 16493 (ur stofamilj 40), 168 cm, AB premierad tack vare segrar i msv hoppning.
Har efter tävlingsperioden lämnat sex avkommor, varav en exporterats till USA.
Mormodern Jungfrubär, själv framgångsrik hopphäst, var helsyster med Ajax som var olympisk bronsmedaljör i dressyr vid olympiaden i München samt nordisk mästare i hoppning tävlad av Ulla Håkansson....
............................................................
Mer info!!!
Yaki Lee, stof 40, prem AB har bl.a lämnat Raclette f -88, 40p e Ramiro.
Rolex f -90 e Robin Z. 2:a hopp, 4:a i gång kval.bed Linköping -95.
Eporterades till USA som framstående hopphäst.


Cooper f-91 e Cortez alltså helbror med Corrado WL 919 vann gångarter och 7:a i hopp vid kval bed i Linköping 1995.

Corrados dr.het är mycket god.
Han har placeringar i Int.1 och segrar i Prix S:t Georges och ingick i segrande laget vid lag-SM.
Hans dotter Colette gick 2:a bland 2-åriga ston i Malmöhuslän med 41p.


Hans avkommor blir högbenta, med mycket goda rörelser och ett mycket gott temperament.

vad tror du om det??
 
Tack fundera på en Cortez avkomma själv :D får kolla upp de lite närmare. Tack!!
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Ramona
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 067
Senast: Freazer
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 199
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp