Bukefalos 28 år!

Ventilation till hästtransport

Rimfaxe

Trådstartare
Jag har en gammal Boj Stabilo hemma, som förvisso fungerar utmärkt att köra med, men som har väldigt dålig ventilation. Nu undrar jag vad man kan göra åt det? Det funkar ju inte att sätta en solfjäderventil på den, eftersom den är så rund i formen. Det vore väl i så fall att sätta den på skötardörren mitt fram, men i så fall så blåser ju regn och allt in där.

Tittade på Bojs hemsida och såg att de har en fläkt för 2800 kr, lite väl dyrt tycker jag för en så gammal transport som jag har. Takluckan för 870 kr de har vore förvisso ett alternativ, men hur väl fungerar en sådan? Det blir ganska varmt i en transport en sommardag.

Finns det någon annan stans man kan köpa en elfläkt till hästtransport? Finns det andra takluckor än Bojs?

Alla tips och förslag emottages tacksamt! :bow:
 
Sv: Ventilation till hästtransport

Har samma dilemma och vill också veta. :)
 
Sv: Ventilation till hästtransport

Det finns soldrivna fläktar på Biltema för ett par hundralappar. Dock måste det finnas en viss plan yta (2x2 dm eller nåt liknande).
Vi har satt på "vindfångare" till de sidoventiler som finns på mitt Valeryd-släp, dock har ju de gamla Boj (iaf de jag tittat på) bara taklucka och inga ventiler så något sådant är ju svårt att fixa.
 
Sv: Ventilation till hästtransport

Kolla i båt affärer :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska köpa min första hästtransport. Jag har BE-körkort. Söker en boggietransport som ska vara säker, stabil och minst 800 kg...
2
Svar
21
· Visningar
4 786
Senast: MissPopcorn
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs...
2
Svar
28
· Visningar
3 266
Senast: Korven
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 416
Senast: moonstruck
·
S
Utrustning Då har man kommit till den punkt då man har börjat, på allvar, se sig om efter en bättre begagnad hästtransport. Problemet ligger mest i...
Svar
18
· Visningar
2 576
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp