Bukefalos 28 år!

Bra hästtransport

Sv: Bra hästtransport

Hur stor häst har du?

Hade jag varit dig, hade jag kollat på Kylinge, Star/Thule och Boj. Det är de med säkerhetsbommar (finns säkert i fler, men då nyare och kanske lite för dyra). Och dessa är inga budgetsläp. Cheval och värmlandsvagnen är budget i min värld.

Jag har ett Boj, och är mkt nöjd. Det ligger super efter bilen. Och det är rejält. Hästen står mkt stabilt.
Många tycker att Star är stabilare än Thule (som är fd Star).

Ska du ha boggie eller enkelaxlat?
Ska du bara ha en axel, skulle jag rekommendera Kylinge. Då de verkar vara väldigt stabila.
 
Sv: Bra hästtransport

Stort tack för era svar! :)

Jag skall titta på två transporter:

Boj 216 S, 00:a, boggie, aluminiumgolv, dörrar bak, verkar vara i fint skick men en del skrapmärken inuti
och
Star Safir, 04:a, boggie, trägolv med limmad matta, bommar bak, verkar vara i mycket fint skick

Båda kostar 35 000 kronor. Jag är väldigt osäker på vilken jag skall ta, om jag nu tycker att båda ser ok ut. Tar tacksamt emot råd!
 

Liknande trådar

Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
1 911
Senast: fio
·
Utrustning Jag har snöat in i blocket/hastnet djungeln av begagnade hästtransporter men känner att jag har för dålig koll! Jag har en stor (ca...
Svar
14
· Visningar
2 067
Senast: banani
·
Utrustning Jag tänkte köpa mig en hästtransport, en så billig som möjligt utan att vara en dålig transport. Kan man ens hitta någon vettig...
Svar
11
· Visningar
5 593
Senast: Thrillie
·
Utrustning Nu startar jag ännu en trailertråd, hittade ingen befintlig som innehöll det jag söker ;-) Sambon & jag har nu ÄNTLIGEN kommit till...
2
Svar
20
· Visningar
4 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp