Bukefalos 28 år!

vet.besiktning med böjprov på tävling. När?

Sv: vet.besiktning med böjprov på tävling. När?

man vet. besiktigar även på lokal FT
 
Sv: vet.besiktning med böjprov på tävling. När?

böjprov på tävling uppkommer inte fören man kommer upp o hoppar dom allra högsta klasserna.

böjprov sliter på hästarna därför är det inte många som skulle uppskatta om det var det redan på låg nivå (aldrig vet.bes. på lokala tävlingar) då många hästar tävlar var o varannan helg.
men om man vill så går det oftast att fixa om man misstänker att det är nåt fel på sin häst efter nån klass eller nåt.

veterinär besikting förekommer inte på dressyrtävlingar. iaf inte fören på väldigt hög nivå.

finns det ingen i ditt stall som tävlar och som du kan fråga ?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vet.besiktning med böjprov på tävling. När?

Vilka klasser menar du?
Inget böjprov på OS i alla fall...
Varför skulle böjprov accepteras på de allra högsta klasserna?
Det är ju inte mindre slitsamt för dessa hästars ben - kanske tvärtom...
 
Sv: vet.besiktning med böjprov på tävling. När?

menade fel är aldrig böjprov på tävling
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 972
Senast: shia
·
Tävling Ja, ni ser ju rubriken. Jag sitter och kollar på vårens tävlingar och eftersom jag håller på med lite olika grenar blir det ju en hel...
Svar
2
· Visningar
2 441
Senast: Fossing
·
Dressyr På dressyrtävlingar med många starter i klasserna kan det ju vara flera timmar mellan det att man startar tills det att prisutdelningen...
2
Svar
35
· Visningar
6 842
Senast: Tulip
·
Dressyr Jag var på en dressyrtävling i helgen där jag uppmärksammade ett problem som blev aktuellt under EM, nämligen hur bedömingen kan skilja...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 723
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp