Bukefalos 28 år!

Vet inte vem som gjort mig gravid.

Springroll

Trådstartare
Hej.
Gjorde mig ett hemligt konto då jag hamnat i en lite,inte så lite jobbig situation. Jag har varit tillsammans med en man under det senaste året men känslorna svalnade rejält från min sida för några månader sedan. Vi fortsatte trots det att träffas lite då och då för han ville. För någon månad sedan började jag träffa mitt ex som jag tydligen blev pånyttkär i. Så senaste månaden har jag träffat dom båda. Jag bytte även till minipiller för några månader sedan. Vilka uppenbarligen inte fungerat som tänkt.
Givetvis kan jag göra abort. Men det känns inte som det första alternativet.
Kan man ta reda på vem som är pappan innan ?
Kan man räkna ut det med hjälp av mensen ? Jag gjorde ett test imorse då jag inte fick mens nu i dagarna. Jag hade mens den 25 oktober och låg med den ena 1-2 november och den andra den 13 november och den första igen 15 -16 november. Jag skämms när jag skriver det här , men vet inte vem jag ska prata med. Går det att ta reda på när man blivit gravid ?
 
Senast ändrad:
Det går bara att ta reda på när barnet är fött. Med tanke på sex med bägge under så få dagar så kan det nog vara vem som av dom.
 
Är vem som är pappan avgörande för barnets framtid?
För barnet tycker jag inte det är särskilt avgörande , om det blir ett barn:) båda männen är bra människor och har stabila jobb och liv. Däremot tror jag att jag och exet kommer att bli tillsammans igen och det hade underlättat om han vore pappan. Vet ju inte alls hur han skulle reagera om jag behåller barnet.
 
Det är väl inget att skämmas för? Men jag hade nog talat om situationen för exet så småningom om det är så att du vill ha en framtid med honom. Sådana här saker har ju alltid en tendens att komma fram och det blir väl kanske inte så roligt om 4 år liksom.
 
Det är väl inget att skämmas för? Men jag hade nog talat om situationen för exet så småningom om det är så att du vill ha en framtid med honom. Sådana här saker har ju alltid en tendens att komma fram och det blir väl kanske inte så roligt om 4 år liksom.
Ja jag skulle aldrig hålla det hemligt, utan det skulle vi besluta om tillsammans isåfall om hur vi skulle göra. Men det känns som ett skämt :(
 
Med tanke på hur många barn det föds varje år med "fel" fäder så spelar det ju ingen roll isf om du och ex blir ihop igen, om han nu vill ha barn. Jag hade nog tänkt efter både en och två gånger och gjort abort utan att berätta och sen vänt blad med den du nu vill satsa på.
 
Det finns numera test där barnets DNA kan utvinnas ur kvinnans blod och faderskap kan bedömas på så sätt. Däremot så är det något som man får göra privat och det kostar en hel del. Samma teknik kan även användas för screening för en del kromosomfel (då också ofta privat). Googla på "faderskapstest under graviditeten" eller liknande. Däremot så brukar den här typen av tester gå att göra från vecka 10 typ och tar en tid innan det går att få ett svar vilket gör att det kanske inte är så kul att gå och vänta.
 
Det finns numera test där barnets DNA kan utvinnas ur kvinnans blod och faderskap kan bedömas på så sätt. Däremot så är det något som man får göra privat och det kostar en hel del. Samma teknik kan även användas för screening för en del kromosomfel (då också ofta privat). Googla på "faderskapstest under graviditeten" eller liknande. Däremot så brukar den här typen av tester gå att göra från vecka 10 typ och tar en tid innan det går att få ett svar vilket gör att det kanske inte är så kul att gå och vänta.
Tack , vad intressant. Ja efter vecka 10 hade jag aldrig kunnat göra abort. Så då hade det varit försent för ett sådant beslut.
 
B
Med tanke på hur många barn det föds varje år med "fel" fäder så spelar det ju ingen roll isf om du och ex blir ihop igen, om han nu vill ha barn. Jag hade nog tänkt efter både en och två gånger och gjort abort utan att berätta och sen vänt blad med den du nu vill satsa på.
Båda männen vill väldigt gärna ha barn. Så båda hade varit bra pappor även om vi skulle ha varannan vecka. Det som ställer till det är att jag är kär i den ena och skulle vilja flytta ihop med honom igen. Men i en situation där jag skulle fullfölja graviditeten och inte veta vem som är pappan så känns det svårt. Han kanske inte alls är sugen på att ev ta sig an en annan mans barn.
 
Jag vet inte så mycket om testerna, men ville bara flika in att du inte ska skämmas och att jag hoppas att det löser sig på ett bra sätt för dig! Om du behåller barnet så skulle jag nog rekommendera att bara vara öppen och ärlig med båda parter. Du har ju inte gjort något fel vad jag förstått, så jag tycker de har skyldighet att stötta dig i den här jobbiga situationen och vara förstående.
 
Jag är av åsikten att alla har rätt till sitt genetiska ursprung och att man inte ska lura någon, vare sig barn eller eventuell pappa. Det handlar om allt från anknytning till arv. Vissa människor sätter stor vikt vid gener och andra struntar i det, men barnet ska ha rätt att välja själv, det ska inte mamman ha gjort innan.

Efter att barnet fötts uppger du till familjerätten att det finns två tänkbara fäder inom konceptionstiden så kommer faderskapstest att göras så det blir säkert vem som verkligen är pappan.
 
Tack , vad intressant. Ja efter vecka 10 hade jag aldrig kunnat göra abort. Så då hade det varit försent för ett sådant beslut.

Samtidigt så är det dyra test också och ditt beslut kanske enklast fattas innan dess. Jag tänker att det annars kan vara ett alternativ om du väljer att behålla oavsett fader eftersom det då ger alla en möjlighet att ställa in sig på vad som är på g och hur situationen ser ut.

Prata med MVC och bolla tankarna där också.
 
Man vid ultraljud bedöma åldern på fostret ganska.exakt. kanske det går att avgöra om ägget är befruktat i början eller mitten på november. Men knappast med säkerhet någon/några dagar hit eller dit.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
251
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: __sofia__
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 632
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp